Nov. 14, 2018
Náš klient provozuje automobilovou nákladní dopravu. A jako každý podnikatel občas narazí na zákazníka, který se k placení zrovna dvakrát nemá a jen dokola omílá, že peníze už odeslal, že je odešle zítra a další bezduché výmluvy.
Významná přepravní společnost, říkejme jí třeba Haades, a.s., která je naším klientem, obstarala pro svého zákazníka v průběhu pěti měsíců dopravu stovek tun písku z Mělníka do Drážďan. Dle dohody společnost Haades, a.s. každý měsíc vystavila svému zákazníkovi fakturu odpovídající přepravenému množství materiálu. Celkem se jednalo o částku 356 953,46 Kč bez DPH. Zákazník se však k placení neměl.
Nejprve se společnost Haades, a.s. snažila vše vyřešit sama. Opakovaně kontaktovala svého zákazníka s žádostmi a výzvami k úhradě dlužných faktur. Dokonce nabídla svému zákazníkovi i splátkový kalendář. Jediné, čeho se jí však dostalo, byly nekonečné výmluvy a sliby. To už ale našemu klientovi došla trpělivost a předal své pohledávky k vymáhání nám.
Seznámili jsme se s podklady, které nám společnost Haades, a.s. poskytla, a obratem jsme dlužníkovi poslali předžalobní výzvu podle § 142a občanského soudního řádu a upozornili ho, že v případě jejího neuposlechnutí nebudeme váhat s podáním žaloby. Všechna naše tvrzení jsme podepřeli nevyvratitelnými důkazy, ze kterých existence dluhu vyplývala. Netrvalo ani dva týdny a společnost Haades, a.s. nás kontaktovala, že jí dlužník uhradil první dvě dlužné faktury a požádal ji o možnost zaplatit zbytek závazku ve splátkách. Náš klient vyšel svému dlužníkovi vstříc a ten svůj slib z obavy ze soudního sporu tentokrát už dodržel.
Občas totiž prostě stačí, když se máte ve svém podnikání o koho opřít, tak proč ne o D.A.S.?