Pohledávka se 13letým zpožděním

Sept. 12, 2023

Říká se, že dluhy se mají platit. Co ale dělat, když si někdo vzpomene na nevyřízené účty o 13 let později? Kuriózní případ zažil i pan Václav, který po ukončení smlouvy s dodavatelem omylem nevrátil satelitní kartu. Tato zapomenutá výpůjčka ho však nakonec dohnala.

Sledování televize z pohodlí domova je pro pana Václava ta nejlepší forma relaxace. Jednoho dne se proto rozhodl, že si pořídí satelit, aby mohl sledovat ještě více programů. K jeho zklamání ale nenašel program, který by mu přirostl k srdci, a tak se ještě v tom stejném roce rozhodl smlouvu zrušit. V závěrečném dopise spolu s vyúčtováním ho dodavatel žádal, aby do 3 týdnů vrátil satelitní kartu. Jenže… pan Václav na to úplně zapomněl.  

O 13 let později mu tento restík vrátil jako bumerang. Domů mu přišel doporučený dopis od společnosti, která se zabývá postoupením pohledávek. A dobré zprávy to nebyly. Podle obsahu dopisu měl pan Václav zaplatit plnou cenu za zapomenutou satelitní kartu. „A to si vzpomněli až teď,“ kroutil nešťastně hlavou pan Václav. Naštěstí věděl, jak má postupovat a hned se obrátil na D.A.S.  

Právníci si vyslechli nevšední příběh pana Václava a hned jim bylo jasné, že pohledávka je promlčená. Společnost sice uznala námitku promlčení, ale přesto se zeptala, zda by přece jen pan Václav nebyl ochotný částku uhradit v rámci „naturální obligace“ (dluh fakticky existuje, ale nedá se právně vymáhat).  

Co na to pan Václav? Ten na dohodu nepřistoupil, čímž se celý případ uzavřel a nikdo vůči tomu nemohl nic namítat. „Moc děkuji za rychlou pomoc a odborné poradenství,“ děkoval právníkům pan Václav, který byl rád, že má tuhle nepříjemnost už za sebou. Příště si ale prý všechny resty bude zapisovat, aby se nedostal do podobné šlamastiky. 

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek