Aktuálně - dopad SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu

April 24, 2020

Zákon č. 185/2020 Sb. o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu, účinný od 24. 4. 2020.

Pro jaké zájezdy platí?

S termínem zahájení od 20. února 2020 do 31. srpna 2020.

 

Co je ochranná doba?

Doba, o kterou se odkládá vrácení plateb uhrazených zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd, jestliže tento peněžitý dluh vznikl pořadateli zájezdu v důsledku odstoupení od smlouvy o zájezdu podle § 2535 nebo § 2536 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku.

 

Od kdy do kdy trvá?

Počíná běžet dnem doručení poukazu na zájezd zákazníkovi a končí dnem 31. srpna 2021.

 

Kdo není povinen poukaz přijmout, a tj. může žádat vrácení peněz (podle § 2535 nebo § 2536 obč.zák.) hned?

Držitelé průkazu pro osoby se zdravotním postižením, osoba vedená v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání, osoba těhotná, osoba čerpající mateřskou nebo rodičovskou dovolenou, osob starší 65 let nebo osamělý rodič pečující o nezaopatřené dítě.

Dále má stejnou možnost též zaměstnanec, který ke dni doručení oznámení pořadatele o využití ochranné doby nemohl po dobu nejméně 30 dnů konat práci pro jiné překážky na straně zaměstnavatele podle § 208 a 209 zákoníku práce.

Dále platí stejná možnost také v případě škol a školských zařízení, které jsou zapsány do rejstříku škol a školských zařízení.

 

Poukaz, co musí obsahovat a v jaké má být podobě?

  • poukaz na zájezd musí být nejméně v hodnotě veškerých plateb uhrazených zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd.
  • je platný po dobu trvání ochranné doby.
  • obsahuje zejména
    • peněžní částku odpovídající hodnotě veškerých plateb uhrazených zákazníkem za zájezd,
    • obchodní firmu nebo název nebo jméno a příjmení pořadatele, jeho identifikační číslo osoby a adresu sídla a
    • datum začátku a konce platnosti poukazu na zájezd.
  • Pořadatel předá zákazníkovi poukaz na zájezd v listinné podobě, resp. v elektronické podobě, pokud byla smlouva o zájezdu uzavřena distančním způsobem nebo pokud zákazník vysloví souhlas s elektronickou podobou poukazu.

Další informace ohledně práv spotřebitelů v oblasti zájezdů a dalších služeb cestovního ruchu v souvislosti s onemocněním COVID-19 naleznete v tomto materiálu Ministerstva pro místní rozvoj a České obchodní inspekce.

 

Upozorňujeme, že informace uvedené v tomto článku jsou aktuální v době publikace článku, není-li v textu uvedeno jinak.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 5 dny

Ředitel versus starosta

Ředitel versus starosta

Když se dva lidé nepohodnou, nejlepším řešením je vzájemná dohoda. Přesně takhle to měl vyřešit pan starosta s panem ředitelem. Místo toho si ale vybral zákeřnější cestu – a to osobní pomstu. Jak D.A.S. zasáhla proti jeho nečestným praktikám?

Celý článek
Před týdnem

Třikrát opravovaná televize

Třikrát opravovaná televize

Moderní elektronika má nechvalnou pověst. Prý se vždycky rozbije těsně po záruce. Paní Martina utrhla rekord, neboť její televize přestala fungovat dokonce po 6 měsících. Následný proces reklamace ale nešel tak, jak očekávala. Ještě že měla po svém boku právníky D.A.S.

Celý článek
Před 2 týdny

Koukej, tady je zelená karta

Koukej, tady je zelená karta

Říká se, že lež má krátké nohy. Toto rčení se potvrdilo i při řešení případu pana Davida, kterého obalamutila jeho bývalá přítelkyně. Naštěstí měl po svém boku šikovné právníky, s nimiž situace nabrala nový směr.

Celý článek