Feb. 28, 2018
Některé nehody vypadají, jako byste je vystřihli ze známých českých komedií. Například když Vám soused nabourá branku. Méně úsměvné ale pak je, když Vám jeho pojišťovna nechce vyjít vstříc s tím, že posuvná brána byla už stará.
Soused pana Filipa neopatrným couváním způsobil poškození dálkově otevírané vjezdové brány. O jeho zavinění ale nebylo pochyb a svou chybu uznal. Oprava měla vyjít celkem na 217 000 Kč, s čímž pojišťovna viníka souhlasila. Když mělo dojít na lámání chleba, vyplatila pojišťovna panu Filipovi o 25 000 Kč méně s odůvodněním, že poškozený vjezd už byl starý.
Vyzvali jsme v zastoupení pana Filipa pojišťovnu k přehodnocení jejího stanoviska a poukázali jsme na konkrétní paragrafy občanského zákoníku. Vše jsme navíc podtrhli aktuální rozhodovací praxí soudů. Na uvedených pravidlech jsme následně vysvětlili, že není možné ohlížet se pouze na obvyklou cenu, ale je nutné brát v potaz i to, co musel pak Filip k obnově funkčnosti vrat vynaložit.
Ani naše výzva však úspěšná nebyla, a proto jsme věc předali spolupracující advokátní kanceláři, která okamžitě zahájila vymáhání soudní cestou. Pojišťovna si zřejmě uvědomila svou chybu, platebnímu rozkazu vydanému soudem se nijak nebránila a během několika dalších dní zaslala panu Filipovi zbylých 25 000 Kč.