Za chybu v eurech prý neuvidí ani korunu

Jan. 2, 2017

Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou v zaměstnání si sjednávají hlavně ti, kdo denně zacházejí s majetkem nemalé hodnoty své společnosti. Jako třeba paní Monika. Když však ale omylem odeslala platbu z firemního účtu v eurech namísto korun, pojišťovna odmítla částku zaměstnavateli kompenzovat. Do hry se dostaly oblíbené výluky.

Paní Monika pracuje jako asistentka jednatele společnosti, a má tak přístup nejen k důvěrným materiálům, ale také k firemním účtům a financím. Z tohoto důvodu s ní zaměstnavatel uzavřel tzv. dohodu o hmotné odpovědnosti. A to už může být někdy pořádný tlak na nervy. Paní Monika si raději hned sjednala pojištění odpovědnosti za škody způsobené při výkonu zaměstnání. Co kdyby náhodou.

Ukázalo se, že její opatrnost byla na místě. Jednoho dne odesílala peníze z firemního účtu, ale nedopatřením zvolila měnu euro namísto českých korun. Odeslaná částka tak byla nakonec zhruba 27krát vyšší než částka zamýšlená. Paní Monika však byla v klidu - vždyť je pro takové případy pojištěná! Ale pojišťovna ji vyvedla z omylu. Pojištění se prý dle výluky na svěřené vyúčtovatelné hodnoty nevztahuje.

Na pojišťovnu jsme se tedy obrátili my s žádostí o přehodnocení případu, protože za svěřené hodnoty se považuje pouze hotovost, ceniny a zboží. Dle judikatury Nejvyššího soudu navíc peníze na běžném účtu nejsou ve vlastnictví zaměstnavatele, ale peněžního ústavu, a tudíž za ně paní Monika nemohla převzít zodpovědnost v rámci dohody o hmotné odpovědnosti se svým zaměstnavatelem. Pojišťovna svůj závěr změnila a zaměstnavateli pojistné plnění vyplatila.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek