Žádný mobil tam nebyl a ta částka taky nesouhlasí

June 3, 2019

Paní Michaelu začal zlobit mobilní telefon tím, že se čas od času sám restartoval. Zpravidla v tu nejméně vhodnou chvíli. Jelikož byl v záruce, byla reklamace jasná volba. Když ale mělo dojít na lámání chleba, začal se prodejce vymlouvat, že žádný telefon nikdy neprodal.

Vadný mobil paní Michaela reklamovala ve stejné prodejně, kde jej zakoupila. Personál obchodu jej do reklamace bez jakýchkoliv výtek přijal a vyplnil s paní Michaelou reklamační protokol. V průběhu reklamace však došlo ke „změně prodejce“ – na stejné adrese začala působit nová prodejna, nicméně provozovaná stejnou společností, se stejnými zaměstnanci a se stejným IČO, jen s jiným názvem. Když reklamace nebyla do měsíce nijak vyřízena, obrátila se paní Michaela na pracovníky prodejny s odstoupením od smlouvy a žádostí o vrácení plné kupní ceny ve výši 15.690,- Kč. A v tu chvíli se začaly dít věci.

Prodejce přestal se slečnou Michaelou komunikovat– na telefony nereagoval, dopisy ignoroval. A když se šla slečna Michaela se svým požadavkem do prodejny připomenout, dokonce ji z prodejny vykázal. To už ale bylo moc, a proto se paní Michaela obrátila s žádostí o pomoc na nás. Kontaktovali jsme proto prodejce s předžalobní výzvou, v níž jsme požadovali o přehodnocení jeho stanoviska. Ten nám odpověděl, že jednak původní prodejce už neexistuje, ale zároveň, že on nikdy žádný telefon neprodal, ale pouze prodej a reklamaci zprostředkoval. To bylo podle prodejce také důvodem, proč se na něj nevztahují zákonné lhůty pro reklamaci.

Na kuriózní argumentaci jsme nemohli reagovat jinak než podat žalobu. Prodejce zkrátka nemohl pochopit, že změna názvu a interiéru ho povinností nezbavuje a že kupní cenu uzavřela slečna Michaela s ním. Po dvou a půl týdnech od podání žaloby nás prodejce kontaktoval, že nečekal, „že okolo reklamace budeme dělat takový tyjátr“. Bylo mu nejspíše jasné, jak by celá věc dopadla, a proto paní Michaele nabídl, že jí telefon vymění za nový přístroj. S tím paní Michaela souhlasila, my vzali žalobu zpět a prodejce si snad odnesl ponaučení, že na D.A.S. je i šmelinář krátký.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 3 dny

Půlka objednávky, holé neštěstí

Půlka objednávky, holé neštěstí

Když si objednáváte zboží online, nikdy nevíte, co dostanete. Někdy vám prodejce může omylem zaslat zcela jiný produkt, jindy vám nemusí přijít kompletní objednávka. To se stalo také panu Jirkovi, který v balíčku postrádal důležité součástky pro instalaci panelu na nářadí. Jak si s takovou situací poradil?

Celý článek
Před týdnem

Na rozmazané vidění si zvyknete

Na rozmazané vidění si zvyknete

Když si v životě nevíte rady, jdete za odborníkem a spoléháte na to, že vám správně poradí a pomůže vyřešit váš problém. S tímto počítal také pan Ondřej, který šel do optiky pro nové brýle. Domů se vracel s hezkými obroučkami, ale také rozmazaným viděním.

Celý článek
Před 2 týdny

Krutý návrat do reality

Krutý návrat do reality

Návraty z dovolené jsou vždy těžké, však to znáte. Své by vám o tom mohl vyprávět pan Daniel, který se z prosluněného Tenerife vracel zpátky do Vídně. Na letišti ho ale čekalo nemilé překvapení a bez pomoci advokátů D.A.S. se nakonec neobešel.

Celý článek