Zánovní tablet a vykutálený prodejce

July 4, 2022

Stalo se vám někdy, že jste omylem koupili poškozené zboží? Reklamace by v takovém případě měla být rychlá a jednoduchá. To si myslel i pan Lukáš. Jak se ale ukázalo, pěkně se přepočítal. Prodejce dělal vše, co mohl, aby reklamaci smetl ze stolu.

Pan Lukáš je velkým milovníkem Apple produktů, a tak už delší dobu zvažoval, že svou sbírku obohatí o další přírůstek. Volba nakonec padla na zánovní iPad mini, který na své stáří vypadal opravdu udržovaně. „Už se nemůžu dočkat, až ho doma vyzkouším,“ těšil se ze své koupě pan Lukáš. V tu chvíli ještě netušil, že jeho rozhodnutí bude mít nemilou dohru.  

Nadšení z něj vyprchalo hned při prvním testování. Zjistil totiž, že obrazovka iPadu se vůbec neotáčí. Druhý den zašel zpátky do obchodu, dal zboží k reklamaci a celou věc považoval za uzavřenou. Podle všeobecných obchodních podmínek měl nárok na okamžitou výměnu zařízení do 7 dní od nákupu, což také využil. 

Druhý den ho ale čekalo další nepříjemné překvapení. „Je nám to líto, ale reklamaci vám uznat nemůžeme. Zařízení má vadu displeje, která nebyla zapsaná do faktury při koupi, takže vám nemůžeme nabídnout výměnu, ale pouze opravu,“ odpálkoval ho prodejce. „Oprava by stála minimálně 4.500 Kč a musel byste si ji uhradit sám,“ dodal spěšně.  

Pan Lukáš na nic nečekal a rychle volal právníkům D.A.S. o radu. Popsal jim, co se stalo, a přiložil fotky iPadu, z nichž bylo jasné, že displej byl poškozený už před koupí. Právníci hned věděli, kde je pravda, a udeřili na prodejce. Předložili mu nejen na fotodokumentaci, ale také čestné prohlášení svědkyně, která vadu při prodeji rovněž potvrdila. 

Co na to prodejce? Po zasypání důkazy ze všech stran neměl na výběr nic jiného než vyjít vstříc. Panu Lukáši nabídl buď výměnu zboží, nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Pan Lukáš se dlouho nerozmýšlel. Dobře věděl, že řešení potenciálních problémů s tímto prodejcem by ho stálo akorát čas a zbytečné nervy. Rozhodl se proto pro vrácení peněz. „Ještě že jste to za mě vyřídili. Na peníze nebo výměnu bych jinak mohl rovnou zapomenout,“ děkoval pan Lukáš právníkům (bez D.A.S. musel za právní služby zaplatit nejméně 6.000 Kč). 

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před týdnem

Hlučná lednice

Hlučná lednice

Stalo se vám někdy, že jste si koupili nový spotřebič a kvůli vadám ho chtěli brzy reklamovat? Nejspíš si říkáte, že taková situace by se měla obejít bez velkých obtíží. U pana Davida to tak bohužel nebylo. Jak si poradil s obtížnou reklamací?

Celý článek
Před 2 týdny

Invalidita bez nároku na kompenzaci

Invalidita bez nároku na kompenzaci

Jakmile se začnou nabalovat zdravotní komplikace, situace je téměř k nezastavení. Své o tom ví pan Jarda, který měl co dělat, aby zákroky doktorů ustál. Léčba byla nejen zdlouhavá, ale hlavně drahá. Pojišťovna se ovšem k placení pojistky neměla.

Celý článek
Před 3 týdny

Jak likvidace auta málem zlikvidovala svého majitele

Jak likvidace auta málem zlikvidovala svého majitele

Pan Lukáš se dovolené ve Slovinsku nemohl dočkat. Právě tato destinace je známá pro svou dechberoucí přírodu a okouzlující památky. Jeho výlet mu ale zkazila nečekaná dopravní nehoda, která měla fatální následky.

Celý článek