2+1 porouchaný spotřebič

12. června 2023

Na první pohled výhodná koupě, na druhý pohled jeden velký problém. Pan Ladislav měl plné ruce práce s tím, aby si poradil s neférovým jednáním prodejce domácích spotřebičů. Naštěstí měl sjednané pojištění D.A.S., a tak na řešení problémů nebyl sám.

Spotřebiče do domácnosti nejsou zrovna levnou záležitostí. A když máte možnost využít slevu, měli byste do toho jít. To bylo přesvědčení pana Ladislava, který se nechal zlákat marketingovou akcí 2+1 v jednom nejmenovaném elektro obchodě. A že nakoupil opravdu ve velkém. Pořídil si zbrusu novou ledničku, pračku a televizi dostal v rámci akce zcela zdarma. „To jsem to ale dobře vybral,“ radoval se z výhodného nákupu. Jeho nadšení mu ale dlouho nevydrželo. 

Po rozbalení spotřebičů zjistil, že pračka má podstatnou vadu, což také okamžitě nahlásil prodejci. „Nebojte se, technik se k vám za pár dní staví a všechno vyřeší,“ chlácholil pana Ladislava. Jenže to se nestalo. Brzy poté mu prodejce sdělil, že náhradní díl do pračky bude k dispozici až v únoru dalšího roku. „Tak dlouho tedy čekat nehodlám,“ řekl naštvaný pan Ladislav a požádal o odstoupení od kupní smlouvy. Prodejce mu dal na výběr 3 možnosti: 

  1. Vrácení všech zakoupených spotřebičů a celé částky. 

  1. Voucher na novou pračku. 

  1. Vrácení pračky, kterou se doplatí cena televize, a rozdíl se zákazníkovi vrátí na účet. 

Jenže pan Ladislav nesouhlasil ani s jednou variantou. Jediné, co chtěl, bylo vrátit pračku a získat za ni peníze zpátky. Prodávající stále trval na svém – v podmínkách akce si totiž našel informaci, že v případě částečného odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu (tj. pouze ohledně určitého produktu), platí, že zákazník nesplnil podmínky pro uplatnění slevy.  

V tuto chvíli se do situace museli vložit právníci D.A.S. „Klient neodstoupil od kupní smlouvy bez uvedení důvodu. Byl donucený odstoupit v důsledku nemožnosti řádného a včasného vyřízení reklamace ze strany prodávajícího – kdy nebyla možná oprava ani výměna výrobku v zákonné lhůtě pro vyřízení reklamace,“ argumentovali právníci.  

Co na to prodejce? Ten pod palbou důkazů už neměl co říct, a nakonec své rozhodnutí přehodnotil. Netrvalo dlouho a panu Ladislavovi vrátil na účet 20.990 Kč, což byla plná kupní cena pračky. „Perfektní práce, pánové,“ pochválil právníky a za vrácené peníze si šel hned pořídit novou a tentokrát funkční pračku. 

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 5 dny

Když touha po odpočinku skončí v rukou advokátů

Když touha po odpočinku skončí v rukou advokátů

Víte, kde je ten nejlepší relax? Přece ve sprše. Své o tom ví také paní Daniela, která si do ní plánovala pořídit masážní box. Myšlenka o úžasném odpočinku se však brzy rozplynula. A bez pomoci D.A.S. se nakonec neobešla.

Celý článek
Před týdnem

Spor s pojišťovnou, který skočil triumfem

Spor s pojišťovnou, který skočil triumfem

Pan Martin měl opravdu smolný den. Připletl se do dopravní nehody, která nepoškodila jen jedno, ale dokonce dvě jeho auta zaparkovaná podél silnice. Když pak požadoval proplacení škod, pojišťovna si hbitě našla kličku, jak se své zodpovědnosti vyhnout.

Celý článek
Před 2 týdny

Jak vyhrát boj s Krajskou správou silnic?

Jak vyhrát boj s Krajskou správou silnic?

Výmoly, štěrk, nerovnosti na silnici. V nejlepším případě to odnese jen pneumatika, v horším případě i disk nebo další části auta. V případě pana Leoše to bylo obojí. S úhradou oprav za škodu to však tak jednoduché nebylo.

Celý článek