Aktuálně - dopad SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu

April 24, 2020

Zákon č. 185/2020 Sb. o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu, účinný od 24. 4. 2020.

Pro jaké zájezdy platí?

S termínem zahájení od 20. února 2020 do 31. srpna 2020.

 

Co je ochranná doba?

Doba, o kterou se odkládá vrácení plateb uhrazených zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd, jestliže tento peněžitý dluh vznikl pořadateli zájezdu v důsledku odstoupení od smlouvy o zájezdu podle § 2535 nebo § 2536 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku.

 

Od kdy do kdy trvá?

Počíná běžet dnem doručení poukazu na zájezd zákazníkovi a končí dnem 31. srpna 2021.

 

Kdo není povinen poukaz přijmout, a tj. může žádat vrácení peněz (podle § 2535 nebo § 2536 obč.zák.) hned?

Držitelé průkazu pro osoby se zdravotním postižením, osoba vedená v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání, osoba těhotná, osoba čerpající mateřskou nebo rodičovskou dovolenou, osob starší 65 let nebo osamělý rodič pečující o nezaopatřené dítě.

Dále má stejnou možnost též zaměstnanec, který ke dni doručení oznámení pořadatele o využití ochranné doby nemohl po dobu nejméně 30 dnů konat práci pro jiné překážky na straně zaměstnavatele podle § 208 a 209 zákoníku práce.

Dále platí stejná možnost také v případě škol a školských zařízení, které jsou zapsány do rejstříku škol a školských zařízení.

 

Poukaz, co musí obsahovat a v jaké má být podobě?

  • poukaz na zájezd musí být nejméně v hodnotě veškerých plateb uhrazených zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd.
  • je platný po dobu trvání ochranné doby.
  • obsahuje zejména
    • peněžní částku odpovídající hodnotě veškerých plateb uhrazených zákazníkem za zájezd,
    • obchodní firmu nebo název nebo jméno a příjmení pořadatele, jeho identifikační číslo osoby a adresu sídla a
    • datum začátku a konce platnosti poukazu na zájezd.
  • Pořadatel předá zákazníkovi poukaz na zájezd v listinné podobě, resp. v elektronické podobě, pokud byla smlouva o zájezdu uzavřena distančním způsobem nebo pokud zákazník vysloví souhlas s elektronickou podobou poukazu.

Další informace ohledně práv spotřebitelů v oblasti zájezdů a dalších služeb cestovního ruchu v souvislosti s onemocněním COVID-19 naleznete v tomto materiálu Ministerstva pro místní rozvoj a České obchodní inspekce.

 

Upozorňujeme, že informace uvedené v tomto článku jsou aktuální v době publikace článku, není-li v textu uvedeno jinak.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před týdnem

Předražená nehoda

Předražená nehoda

Vysoká rychlost a kluzká silnice – nebezpečná kombinace, která často přihodí dopravní nehodu. Smůlu měl i dvacetiletý Ondra, který nezvládl řízení a naboural do plotu sousedů. Pojišťovna však po něm požadovala mnohem vyšší částku, než byla hodnota poškozeného majetku. Jak si s tímto ošemetným případem poradili právníci D.A.S.?

Celý článek
Před týdnem

Podvodník na telefonu

Podvodník na telefonu

Na podvodníky dnes narazíte na každém rohu. Stejnou zkušenost má i pan Dalibor, kterému se podařilo naletět na podvodnou telefonickou smlouvu. Jak z toho nakonec vyvázl? To se dozvíte v našem příběhu.

Celý článek
Před 2 týdny

Nečekaná klička ve smlouvě

Nečekaná klička ve smlouvě

Pojištění by mělo sloužit jako velká záchranná síť, která vás v případě problémů vždycky chytí. To si myslel i pan Lukáš, který pevně doufal, že pojištění odpovědnosti ho ochrání před všemi riziky jeho podnikání. V tom se ale spletl. Když pomoc pojišťovny potřeboval nejvíce, tak našla si kličku, jak jeho nárok obejít. Jak si pan Lukáš nakonec poradil?

Celý článek