Sept. 12, 2018
Paní Dana se při práci v kuchyni ošklivě pořezala na dlani. Po ošetření a vyléčení jí ale úrazová pojišťovna řekla, že podklady neposílala dost včas a proto od pojišťovny nedostane ani vindru.
Po dokončení předepsaných rehabilitací se paní Dana obrátila na svou úrazovou pojišťovnu a uplatnila své pojištění. Pojišťovna po paní Daně postupně vyžadovala další a další doklady, které paní Dana poctivě pojišťovně dodávala. I přesto pojišťovna otálela s vydáním rozhodnutí o pojistném plnění a všechny urgence paní Dany, ať už telefonické, mailem či poštou, zdatně ignorovala.
Po více než čtvrt roce od nahlášení pojistné události, tedy po uplynutí zákonné lhůty, přišel paní Daně dopis, ve kterém stálo, že pojišťovna neobdržela od paní Dany dostatek podkladů a tudíž nemohla prošetřit oprávněnost jejího nároku. Prý, že na řádné posouzení „potřebuje pojišťovna čas“, který kvůli paní Daně neměla, a ta proto prý na pojistné plnění nemá nárok. To už ale byla pro paní Danu ona pověstná poslední kapka, a tak neváhala předat případ nám.
Převzali jsme od paní Dany doklady, podepsali jsme plnou moc a obratem se na pojišťovnu obrátili s předžalobní výzvou. V té jsme jednak argumenty pojišťovny dementovali jako absolutně účelové, když bylo zřejmé, že se pojišťovna snaží vyhnout plnění, jelikož paní Dana všechny podklady zasílala prakticky okamžitě, což jsme měli doloženo výpisy z e-mailové schránky paní Dany a podacími lístky a vyzvali jsme pojišťovnu k plnění pod hrozbou otevření soudního sporu. Netrvalo to ani týden a ozvala se nám paní Dana, celá šťastná, že už má od pojišťovny na účtu platbu ve výši 55 798,- Kč, tedy přesně tolik, na kolik měla ze své pojistné smlouvy nárok. Jde jenom o další důkaz toho, že mnohdy není třeba zdlouhavého dohadování, ale postačí krátká a důrazná výzva, že za klientem stojí naše společnost, aby se věci daly do pohybu.