Drahý přešlap

July 26, 2018

Některá zaměstnání s sebou nesou i riziko úrazu. Například ta, kde bývá často mokrá podlaha. Přesně to se stalo paní Heleně. Jak jsme jí pomohli s neochotným zaměstnavatelem, co nechtěl přijmout odpovědnost?

Paní Helena pracuje v masokombinátu. Co čert nechtěl, po úklidu zůstaly železné schody mokré, jí sjela noha, ze schodů spadla a poranila si záda. Léčení a následné rehabilitace si vyžádaly dlouhou pracovní neschopnost, a i když zaměstnavatel úraz nejprve uznal jako pracovní a zdálo se, že vše půjde jako po drátkách, opak byl pravdou.

V momentě, kdy se paní Helena na svého zaměstnavatele obrátila s nárokem na náhradu škody, tedy náhradu ušlého výdělku a léčebných výloh, k výplatě se neměl a začal spekulovat, že nic platit nebude, protože paní Helena uklouzla, protože je nešikovná. Obrátila se proto na nás, abychom jí s uplatněním jejích práv pomohli.

Případ jsme posoudili a zaměstnavatele oslovili s vyčísleným nárokem. Celkem to dělalo 286 000 Kč. Zaměstnavatel teprve tehdy uznal, že zaplatit musí, ale začal si vymýšlet, jak nárok paní Heleny zkrátí, protože mu to dovolují jeho vnitřní předpisy. Museli jsme mu na několikrát vysvětlit, že ke krácení nároku zaměstnance na náhradu škody může dojít pouze v případech, které zákon stanovuje, a že jeho vnitřní předpisy v žádném případě nemají před zákonem přednost. Dále jsme mu na několika soudních rozhodnutích ukázali, že v případě, kdy by požadovanou částku nevyplatil celou, neměl by u soudu sebemenší šanci na úspěch, a navíc by musel paní Heleně hradit i náklady soudního řízení.

Konec dobrý, všechno dobré. Zaměstnavatel po několika jednáních s našimi právníky nárok paní Heleny uznal a vyplatil jí požadovanou částku v plné výši. A paní Helena? Ty byla nejen ráda, že díky naší pomoci obdržela vše, na co měla právo, ale také že jsme jí ušetřili spoustu času a nervů, které by ji dohadování se se zaměstnavatelem stálo.

Chcete více informací o právní ochraně? Poradíme vám, jak se nejlépe chránit.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Pojišťovna a škrábanec

Pojišťovna a škrábanec

Řidička vozu jedoucího za panem Mirkem na křižovatce neodhadla situaci a na mokré vozovce nedokázala včas zabrzdit. Náraz sice nebyl nijak silný, ale i tak dokázal citelně poškodit zadní část vozidla pana Mirka. Pojišťovna řidičky mu ale po opravě sdělila, že opravu nemůže proplatit celou, protože nárazník byl poškozený už před nehodou. Škrábanci.

Celý článek
Před týdnem

Pokažená dovolená

Pokažená dovolená

Dovolená v pětihvězdičkovém resortu v populárním letovisku nabrala nechtěné otáčky už při cestě z letiště. Vše začalo havárií autobusu, kterým pan Ivo s rodinou jeli, a pokračovalo několika výpověďmi před policií napříč celou dovolenou. Po návratu domů se však cestovní kancelář s kompenzací moc nepředvedla.

Celý článek
Před 2 týdny

Podvnodník na vlně

Podvnodník na vlně

Loni na jaře vrcholila panika okolo evropského nařízení GDPR. Mnoho podnikavých duší postavilo své výdělky na strachu z neznámého, z vysokých pokut, šíření bludů a pořádání zbytečných školení. Jeden takový to zkoušel i na pana Jaromíra.

Celý článek