2+1 porouchaný spotřebič

June 12, 2023

Na první pohled výhodná koupě, na druhý pohled jeden velký problém. Pan Ladislav měl plné ruce práce s tím, aby si poradil s neférovým jednáním prodejce domácích spotřebičů. Naštěstí měl sjednané pojištění D.A.S., a tak na řešení problémů nebyl sám.

Spotřebiče do domácnosti nejsou zrovna levnou záležitostí. A když máte možnost využít slevu, měli byste do toho jít. To bylo přesvědčení pana Ladislava, který se nechal zlákat marketingovou akcí 2+1 v jednom nejmenovaném elektro obchodě. A že nakoupil opravdu ve velkém. Pořídil si zbrusu novou ledničku, pračku a televizi dostal v rámci akce zcela zdarma. „To jsem to ale dobře vybral,“ radoval se z výhodného nákupu. Jeho nadšení mu ale dlouho nevydrželo. 

Po rozbalení spotřebičů zjistil, že pračka má podstatnou vadu, což také okamžitě nahlásil prodejci. „Nebojte se, technik se k vám za pár dní staví a všechno vyřeší,“ chlácholil pana Ladislava. Jenže to se nestalo. Brzy poté mu prodejce sdělil, že náhradní díl do pračky bude k dispozici až v únoru dalšího roku. „Tak dlouho tedy čekat nehodlám,“ řekl naštvaný pan Ladislav a požádal o odstoupení od kupní smlouvy. Prodejce mu dal na výběr 3 možnosti: 

  1. Vrácení všech zakoupených spotřebičů a celé částky. 

  1. Voucher na novou pračku. 

  1. Vrácení pračky, kterou se doplatí cena televize, a rozdíl se zákazníkovi vrátí na účet. 

Jenže pan Ladislav nesouhlasil ani s jednou variantou. Jediné, co chtěl, bylo vrátit pračku a získat za ni peníze zpátky. Prodávající stále trval na svém – v podmínkách akce si totiž našel informaci, že v případě částečného odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu (tj. pouze ohledně určitého produktu), platí, že zákazník nesplnil podmínky pro uplatnění slevy.  

V tuto chvíli se do situace museli vložit právníci D.A.S. „Klient neodstoupil od kupní smlouvy bez uvedení důvodu. Byl donucený odstoupit v důsledku nemožnosti řádného a včasného vyřízení reklamace ze strany prodávajícího – kdy nebyla možná oprava ani výměna výrobku v zákonné lhůtě pro vyřízení reklamace,“ argumentovali právníci.  

Co na to prodejce? Ten pod palbou důkazů už neměl co říct, a nakonec své rozhodnutí přehodnotil. Netrvalo dlouho a panu Ladislavovi vrátil na účet 20.990 Kč, což byla plná kupní cena pračky. „Perfektní práce, pánové,“ pochválil právníky a za vrácené peníze si šel hned pořídit novou a tentokrát funkční pračku. 

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 5 dny

Jak nepřijít o body (a peníze)

Jak nepřijít o body (a peníze)

Kdo chce řidiče bít, hůl si vždy najde. Byla to pravda i v případě pana Filipa, který byl neprávem obviněný ze závažného přestupku. Ještě že měl po svém boku advokáty D.A.S., kteří se nemilosrdných úředníků nezalekli.

Celý článek
Před týdnem

Dopravní asistence se vždycky hodí

Dopravní asistence se vždycky hodí

Víte, co dělat, když vám někdo poškodí auto? Kde nahlásit škodu a jak sepsat záznam o nehodě? V těchto vypjatých situacích je dobré mít na své straně někoho, kdo vás krok za krokem navede a zodpoví všechny vaše otázky. Přesvědčil se o tom i pan Libor.

Celý článek
Před 2 týdny

Jak nizozemský radar rozdával pokuty na potkání

Jak nizozemský radar rozdával pokuty na potkání

Jak moc věříte moderním technologiím? Pan Bořek, majitel velké autobusové společnosti se pěkně spálil. A to hned několikrát po sobě. Ještě že měl na své straně ostřílené advokáty, kteří věděli nejen, jak prokázat nedostatky radaru, ale také jak se domluvit s nekompromisními úředníky.

Celý článek