Drahý přešlap

July 26, 2018

Některá zaměstnání s sebou nesou i riziko úrazu. Například ta, kde bývá často mokrá podlaha. Přesně to se stalo paní Heleně. Jak jsme jí pomohli s neochotným zaměstnavatelem, co nechtěl přijmout odpovědnost?

Paní Helena pracuje v masokombinátu. Co čert nechtěl, po úklidu zůstaly železné schody mokré, jí sjela noha, ze schodů spadla a poranila si záda. Léčení a následné rehabilitace si vyžádaly dlouhou pracovní neschopnost, a i když zaměstnavatel úraz nejprve uznal jako pracovní a zdálo se, že vše půjde jako po drátkách, opak byl pravdou.

V momentě, kdy se paní Helena na svého zaměstnavatele obrátila s nárokem na náhradu škody, tedy náhradu ušlého výdělku a léčebných výloh, k výplatě se neměl a začal spekulovat, že nic platit nebude, protože paní Helena uklouzla, protože je nešikovná. Obrátila se proto na nás, abychom jí s uplatněním jejích práv pomohli.

Případ jsme posoudili a zaměstnavatele oslovili s vyčísleným nárokem. Celkem to dělalo 286 000 Kč. Zaměstnavatel teprve tehdy uznal, že zaplatit musí, ale začal si vymýšlet, jak nárok paní Heleny zkrátí, protože mu to dovolují jeho vnitřní předpisy. Museli jsme mu na několikrát vysvětlit, že ke krácení nároku zaměstnance na náhradu škody může dojít pouze v případech, které zákon stanovuje, a že jeho vnitřní předpisy v žádném případě nemají před zákonem přednost. Dále jsme mu na několika soudních rozhodnutích ukázali, že v případě, kdy by požadovanou částku nevyplatil celou, neměl by u soudu sebemenší šanci na úspěch, a navíc by musel paní Heleně hradit i náklady soudního řízení.

Konec dobrý, všechno dobré. Zaměstnavatel po několika jednáních s našimi právníky nárok paní Heleny uznal a vyplatil jí požadovanou částku v plné výši. A paní Helena? Ty byla nejen ráda, že díky naší pomoci obdržela vše, na co měla právo, ale také že jsme jí ušetřili spoustu času a nervů, které by ji dohadování se se zaměstnavatelem stálo.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před týdnem

Hrnec na konec

Hrnec na konec

Paní Martina je zapálená kuchařka, která vždy srší nápady na nové recepty. Aby jí šlo vaření lépe od ruky, rozhodla si na Vánoce udělat radost novým multifunkčním hrncem, se kterým bude moci dělat jednu delikatesu za druhou. Realita ovšem byla nakonec jiná, než očekávala. Paní Martinu totiž čekalo řešení zapeklité reklamace.

Celý článek
Před 2 týdny

Nemilé vánoční překvapení

Nemilé vánoční překvapení

Vánoce jsou prý svátky klidu a míru. To ovšem neplatilo pro pana Tomáše, který toto sváteční období prožil ve stresu z předžalobní výzvy od svého bývalého zaměstnavatele. Jak se celá situace vyřešila? A jak právníci D.A.S. zvládli obhájit jeho práva?

Celý článek
Před 1 měsíci

Zkažené zimní radovánky

Zkažené zimní radovánky

Vydat se na hory do sousedního Rakouska je snem nejednoho nadšeného lyžaře. Stejně to měla i paní Monika, která se se svým manželem rozhodla zpříjemnit zimní období. Jejich dovolenou však překazilo ošklivé zranění, které způsobilo zdravotní i právní komplikace. Jak si právníci poradili s případem v rakouském prostředí?

Celý článek