Když pojišťovna nechce platit

July 28, 2020

Zdravotní problémy si nevybírají. To věděl i pan Petr, proto se v dobré víře pojistit hned u dvou pojišťoven. Vybral si ty s nejlepšími podmínkami a řádně platit pojistné. Jaké však bylo jeho překvapení, když zdravotní komplikace přišly a s pojišťovnami došlo na lámání chleba.

Jednoho říjnového odpoledne se jako obvykle pan Petr vracel z práce. Když v tom pocítil úpornou bolest. Neváhal a vydal se ke své lékařce, která ho poslala na celou řadu vyšetření. Z rentgenových snímků bylo jasné, že se jedná o čtvrtý stupeň artrózy kyčle. Jediným řešením pro pana Petra byla výměna kloubu. Rekonvalescence byla dlouhá a bolestivá, a proto musel být pan Petr dlouho v pracovní neschopnosti. Naštěstí měl pro takové případy sjednané pojištění.

V jeho případě šlo o životní pojištění, které zahrnovalo denní dávky při pracovní neschopnosti a pojištění neschopnosti splácet sjednané ke spotřebitelskému úvěru pro případy déletrvající pracovní neschopnosti. Pan Petr svůj úraz u obou pojišťoven řádně nahlásil. Vyjádření se strany pojišťoven na sebe nenechalo dlouho čekat. A co se pan Petr dozvěděl? Obě pojišťovny se vyjádřili shodně. A ani v jednom případě neměl podle názorů pojišťoven nárok na pojistné plnění. Po tomto zjištění neváhal a obrátil se na nás.

Po prostudování obou případů jsme zjistili, že panu Petrovi bylo pojistné plnění odmítnuto neoprávněně. Proto jsme se s výzvou k přehodnocení případů na pojišťovny obrátili.

V prvním případu pojišťovna našemu klientovi odmítla vyplatit pojistné plnění za pobyt v rehabilitačním ústavu. Tvrdila, že se jedná o výluku z pojištění. Na naši výzvu však pojišťovna své stanovisko přehodnotila a uznala, že se jedná o nesprávný výklad vlastních pojistných podmínek. Pobyt v rehabilitačním ústavu totiž nebyl příčinou úrazu nýbrž jeho důsledkem. Našemu klientovi proto dodatečně vyplatila 42.000 Kč.

V druhém případu se snažila pojišťovna vymlouvat na to, že se jedná o diagnózu, která vznikla klientovi před sjednáním pojištění. V takovém případu prý není povinna v souladu s pojistnými podmínkami plnění poskytnout. Na základě naší právní analýzy, jsme zjistili, že se jedná o konsolidovaný úvěr, nikoli úvěr nový. Z toho důvodu je nutné za počátek pojištění považovat uzavření smlouvy o původním úvěru, pojišťovna své stanovisko přehodnotila a poskytla našemu klientovi pojistné plnění 23.600 Kč.

Oba případy tedy dospěly do zdárného konce, náš klient si naší práce velice váží a neopomenul nás zahrnout díky. Je přesvědčený, že sám by se nároku na pojistné plnění obtížně a zdlouhavě domáhal.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 2 dny

Ach, ty Alpy

Ach, ty Alpy

Klára a Tomáš spolu vždycky rádi jezdili na nejrůznější dobrodružství. Tentokrát jim do oka padly majestátní Alpy a horské ferraty, které chtěli společně překonat. Z pohodového výletu se však nakonec vyklubala hotová noční můra.

Celý článek
Před týdnem

Filutové z pojišťovny

Filutové z pojišťovny

Stalo se vám někdy, že jste poctivě platili pojistné, a když jste potřebovali pomoc, pojišťovna se na vás otočila zády? Takovou zkušenost má i pan Karel, který si pohár hořkosti vypil do úplného dna. Jak si poradil s nespravedlností pojišťovny?

Celý článek
Před 2 týdny

Kočičí láska

Kočičí láska

Kdo by nemiloval kočky? Malá chlupatá stvoření s roztomilým kukučem. Velkou lásku pro ně choval i pan Petr a jeho partnerka Ilona, kteří si spolu pořídili dvě koťátka: Fiu a Lily. Těšili se až je spolu budou vychovávat, mazlit a hrát si s nimi. Realita ale byla jiná, než plánovali.

Celý článek