May 17, 2018
Kdo by neměl rád své auto? Každý se snaží chránit ho, jak jen může. Třeba i připojištěním proti živelným pohromám. O to větší šok je, když pojišťovna začne hledat výmluvy, proč Vaše pojistka konkrétní živelnou událost nekryje.
Pan Bedřich parkoval své auto na ulici před svým řadovým domkem. Jednoho dne přišla vichřice, utrhla střešní tašku ze střechy řadovky a ta přistála přímo na střeše jeho vozidla. Střecha promáčklá, poškrábaná. Nedalo se svítit, auto muselo na opravu. „Ještě štěstí, že jsem si k havarijku připojistil živly,“ říkal si pan Bedřich.
Jak byl pan Bedřich překvapený, když mu pojišťovna po šesti týdnech napsala, že střešní taška, která poškodila jeho automobil, byla určitě z jeho vlastního domu, a proto mu žádnou škodu hradit nebude a odkázala ho na konkrétní část pojistných podmínek. S takovým vyřízením nemohl být pan Bedřich spokojený, takže předal případ nám.
Ještě štěstí, že triky pojišťoven naše společnost moc dobře zná a umí v nich chodit. Okamžitě jsme se na pojišťovnu pana Jindřicha obrátili a jejich argument jim vrátili i s úrokem – aby nám doložili důkazy pro jejich tvrzení, že spadlá taška pochází ze střechy pana Bedřicha. Současně jsme pojišťovnu upozornili na její zákonnou povinnost buď dokázat, že je nárok pana Bedřicha neoprávněný, nebo pojistné vyplatit. Jak se ukázalo, pojišťovna se nacházela v důkazní nouzi a jen vařila z vody, aby se plnění vyhnula. A jak už to tak bývá, když se za své klienty postavíme, pojišťovna neměla pod tíhou našich argumentů na výběr a doplatila panu Jindřichovi 34 500 Kč.