Boty proti procházce

27. května 2019

Pan Albert, nadšený alpský turista a horolezec, se v létě místo na lehátko k moři chystal na pořádný horský výšlap do Argentiny, kde plánoval zdolat horu Aconcagua – nejvyšší horu Ameriky. Aby se mu šlo dobře, pořídil si nové pohorky. Překvapení na něj čekalo, když své nové boty chtěl, jak se říká, rozšlápnout. Pohorky nevydržely ani výstup na Sněžku. Místo reklamace ale následoval výsměch.

Když boty odnesl zase zpátky do obchodu, prodejce mu jen řekl, že co by čekal, když si koupil vycházkovou obuv a rovnou odmítl reklamaci uznat. A skutečně mu i ukázal, že v materiálech k obuvi je uvedeno, že se jedná o vycházkovou obuv. To však panu Albertovi jako zadostiučinění nestačilo – přeci jen ho nové boty vyšly na 7.490,- Kč. Naštěstí měl ale sjednané naše pojištění právní ochrany a svůj případ nám předal.

Řešením pojistné události jsme pověřili zkušeného právníka specializujícího se na ochranu spotřebitele. Takovéto případy, kdy prodejci nebo výrobci obuvi chrání sami sebe tím, že k výrobku v podstatě napíší, že není vhodný k nošení, jsou velmi časté. Náš právník proto ihned věděl, odkud vítr vane. Odeslal prodejci předžalobní výzvu, ve které ho žádal o přehodnocení jeho stanoviska k reklamaci.

Na základě výzvy prodejce obuv do reklamace konečně přijal. Když se 30 dní nic nedělo, kontaktovali jsme obchodníka znovu, tentokrát už ale s tím, že v zastoupení pana Alberta odstupujeme od kupní smlouvy a požadujeme, aby prodejce vrátil panu Albertovi kupní cenu v plné výši. Důvodem pro odstoupení bylo, že prodejce nedodržel lhůtu pro vyřízení reklamace, kterou mu zákon ukládá. Peníze tak musel vrátit bez ohledu na to, jak by reklamace jinak dopadla. Po týdnu prodejce reagoval, že beztak měl v plánu peníze panu Albertovi vracet, jen na to zrovna zapomněl. Po dvou týdnech pan Albert skutečně na svůj bankovní účet obdržel celých 7.490,- Kč.

Pan Albert potom uznal, že sám by jen těžko našel čas a chuť se o tuto částku s prodejcem handrkovat a rovnou by si rovnou kupil nové boty jinde. Byl proto rád, že D.A.S. vše vyřešila za něj.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 2 dny

Oprava auta, která vám (bez pojišťovny) udělá díru do rozpočtu

Oprava auta, která vám (bez pojišťovny) udělá díru do rozpočtu

Opravy auta nejsou zrovna nejlevnější záležitostí. Přesvědčil se o tom i pan Franta, který měl podle servisu zaplatit až 100.000 Kč. Tato suma ho sice překvapila, ale nepolekala. Spoléhal totiž na to, že mu pojišťovna s platbou pomůže. Realita byla ovšem jiná.

Celý článek
Před týdnem

Jak vykutálený dodavatel zvýšil fixní cenu plynu o 113 %

Jak vykutálený dodavatel zvýšil fixní cenu plynu o 113 %

Když se s dodavatelem domluvíte na fixní cenu za plyn, máte to za to, že to tak bude. Vždyť je to přece ve smlouvě, říkáte si. Takovou představu měl i pan Ladislav, který poctivě platil domluvené měsíční zálohy. Jenže v tom se spletl.

Celý článek
Před 2 týdny

Jak nepřijít o body (a peníze)

Jak nepřijít o body (a peníze)

Kdo chce řidiče bít, hůl si vždy najde. Byla to pravda i v případě pana Filipa, který byl neprávem obviněný ze závažného přestupku. Ještě že měl po svém boku advokáty D.A.S., kteří se nemilosrdných úředníků nezalekli.

Celý článek