Drahý přešlap

26. července 2018

Některá zaměstnání s sebou nesou i riziko úrazu. Například ta, kde bývá často mokrá podlaha. Přesně to se stalo paní Heleně. Jak jsme jí pomohli s neochotným zaměstnavatelem, co nechtěl přijmout odpovědnost?

Paní Helena pracuje v masokombinátu. Co čert nechtěl, po úklidu zůstaly železné schody mokré, jí sjela noha, ze schodů spadla a poranila si záda. Léčení a následné rehabilitace si vyžádaly dlouhou pracovní neschopnost, a i když zaměstnavatel úraz nejprve uznal jako pracovní a zdálo se, že vše půjde jako po drátkách, opak byl pravdou.

V momentě, kdy se paní Helena na svého zaměstnavatele obrátila s nárokem na náhradu škody, tedy náhradu ušlého výdělku a léčebných výloh, k výplatě se neměl a začal spekulovat, že nic platit nebude, protože paní Helena uklouzla, protože je nešikovná. Obrátila se proto na nás, abychom jí s uplatněním jejích práv pomohli.

Případ jsme posoudili a zaměstnavatele oslovili s vyčísleným nárokem. Celkem to dělalo 286 000 Kč. Zaměstnavatel teprve tehdy uznal, že zaplatit musí, ale začal si vymýšlet, jak nárok paní Heleny zkrátí, protože mu to dovolují jeho vnitřní předpisy. Museli jsme mu na několikrát vysvětlit, že ke krácení nároku zaměstnance na náhradu škody může dojít pouze v případech, které zákon stanovuje, a že jeho vnitřní předpisy v žádném případě nemají před zákonem přednost. Dále jsme mu na několika soudních rozhodnutích ukázali, že v případě, kdy by požadovanou částku nevyplatil celou, neměl by u soudu sebemenší šanci na úspěch, a navíc by musel paní Heleně hradit i náklady soudního řízení.

Konec dobrý, všechno dobré. Zaměstnavatel po několika jednáních s našimi právníky nárok paní Heleny uznal a vyplatil jí požadovanou částku v plné výši. A paní Helena? Ty byla nejen ráda, že díky naší pomoci obdržela vše, na co měla právo, ale také že jsme jí ušetřili spoustu času a nervů, které by ji dohadování se se zaměstnavatelem stálo.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 5 dny

Když touha po odpočinku skončí v rukou advokátů

Když touha po odpočinku skončí v rukou advokátů

Víte, kde je ten nejlepší relax? Přece ve sprše. Své o tom ví také paní Daniela, která si do ní plánovala pořídit masážní box. Myšlenka o úžasném odpočinku se však brzy rozplynula. A bez pomoci D.A.S. se nakonec neobešla.

Celý článek
Před týdnem

Spor s pojišťovnou, který skočil triumfem

Spor s pojišťovnou, který skočil triumfem

Pan Martin měl opravdu smolný den. Připletl se do dopravní nehody, která nepoškodila jen jedno, ale dokonce dvě jeho auta zaparkovaná podél silnice. Když pak požadoval proplacení škod, pojišťovna si hbitě našla kličku, jak se své zodpovědnosti vyhnout.

Celý článek
Před 2 týdny

Jak vyhrát boj s Krajskou správou silnic?

Jak vyhrát boj s Krajskou správou silnic?

Výmoly, štěrk, nerovnosti na silnici. V nejlepším případě to odnese jen pneumatika, v horším případě i disk nebo další části auta. V případě pana Leoše to bylo obojí. S úhradou oprav za škodu to však tak jednoduché nebylo.

Celý článek