Feb. 7, 2019
Ojetý automobil může být na jednu stranu dostupným řešením, když auto zkrátka potřebujete. Na druhou stranu může koupě ojetého vozu člověku přidělat nejednu vrásku na čele. Kdyby pan Michal na své straně neměl silného partnera, jako D.A.S., měl by za své peníze jen porouchané auto a hromadu starostí.
Pan Michal zakoupil ojeté vozidlo. Po prvních několika dnech se na autě objevila první závada. Okamžitě tedy kontaktoval prodejce s reklamací. Ten mu ale jen suše odvětil, že se jedná pouze o běžnou údržbu, takže ani nemá smysl cokoliv reklamovat, když by reklamace byla zamítnuta. To se panu Michalovi příliš nezdálo, a proto se na nás obrátil s žádostí o pomoc.
Ihned jsme panu Michalovi vysvětlili, že jeho instinkt nelhal a je opravdu v právu – skrytá závada skutečně není jen potřeba běžné údržby. Vyzvali jsme tedy v zastoupení pana Michala prodejce, aby přijal reklamaci, sepsal řádný reklamační protokol a nakonec nás řádně informoval o výsledku reklamačního řízení. Ten své stanovisko přehodnotil a reklamaci skutečně nakonec vyřídil.
Na vozidle se však i nadále objevovaly další a další vady, a proto jsme se za pana Michala opět postavili a odstoupili od kupní smlouvy. Jelikož prodejce jako profesionál musel o vadách vědět a pana Michala na ně neupozornil, jednalo se o hrubé porušení smlouvy. Kdyby totiž pan Michal o vadách věděl, takový automobil by si nikdy nekoupil. Nejdříve prodejce naše odstoupení neakceptoval, nicméně po zaslání předžalobní výzvy s důraznou argumentací podepřenou podrobným právním rozborem celé situace svůj postoj změnil, odstoupení od smlouvy přijal a vrátil panu Michalovi celou kupní cenu ve výši 239 990,- Kč. Ten tak ušetřil nejen peníze za opravy vozidla nebo případný soudní spor, ale i spoustu zbytečných nervů.