Potopa z akvárka

June 13, 2022

Domov vám může vytopit mnoho věcí. Někdy to jsou sousedi, jindy to může být třeba přetékající vana. Slyšeli jste ale někdy, že byt vytopilo akvárko? U pana Mirka se to skutečně stalo. Kromě velkého úklidu navíc čelil i soudní tahanici s dodavatelem akvárka.

Pan Mirek je vášnivý chovatel rybiček, který do vybavení neváhá investovat velké sumy. Jednoho dne se rozhodl pořídit ještě prostornější a krásnější akvárko, aby jeho domácí mazlíčci měli kvalitní zázemí. Akvárko si nainstaloval podle návodu, rybky přestěhoval a odešel do práce. To ještě nevěděl, že až se vrátí domů, bude na něj čekat pěkná spoušť.  

Tušíte správně, 50 litrů vody z akvárka se vylilo na zem, čímž se poškodily podlahy, stěny i nábytek. „To se mi snad zdá,“ lamentoval pan Mirek, který chybu připisoval uvolněnému špuntu trubičky filtračního systému. „Takhle to teda nenechám,“ řekl naštvaně a obrátil se na dodavatele, aby mu natropenou škodu uhradil. 

Dodavatel to nahlásil své pojišťovně a požádal ji o finanční kompenzaci pro pana Mirka. Pojišťovna to ale odmítla s tím, že netěsnící špunt není příčinou vzniklé škody. Pan Mirek se tak ocitl bez funkčního akvárka, a ještě ke všemu s tučným účtem za všechny domácí opravy. Naštěstí věděl, že v případě jakékoliv nespravedlnosti má kontaktovat D.A.S. 

Právníci si odmítavý postoj pojišťovny a dodavatele nedali líbit, a tak poslali předžalobní výzvu. „Náš klient spoléhá na to, že akvárium je bezpečné a že z něj nebude unikat voda. Pokud tlakem vody dojde k uvolnění jakékoliv části, což vede k úniku vodu, pak je akvárium bezpochyby vadné,“ argumentovali.  

Druhá strana si však stála za svým a vinu házela na pana Mirka, který pravděpodobně neuměl manipulovat se špuntem. Nikdo nechtěl ustoupit ze svého stanoviska, a tak celá věc putovala ke znalci, jenž měl za úkol vypracovat odborný posudek a říct finální verdikt. Jak to nakonec dopadlo? 

Soud nakonec uznal, že pravda je na straně pana Mirka. Dodavateli nezbývalo nic jiného než zaplatit celkovou škodu 31.361 Kč společně s úroky z prodlení, a k tomu ještě náklady na vedení soudního řízení ve výši 44.187 Kč. „Ještě že mám sjednané pojištění právní ochrany. Jinak bych tenhle spor už dávno vzdal,“ řekl s vděčností pan Mirek. Po této báječné zprávě došlo k dalšímu uvolnění špuntu. Tentokrát to bylo šampaňské, a naštěstí žádné škody nezpůsobilo.  

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek