Žádný mobil tam nebyl a ta částka taky nesouhlasí

3. června 2019

Paní Michaelu začal zlobit mobilní telefon tím, že se čas od času sám restartoval. Zpravidla v tu nejméně vhodnou chvíli. Jelikož byl v záruce, byla reklamace jasná volba. Když ale mělo dojít na lámání chleba, začal se prodejce vymlouvat, že žádný telefon nikdy neprodal.

Vadný mobil paní Michaela reklamovala ve stejné prodejně, kde jej zakoupila. Personál obchodu jej do reklamace bez jakýchkoliv výtek přijal a vyplnil s paní Michaelou reklamační protokol. V průběhu reklamace však došlo ke „změně prodejce“ – na stejné adrese začala působit nová prodejna, nicméně provozovaná stejnou společností, se stejnými zaměstnanci a se stejným IČO, jen s jiným názvem. Když reklamace nebyla do měsíce nijak vyřízena, obrátila se paní Michaela na pracovníky prodejny s odstoupením od smlouvy a žádostí o vrácení plné kupní ceny ve výši 15.690,- Kč. A v tu chvíli se začaly dít věci.

Prodejce přestal se slečnou Michaelou komunikovat– na telefony nereagoval, dopisy ignoroval. A když se šla slečna Michaela se svým požadavkem do prodejny připomenout, dokonce ji z prodejny vykázal. To už ale bylo moc, a proto se paní Michaela obrátila s žádostí o pomoc na nás. Kontaktovali jsme proto prodejce s předžalobní výzvou, v níž jsme požadovali o přehodnocení jeho stanoviska. Ten nám odpověděl, že jednak původní prodejce už neexistuje, ale zároveň, že on nikdy žádný telefon neprodal, ale pouze prodej a reklamaci zprostředkoval. To bylo podle prodejce také důvodem, proč se na něj nevztahují zákonné lhůty pro reklamaci.

Na kuriózní argumentaci jsme nemohli reagovat jinak než podat žalobu. Prodejce zkrátka nemohl pochopit, že změna názvu a interiéru ho povinností nezbavuje a že kupní cenu uzavřela slečna Michaela s ním. Po dvou a půl týdnech od podání žaloby nás prodejce kontaktoval, že nečekal, „že okolo reklamace budeme dělat takový tyjátr“. Bylo mu nejspíše jasné, jak by celá věc dopadla, a proto paní Michaele nabídl, že jí telefon vymění za nový přístroj. S tím paní Michaela souhlasila, my vzali žalobu zpět a prodejce si snad odnesl ponaučení, že na D.A.S. je i šmelinář krátký.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Jak vykutálený dodavatel zvýšil fixní cenu plynu o 113 %

Jak vykutálený dodavatel zvýšil fixní cenu plynu o 113 %

Když se s dodavatelem domluvíte na fixní cenu za plyn, máte to za to, že to tak bude. Vždyť je to přece ve smlouvě, říkáte si. Takovou představu měl i pan Ladislav, který poctivě platil domluvené měsíční zálohy. Jenže v tom se spletl.

Celý článek
Před týdnem

Jak nepřijít o body (a peníze)

Jak nepřijít o body (a peníze)

Kdo chce řidiče bít, hůl si vždy najde. Byla to pravda i v případě pana Filipa, který byl neprávem obviněný ze závažného přestupku. Ještě že měl po svém boku advokáty D.A.S., kteří se nemilosrdných úředníků nezalekli.

Celý článek
Před 2 týdny

Dopravní asistence se vždycky hodí

Dopravní asistence se vždycky hodí

Víte, co dělat, když vám někdo poškodí auto? Kde nahlásit škodu a jak sepsat záznam o nehodě? V těchto vypjatých situacích je dobré mít na své straně někoho, kdo vás krok za krokem navede a zodpoví všechny vaše otázky. Přesvědčil se o tom i pan Libor.

Celý článek