May 15, 2017
Co si představíte pod spojením “lehce znečištěný obal”? Určitě mnohé, ale rozhodně ne promáčknuté plechy a nefunkční těsnění. Pan Bohumil to z popisu výrobku v internetovém obchodě také nevyčetl. A po doručení se divil. Ještě více se ale divil, když si internetový obchod odmítal zboží odvézt zpět.
Nač perfektně vyladěný obal, když to podstatné se stejně nachází pod ním? Tak uvažoval pan Bohumil, když si objednával novou lednici z internetového obchodu. Zboží, u kterého e-shop uváděl vadu v podobě mírně poškozeného balení, se prodávalo za podstatně výhodnější cenu. Pan Bohumil si jej tedy objednal. Jenže když pak lednici doma rozbalil, zjistil, že se vady zdaleka neobjevují jen na obalu. Spodní část lednice byla zcela promáčklá a těsnění nefungovalo.
Pan Bohumil si dal dvě a dvě dohromady. Za těchto podmínek již cena tak výhodná nebyla. Rozhodl se tedy odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny. Internetový obchod pana Bohumila upozornil, že vrácení lednice je možné pouze v případě, pokud si zajistí svoz přepravní společností. Zároveň mu ale přepravní společnost sdělila, že svoz zboží dočasně pozastavila. To už panu Bohumilovi došla trpělivost.
Vyzvali jsme prodávajícího, aby vše prověřil a vyřídil. Na základě naší výzvy prodejce nárok pana Bohumila uznal, domluvil svoz lednice a vrátil mu kupní cenu. Mnohdy prostě stačí správně formulovat argumenty a vytrvat.