Tuna a půl nepojízdných starostí

7. února 2019

Ojetý automobil může být na jednu stranu dostupným řešením, když auto zkrátka potřebujete. Na druhou stranu může koupě ojetého vozu člověku přidělat nejednu vrásku na čele. Kdyby pan Michal na své straně neměl silného partnera, jako D.A.S., měl by za své peníze jen porouchané auto a hromadu starostí.

Pan Michal zakoupil ojeté vozidlo. Po prvních několika dnech se na autě objevila první závada. Okamžitě tedy kontaktoval prodejce s reklamací. Ten mu ale jen suše odvětil, že se jedná pouze o běžnou údržbu, takže ani nemá smysl cokoliv reklamovat, když by reklamace byla zamítnuta. To se panu Michalovi příliš nezdálo, a proto se na nás obrátil s žádostí o pomoc. 

Ihned jsme panu Michalovi vysvětlili, že jeho instinkt nelhal a je opravdu v právu – skrytá závada skutečně není jen potřeba běžné údržby. Vyzvali jsme tedy v zastoupení pana Michala prodejce, aby přijal reklamaci, sepsal řádný reklamační protokol a nakonec nás řádně informoval o výsledku reklamačního řízení. Ten své stanovisko přehodnotil a reklamaci skutečně nakonec vyřídil.

Na vozidle se však i nadále objevovaly další a další vady, a proto jsme se za pana Michala opět postavili a odstoupili od kupní smlouvy. Jelikož prodejce jako profesionál musel o vadách vědět a pana Michala na ně neupozornil, jednalo se o hrubé porušení smlouvy. Kdyby totiž pan Michal o vadách věděl, takový automobil by si nikdy nekoupil. Nejdříve prodejce naše odstoupení neakceptoval, nicméně po zaslání předžalobní výzvy s důraznou argumentací podepřenou podrobným právním rozborem celé situace svůj postoj změnil, odstoupení od smlouvy přijal a vrátil panu Michalovi celou kupní cenu ve výši 239 990,- Kč. Ten tak ušetřil nejen peníze za opravy vozidla nebo případný soudní spor, ale i spoustu zbytečných nervů.

Chcete více informací o právní ochraně? Poradíme vám, jak se nejlépe chránit.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 5 dny

Při reklamaci si dobře všIMEI

Při reklamaci si dobře všIMEI

Svůj mobil si většina z nás hlídá jako oko v hlavě a málokdy ho nechává bez dozoru. U paní Diany tomu nebylo jinak. I přesto se ale v servisu dozvěděla, že do servisu odevzdala jiný přístroj, než si u stejného prodejce zakoupila. Ptáte se, jak je to možné? Ptali jsme se také.

Celý článek
Před týdnem

Pokuta na černo

Pokuta na černo

Pan Radim každých pět měsíců poctivě dobíjí jízdní kupón na hromadnou městskou dopravu pro celou rodinu. Velmi ho proto překvapilo, kdež jeho dceři přišla výzva k úhradě pěkně tučné pokuty za jízdu na černo před třemi a půl lety.

Celý článek
Před 2 týdny

Kličkovaná s pojišťovnou

Kličkovaná s pojišťovnou

Tablet je pro mnohé z nás šikovným pomocníkem. A možná i právě vy čtete tento článek s pomocí tabletu. Pan Karel si jeden takový také pořídil. Po uplynutí záruční doby si jej pro jistotu nechal pojistit. Porucha se po čase objevila, a to nejen na tabletu, ale pravděpodobně i na pojišťovně.

Celý článek