June 12, 2023
Na první pohled výhodná koupě, na druhý pohled jeden velký problém. Pan Ladislav měl plné ruce práce s tím, aby si poradil s neférovým jednáním prodejce domácích spotřebičů. Naštěstí měl sjednané pojištění D.A.S., a tak na řešení problémů nebyl sám.
Spotřebiče do domácnosti nejsou zrovna levnou záležitostí. A když máte možnost využít slevu, měli byste do toho jít. To bylo přesvědčení pana Ladislava, který se nechal zlákat marketingovou akcí 2+1 v jednom nejmenovaném elektro obchodě. A že nakoupil opravdu ve velkém. Pořídil si zbrusu novou ledničku, pračku a televizi dostal v rámci akce zcela zdarma. „To jsem to ale dobře vybral,“ radoval se z výhodného nákupu. Jeho nadšení mu ale dlouho nevydrželo.
Po rozbalení spotřebičů zjistil, že pračka má podstatnou vadu, což také okamžitě nahlásil prodejci. „Nebojte se, technik se k vám za pár dní staví a všechno vyřeší,“ chlácholil pana Ladislava. Jenže to se nestalo. Brzy poté mu prodejce sdělil, že náhradní díl do pračky bude k dispozici až v únoru dalšího roku. „Tak dlouho tedy čekat nehodlám,“ řekl naštvaný pan Ladislav a požádal o odstoupení od kupní smlouvy. Prodejce mu dal na výběr 3 možnosti:
-
Vrácení všech zakoupených spotřebičů a celé částky.
-
Voucher na novou pračku.
-
Vrácení pračky, kterou se doplatí cena televize, a rozdíl se zákazníkovi vrátí na účet.
Jenže pan Ladislav nesouhlasil ani s jednou variantou. Jediné, co chtěl, bylo vrátit pračku a získat za ni peníze zpátky. Prodávající stále trval na svém – v podmínkách akce si totiž našel informaci, že v případě částečného odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu (tj. pouze ohledně určitého produktu), platí, že zákazník nesplnil podmínky pro uplatnění slevy.
V tuto chvíli se do situace museli vložit právníci D.A.S. „Klient neodstoupil od kupní smlouvy bez uvedení důvodu. Byl donucený odstoupit v důsledku nemožnosti řádného a včasného vyřízení reklamace ze strany prodávajícího – kdy nebyla možná oprava ani výměna výrobku v zákonné lhůtě pro vyřízení reklamace,“ argumentovali právníci.
Co na to prodejce? Ten pod palbou důkazů už neměl co říct, a nakonec své rozhodnutí přehodnotil. Netrvalo dlouho a panu Ladislavovi vrátil na účet 20.990 Kč, což byla plná kupní cena pračky. „Perfektní práce, pánové,“ pochválil právníky a za vrácené peníze si šel hned pořídit novou a tentokrát funkční pračku.