May 8, 2017
Běžní spotřebitelé získávají standardní záruční lhůtu dva roky. Instituce a firmy mají záruční lhůtu často zkrácenou na jeden rok. Paní Silvie, ředitelka školy, si to neuvědomila a požádala o reklamaci rok a půl starého školního mixéru. Prodejce se ovšem striktně držel nastavených pravidel a reklamaci nepřijal. Nemusel.
Školní rozpočty bývají stejně těsné jako staré džíny po vánočním hodování. Když se něco vměstná na jedné straně, něco uteče z druhé. Paní Silvie hospodařila se školními financemi velmi zodpovědně, a proto když se kuchařkám porouchal tyčový mixér, ihned se rozhodla zahájit reklamační řízení a docílit buď opravy, výměny, nebo vrácení peněz.
Prodejce, který škole dlouhodobě dodává potřebné vybavení, však jakoby zapomněl na léta funkčního partnerství a reklamaci paní Silvie rezolutně zamítl. Záruční lhůta na mixér totiž trvala pouze rok, zatímco paní Silvie jej reklamovala až po roce a půl. Papírově měl naprostou pravdu. Z lidského hlediska se ovšem mohl zachovat o něco lépe. Což jsme mu také vysvětlili.
Zaslali jsme prodejci dopis, ve kterém jsme ho požádali o přehodnocení výsledku reklamačního řízení a zdůraznili jsme při tom význam takového vstřícného kroku pro budoucí obchodní jednaní s paní Silvií. Prodejce ze svého striktního výkladu záručních podmínek nakonec ustoupil a vrátil škole peníze.