Ředitel versus starosta

Jan. 17, 2022

Když se dva lidé nepohodnou, nejlepším řešením je vzájemná dohoda. Přesně takhle to měl vyřešit pan starosta s panem ředitelem. Místo toho si ale vybral zákeřnější cestu – a to osobní pomstu. Jak D.A.S. zasáhla proti jeho nečestným praktikám?

Pan ředitel a starosta byli na nože už několik let. Vše se ale vyhrotilo, když starosta změnil plat pro všechny zaměstnance ve škole, naschvál svého „nepřítele“ vynechal. „Měli bychom si o tom popovídat,“ navrhl pan ředitel a domluvil si se starostou schůzku. Ta ale nešla podle jeho očekávání.  

Starosta mu na schůzce vyčetl, jak školu špatně vede, a začal prstem ukazovat na všechny chyby, kterých se údajně jakožto ředitel dopustil. Tímto ale nekončilo. Starosta se rozhodl zajít ještě o krok dál. Po schůzce odebral řediteli jeho osobní příplatky, a dokonce snížil příplatek za vedení.  

„To se mi snad zdá,“ kroutil smutně hlavou pan ředitel. Snažil se starostu kontaktovat a vyřešit tuto patálii, ale marně. Ve své funkci zůstal ještě pár měsíců, až se jednoho dne rozhodl podat výpověď. Starosta se zaradoval, protože se svého nepřítele konečně zbavil. Jeho radost ale dlouho netrvala. Ředitel na nic nečekal a kontaktoval právníky D.A.S., aby mu tuto křivdu pomohli napravit. 

Právníci se ihned pustili do práce a za malou chvíli našli první nesrovnalost. „Zaměstnavatel má povinnost své rozhodnutí o snížení nebo odnětí osobního příplatku písemně oznámit včetně důvodů, a to nejpozději v den, kdy tato změna nabývá účinnosti,“ vysvětlili bývalému řediteli. Starosta to však neudělal.  

To ale není všechno. Podle právníků neměl starosta nárok ani na odebrání příplatku za vedení. „Jelikož se náročnost řídící práce žádným způsobem nezměnila, rozhodnutí starosty bylo protizákonné,“ dodali.  

Jak to celé pokračovalo? Bývalý ředitel měl hned dvě esa v rukávu, a tak podal předžalobní výzvu k zaplacení dlužného příplatku za vedení a taky osobního příplatku ve výši 163.683 Kč. Nic naplat, starosta se k tomu postavil zády. Následovala proto další výzva, a ta už padla na úrodnou půdu. „Jsem tak rád, že můžeme celý případ ukončit. Konečně mi spadl kámen ze srdce,“ pochvaloval si bývalý ředitel. A co víc, díky pojištění právní ochrany ušetřil alespoň 49.000 Kč za advokátní služby. Dlouhý spor tak přece měl šťastný konec. 

 

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek