Boty proti procházce

May 27, 2019

Pan Albert, nadšený alpský turista a horolezec, se v létě místo na lehátko k moři chystal na pořádný horský výšlap do Argentiny, kde plánoval zdolat horu Aconcagua – nejvyšší horu Ameriky. Aby se mu šlo dobře, pořídil si nové pohorky. Překvapení na něj čekalo, když své nové boty chtěl, jak se říká, rozšlápnout. Pohorky nevydržely ani výstup na Sněžku. Místo reklamace ale následoval výsměch.

Když boty odnesl zase zpátky do obchodu, prodejce mu jen řekl, že co by čekal, když si koupil vycházkovou obuv a rovnou odmítl reklamaci uznat. A skutečně mu i ukázal, že v materiálech k obuvi je uvedeno, že se jedná o vycházkovou obuv. To však panu Albertovi jako zadostiučinění nestačilo – přeci jen ho nové boty vyšly na 7.490,- Kč. Naštěstí měl ale sjednané naše pojištění právní ochrany a svůj případ nám předal.

Řešením pojistné události jsme pověřili zkušeného právníka specializujícího se na ochranu spotřebitele. Takovéto případy, kdy prodejci nebo výrobci obuvi chrání sami sebe tím, že k výrobku v podstatě napíší, že není vhodný k nošení, jsou velmi časté. Náš právník proto ihned věděl, odkud vítr vane. Odeslal prodejci předžalobní výzvu, ve které ho žádal o přehodnocení jeho stanoviska k reklamaci.

Na základě výzvy prodejce obuv do reklamace konečně přijal. Když se 30 dní nic nedělo, kontaktovali jsme obchodníka znovu, tentokrát už ale s tím, že v zastoupení pana Alberta odstupujeme od kupní smlouvy a požadujeme, aby prodejce vrátil panu Albertovi kupní cenu v plné výši. Důvodem pro odstoupení bylo, že prodejce nedodržel lhůtu pro vyřízení reklamace, kterou mu zákon ukládá. Peníze tak musel vrátit bez ohledu na to, jak by reklamace jinak dopadla. Po týdnu prodejce reagoval, že beztak měl v plánu peníze panu Albertovi vracet, jen na to zrovna zapomněl. Po dvou týdnech pan Albert skutečně na svůj bankovní účet obdržel celých 7.490,- Kč.

Pan Albert potom uznal, že sám by jen těžko našel čas a chuť se o tuto částku s prodejcem handrkovat a rovnou by si rovnou kupil nové boty jinde. Byl proto rád, že D.A.S. vše vyřešila za něj.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek