Žádný mobil tam nebyl a ta částka taky nesouhlasí

June 3, 2019

Paní Michaelu začal zlobit mobilní telefon tím, že se čas od času sám restartoval. Zpravidla v tu nejméně vhodnou chvíli. Jelikož byl v záruce, byla reklamace jasná volba. Když ale mělo dojít na lámání chleba, začal se prodejce vymlouvat, že žádný telefon nikdy neprodal.

Vadný mobil paní Michaela reklamovala ve stejné prodejně, kde jej zakoupila. Personál obchodu jej do reklamace bez jakýchkoliv výtek přijal a vyplnil s paní Michaelou reklamační protokol. V průběhu reklamace však došlo ke „změně prodejce“ – na stejné adrese začala působit nová prodejna, nicméně provozovaná stejnou společností, se stejnými zaměstnanci a se stejným IČO, jen s jiným názvem. Když reklamace nebyla do měsíce nijak vyřízena, obrátila se paní Michaela na pracovníky prodejny s odstoupením od smlouvy a žádostí o vrácení plné kupní ceny ve výši 15.690,- Kč. A v tu chvíli se začaly dít věci.

Prodejce přestal se slečnou Michaelou komunikovat– na telefony nereagoval, dopisy ignoroval. A když se šla slečna Michaela se svým požadavkem do prodejny připomenout, dokonce ji z prodejny vykázal. To už ale bylo moc, a proto se paní Michaela obrátila s žádostí o pomoc na nás. Kontaktovali jsme proto prodejce s předžalobní výzvou, v níž jsme požadovali o přehodnocení jeho stanoviska. Ten nám odpověděl, že jednak původní prodejce už neexistuje, ale zároveň, že on nikdy žádný telefon neprodal, ale pouze prodej a reklamaci zprostředkoval. To bylo podle prodejce také důvodem, proč se na něj nevztahují zákonné lhůty pro reklamaci.

Na kuriózní argumentaci jsme nemohli reagovat jinak než podat žalobu. Prodejce zkrátka nemohl pochopit, že změna názvu a interiéru ho povinností nezbavuje a že kupní cenu uzavřela slečna Michaela s ním. Po dvou a půl týdnech od podání žaloby nás prodejce kontaktoval, že nečekal, „že okolo reklamace budeme dělat takový tyjátr“. Bylo mu nejspíše jasné, jak by celá věc dopadla, a proto paní Michaele nabídl, že jí telefon vymění za nový přístroj. S tím paní Michaela souhlasila, my vzali žalobu zpět a prodejce si snad odnesl ponaučení, že na D.A.S. je i šmelinář krátký.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Zapomenutý dluh

Zapomenutý dluh

Dluhy se mají platit. Má to jen jednu malou výjimku – po promlčení lhůty na vymáhání tato povinnost odpadá. Co ale dělat, když se najde člověk, který po vás peníze bude chtít i přesto? Jako inspirace poslouží příběh našeho klienta, pana Františka.

Celý článek
Před 2 týdny

Není pila jako pila

Není pila jako pila

Ne všechny reklamace probíhají hladce. Někdy musíte na prodejce zatlačit a sáhnout po právní pomoci. To udělal i pan David a vyplatilo se. Ušetřil si tím nervy, čas i peníze. Inspirujte se příběhem, jak z neúspěšné reklamace stává úspěšná.

Celý článek
Před 2 týdny

Nepovedené Vánoce v Dubaji

Nepovedené Vánoce v Dubaji

Vánoce v teple a u bazénu? To je sen nejednoho z nás. Na exotickou dovolenou se těšili také manželé Vladimír a Iveta, kteří zaplatili nemalou částku za luxusní dubajský hotel. Jejich představy o prvotřídní dovolené se ale rychle rozplynuly.

Celý článek