Zatoulané francouzské pokuty

Aug. 17, 2020

Francie je krásná země, do které se turisti jenom hrnou. Tamní pošta ovšem tak dobrou pověst nemá. Zatoulaná úřední psaní nejsou výjimkou, která následně vede k výraznému navýšení pokuty bez vědomí adresáta. Víte, jak se v takové situaci bránit?

Každý z nás si občas postěžuje na poštu – někdy dopisy přijdou později, jindy se zatoulají, v některých případech zase pro ně musíme dojít až na pobočku, protože pošťák se neobtěžoval zazvonit na zvonek. Pokud se však jedná o úřední dopisy, pak máme jistotu, že se nám dostanou do rukou včas.

Takové štěstí ovšem nemají někteří naši západoevropští sousedi, kterým instituce posílají důležitá psaní a dopisy bez doporučení. Ptáte se, kde že je tohle možné? Příkladem může být Francie. Pokud vás francouzský radar chytí za rychlou jízdu, je vám domů posláno oznámení s pokutou.

Problémem je to, že v mnoha případech se takové úřední psaní podaří poštovní službě ztratit a člověk pak obdrží po nějaké době upomínku, ve které je vyzván k zaplacení zhruba trojnásobné částky. Jak se bránit? V takové situaci přichází do hry právníci D.A.S., kteří za klienta podají odvolání. Klient sice zaplatí kauci ve výši požadované pokuty, ale během několika týdnů se obvykle ozve francouzský prokurátor, který oznámí vrácení pokuty na původní výši.

První krok je tedy za námi a zbývá požádat jiný úřad o vyplacení částky, o kterou klientem zaplacená kauce pokutu převyšuje. Tuto situaci ovšem často komplikuje neochota francouzských úředníků i složitost portálů, přes které se podává odvolání. S námi se však klient nemá čeho obávat – díky našemu odhodlání poprat se jak s nespolehlivostí poštovních služeb, tak s labyrintem francouzské právní teorie i praxe, šetříme desítkám klientů tisíce eur. Ať už jste ve Francii, Německu, nebo kdekoliv jinde, na nás se můžete spolehnout.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek