Aktuálně - dopad SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu

April 24, 2020

Zákon č. 185/2020 Sb. o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu, účinný od 24. 4. 2020.

Pro jaké zájezdy platí?

S termínem zahájení od 20. února 2020 do 31. srpna 2020.

 

Co je ochranná doba?

Doba, o kterou se odkládá vrácení plateb uhrazených zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd, jestliže tento peněžitý dluh vznikl pořadateli zájezdu v důsledku odstoupení od smlouvy o zájezdu podle § 2535 nebo § 2536 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku.

 

Od kdy do kdy trvá?

Počíná běžet dnem doručení poukazu na zájezd zákazníkovi a končí dnem 31. srpna 2021.

 

Kdo není povinen poukaz přijmout, a tj. může žádat vrácení peněz (podle § 2535 nebo § 2536 obč.zák.) hned?

Držitelé průkazu pro osoby se zdravotním postižením, osoba vedená v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání, osoba těhotná, osoba čerpající mateřskou nebo rodičovskou dovolenou, osob starší 65 let nebo osamělý rodič pečující o nezaopatřené dítě.

Dále má stejnou možnost též zaměstnanec, který ke dni doručení oznámení pořadatele o využití ochranné doby nemohl po dobu nejméně 30 dnů konat práci pro jiné překážky na straně zaměstnavatele podle § 208 a 209 zákoníku práce.

Dále platí stejná možnost také v případě škol a školských zařízení, které jsou zapsány do rejstříku škol a školských zařízení.

 

Poukaz, co musí obsahovat a v jaké má být podobě?

  • poukaz na zájezd musí být nejméně v hodnotě veškerých plateb uhrazených zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd.
  • je platný po dobu trvání ochranné doby.
  • obsahuje zejména
    • peněžní částku odpovídající hodnotě veškerých plateb uhrazených zákazníkem za zájezd,
    • obchodní firmu nebo název nebo jméno a příjmení pořadatele, jeho identifikační číslo osoby a adresu sídla a
    • datum začátku a konce platnosti poukazu na zájezd.
  • Pořadatel předá zákazníkovi poukaz na zájezd v listinné podobě, resp. v elektronické podobě, pokud byla smlouva o zájezdu uzavřena distančním způsobem nebo pokud zákazník vysloví souhlas s elektronickou podobou poukazu.

Další informace ohledně práv spotřebitelů v oblasti zájezdů a dalších služeb cestovního ruchu v souvislosti s onemocněním COVID-19 naleznete v tomto materiálu Ministerstva pro místní rozvoj a České obchodní inspekce.

 

Upozorňujeme, že informace uvedené v tomto článku jsou aktuální v době publikace článku, není-li v textu uvedeno jinak.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 5 dny

Když vám pojišťovna sebere vaše jistoty

Když vám pojišťovna sebere vaše jistoty

V životě nikdy nevíte, co vás potká. A proto je dobré být připravený na každou situaci. To byl přístup pana Pavla, který toho za poslední roky zažil opravdu hodně. To ještě nevěděl, že se bude muset vypořádat s další zatěžkávací zkouškou – v podobě sporu s pojišťovnou. Naštěstí na to tentokrát nebyl sám.

Celý článek
Před týdnem

Půlka objednávky, holé neštěstí

Půlka objednávky, holé neštěstí

Když si objednáváte zboží online, nikdy nevíte, co dostanete. Někdy vám prodejce může omylem zaslat zcela jiný produkt, jindy vám nemusí přijít kompletní objednávka. To se stalo také panu Jirkovi, který v balíčku postrádal důležité součástky pro instalaci panelu na nářadí. Jak si s takovou situací poradil?

Celý článek
Před 2 týdny

Na rozmazané vidění si zvyknete

Na rozmazané vidění si zvyknete

Když si v životě nevíte rady, jdete za odborníkem a spoléháte na to, že vám správně poradí a pomůže vyřešit váš problém. S tímto počítal také pan Ondřej, který šel do optiky pro nové brýle. Domů se vracel s hezkými obroučkami, ale také rozmazaným viděním.

Celý článek