Jak správně na reklamace

14. prosince 2017

Dnešní doba nám umožňuje ušetřit se alespoň trochu vánočních nervů, když dárky můžeme opatřit na internetu z pohodlí domova. Jak je to ale s reklamacemi a vrácením zboží, které jsme zakoupili on-line? Zjistěte, na co máte jako zákazník právo!

Reklamace zboží zakoupeného přes internet probíhají v zásadě stejně, jako v kamenné prodejně. Zboží můžete standardně reklamovat ve lhůtě 24 měsíců. Pokud je zboží u prodejce reklamováno v prvních šesti měsících od jeho převzetí, má se za to, že věc byla vadná již v době převzetí zákazníkem a je na prodejci, aby prokázal opak. Po uplynutí této půlroční lhůty pak vady produktu musí prokázat kupující.

Pokud nelze vadu odstranit, můžete požadovat dodání nové věci. Tento požadavek však musí být přiměřený vzhledem k povaze vady věci. Je-li například vadná pouze součásti věci, lze požadovat pouze výměnu této její vadné součásti. V případě, kdy není možné věc opravit či vyměnit za novou (např. z důvodu, že se zboží již nevyrábí), můžete požadovat odstoupení od smlouvy a tedy vrácení peněz.

Vyskytne-li se stejná vada na zboží opakovaně (minimálně však třikrát), nebo se na věci vyskytne více vad současně, lze volit mezi:

  • dodáním nové věci,
  • výměnou vadné součásti nebo
  • odstoupením od smlouvy.

Pokud žádný z nadepsaných nároků neuplatníte, můžete požadovat přiměřenou slevu z ceny, kterou jste za zboží zaplatili.

Vrácení zboží

Rozdílem u nákupů na internetu (a obdobně i při nákupu např. po telefonu) je, že ze zákona máte právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní, a to ode dne, kdy jste kupované zboží převzali. Vy tedy prodejci vrátíte zboží a on Vám je povinen vrátit peníze, které jste za zboží zaplatili. Samozřejmě se můžete s prodejcem dohodnout i jinak, třeba na výměně za jiný produkt – v takovém případě doporučujeme se s prodejcem i dohodnout, jak výměna proběhne, jelikož zákon na tuto možnost nepamatuje.

V případě, že 14denní lhůtu pro „vrácení zboží“ bez udání důvodu nestihnete, záleží už jen na dobré vůli prodejce, zda Vám zboží vymění či umožní jeho vrácení.

A konečně, je dobré mít při nakupování on-line na paměti, že lhůtu 14 dnů pro vrácení zboží poskytuje zákon pouze spotřebitelům. Pokud jste tedy zvyklí nakupovat „na IČO“, musíte počítat s tím, že se na Vás pravidlo o odstoupení od smlouvy bez udání důvodu nedopadá.

Anebo můžete vše předat týmu našich právníků, kteří se o vše postarají za Vás. Tak šťastné a veselé a bohatého Ježíška :-)

Chcete více informací o právní ochraně? Poradíme vám, jak se nejlépe chránit.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Včera

Bez placení by to nešlo

Bez placení by to nešlo

Náš klient provozuje automobilovou nákladní dopravu. A jako každý podnikatel občas narazí na zákazníka, který se k placení zrovna dvakrát nemá a jen dokola omílá, že peníze už odeslal, že je odešle zítra a další bezduché výmluvy.

Celý článek
Před týdnem

Nesmyslná výpověď

Nesmyslná výpověď

Po 15 odpravovaných letech pro velký obchodní řetězec obdržela paní Irma od svého zaměstnavatele výpověď pro hrubé porušení zákonných povinností. Prý měla manipulovat s evidencí pracovní docházky. Ničeho takového si ale paní Irma nebyla vědomá. Jednala totiž na pokyn nadřízených.

Celý článek
Před týdnem

Střet vozidla se zvěří – základní pravidla a nároky

Střet vozidla se zvěří – základní pravidla a nároky

Se začátkem podzimu přichází období, v němž je větší část dne zahalena do tmy. Pro řidiče to znamená zvýšené riziko srážky s lesní zvěří, která je také na podzim nejaktivnější. Shrnuli jsme pro vás základní pravidla prevence a chování po střetu se zvěří a také možnosti, jak co nejméně pocítit následky způsobené nehodou.

Celý článek