Boty proti procházce

27. května 2019

Pan Albert, nadšený alpský turista a horolezec, se v létě místo na lehátko k moři chystal na pořádný horský výšlap do Argentiny, kde plánoval zdolat horu Aconcagua – nejvyšší horu Ameriky. Aby se mu šlo dobře, pořídil si nové pohorky. Překvapení na něj čekalo, když své nové boty chtěl, jak se říká, rozšlápnout. Pohorky nevydržely ani výstup na Sněžku. Místo reklamace ale následoval výsměch.

Když boty odnesl zase zpátky do obchodu, prodejce mu jen řekl, že co by čekal, když si koupil vycházkovou obuv a rovnou odmítl reklamaci uznat. A skutečně mu i ukázal, že v materiálech k obuvi je uvedeno, že se jedná o vycházkovou obuv. To však panu Albertovi jako zadostiučinění nestačilo – přeci jen ho nové boty vyšly na 7.490,- Kč. Naštěstí měl ale sjednané naše pojištění právní ochrany a svůj případ nám předal.

Řešením pojistné události jsme pověřili zkušeného právníka specializujícího se na ochranu spotřebitele. Takovéto případy, kdy prodejci nebo výrobci obuvi chrání sami sebe tím, že k výrobku v podstatě napíší, že není vhodný k nošení, jsou velmi časté. Náš právník proto ihned věděl, odkud vítr vane. Odeslal prodejci předžalobní výzvu, ve které ho žádal o přehodnocení jeho stanoviska k reklamaci.

Na základě výzvy prodejce obuv do reklamace konečně přijal. Když se 30 dní nic nedělo, kontaktovali jsme obchodníka znovu, tentokrát už ale s tím, že v zastoupení pana Alberta odstupujeme od kupní smlouvy a požadujeme, aby prodejce vrátil panu Albertovi kupní cenu v plné výši. Důvodem pro odstoupení bylo, že prodejce nedodržel lhůtu pro vyřízení reklamace, kterou mu zákon ukládá. Peníze tak musel vrátit bez ohledu na to, jak by reklamace jinak dopadla. Po týdnu prodejce reagoval, že beztak měl v plánu peníze panu Albertovi vracet, jen na to zrovna zapomněl. Po dvou týdnech pan Albert skutečně na svůj bankovní účet obdržel celých 7.490,- Kč.

Pan Albert potom uznal, že sám by jen těžko našel čas a chuť se o tuto částku s prodejcem handrkovat a rovnou by si rovnou kupil nové boty jinde. Byl proto rád, že D.A.S. vše vyřešila za něj.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 5 dny

Když touha po odpočinku skončí v rukou advokátů

Když touha po odpočinku skončí v rukou advokátů

Víte, kde je ten nejlepší relax? Přece ve sprše. Své o tom ví také paní Daniela, která si do ní plánovala pořídit masážní box. Myšlenka o úžasném odpočinku se však brzy rozplynula. A bez pomoci D.A.S. se nakonec neobešla.

Celý článek
Před týdnem

Spor s pojišťovnou, který skočil triumfem

Spor s pojišťovnou, který skočil triumfem

Pan Martin měl opravdu smolný den. Připletl se do dopravní nehody, která nepoškodila jen jedno, ale dokonce dvě jeho auta zaparkovaná podél silnice. Když pak požadoval proplacení škod, pojišťovna si hbitě našla kličku, jak se své zodpovědnosti vyhnout.

Celý článek
Před 2 týdny

Jak vyhrát boj s Krajskou správou silnic?

Jak vyhrát boj s Krajskou správou silnic?

Výmoly, štěrk, nerovnosti na silnici. V nejlepším případě to odnese jen pneumatika, v horším případě i disk nebo další části auta. V případě pana Leoše to bylo obojí. S úhradou oprav za škodu to však tak jednoduché nebylo.

Celý článek