18. března 2024
Máte štěstí na poctivé prodejce? Někteří udělají vše, co vám na očích vidí, jiným jde jenom o zisk. A co teprve, když přijde na reklamaci. Jednu špatnou zkušenost má i paní Andrea, která chtěla vrátit peníze za poškozený kus nábytku.
Paní Andrea je milovnicí bytového designu a vždy se poohlíží po věcech, které by její domov ještě více zútulnily. Před Vánoci si jen tak brouzdala po e-shopech a její pozornost upoutala krémová sedačka se sametovým potahem. „Ta by se sem krásně hodila,“ zasnila se paní Andrea. A protože byl vánoční čas, rozhodla si udělat radost.
O pár dní později si sedačku vyzvedla a naaranžovala do obývacího pokoje. „To je nádhera. Přesně takhle jsem si to představovala,“ rozplývala se nad novým přírůstkem. Její radost však brzy pominula. Zatímco designu pohovky se nedalo nic vytknout, kvalita pokulhávala. A projevilo se to hned za několik dní, kdy si paní Andrea všimla lehkého zvlnění materiálu.
Na nic nečekala a zavolala do obchodu. „S tím si nelamte hlavu, paní. O žádnou závadu se určitě nejedná,“ ujišťoval ji prodejce. Paní Andrea se však nenechala odbýt. V oblasti designového nábytku se pohybovala léta a dobře věděla, že zvlnění materiálu se může ukázat až po několika měsících užívání. Obrátila se proto na D.A.S.
Advokáti se snažili s prodejcem vyjednávat, ale všechno bylo marné. Bylo na čase vytáhnout silnější kalibr – soudního znalce. Ten sedačku pečlivě prohlédl a došel k závěru, že vykazuje mnohem více vad (než jen samotné zvlnění). S odborným posudkem v ruce nakráčeli advokáti k prodejci a netrpělivě čekali na odpověď.
Jak si dokážete představit, takový neprůstřelný důkaz se vyvrací špatně. Z běžného opotřebení sedačky se vyklubala velká závada, která paní Andree umožnila odstoupit od smlouvy a získat celou kupní cenu zpátky. „Moc děkuji za vaši asistenci. Bez vás bych s prodejcem vyjednávala snad dodnes,“ řekla s úsměvem na tváři paní Andrea. A co dál? Teď už se může s klidným srdcem pustit do výběru nové sedačky.