Aug. 28, 2023
Není většího čtenářské neštěstí, než kdy si objednáte knížky a ony vám nepřijdou. Takový pohár hořkosti si do dna vypil pan Jaroslav, který na svůj balíček čekal několik týdnů. Ještě že měl po ruce právníky D.A.S.
Pan Jaroslav je vášnivý čtenář, který se každou chvíli ohlíží po novém kousku do své sbírky. Tentokrát mu do oka padly historické knihy na jednom českém e-shopu. „Tyto exempláře skvěle doplní mou knihovnu,“ zaradoval se a hned několik z nich objednal. Aby knížky dostal co nejdřív, rozhodl se zaplatit kartou a těšil se, až mu dorazí domů.
Jeho předpoklad ho však zklamal. Pan Jaroslav trpělivě čekal dny i celé týdny. Po objednávce ani stopy. Během této doby několikrát kontaktoval prodejce a domáhal se vysvětlení. Prodejce mu pokaždé slíbil, že objednávka bude brzy na cestě a že se může spolehnout na expresní doručení. Tato hra pana Jaroslava přestala bavit asi po měsíci, kdy balíček stále nedorazil. Rozhodl se na to jít jinudy – právnicky.
Jakmile právníci dostali žádost o pomoc, začali rychle jednat. V úvahu připadaly dvě možnosti: buď pan Jaroslav odstoupí od smlouvy a dostane zpět své peníze, nebo na prodejce právníci trošku zatlačí. Pan Jaroslav se na své knížky už moc těšil, a tak šla první varianta z kola ven. Právníci sepsali výzvu, ve které žádali okamžité odeslání knížek, a čekali na odpověď prodejce. Ten ale hrál mrtvého brouka. Bylo tedy na čase přitvrdit.
Další výzva, tentokrát urgentní, už zabrala. Za několik dnů historické knížky ležely na poličce pana Jaroslava, který se jen spokojeně usmíval. „Ještě že mám sjednané to pojištění. Bůh ví, jak dlouho by trvalo dostat objednávku domů,“ děkoval nadšeně právníkům. Teď už si může sednout do svého oblíbeného čtenářského křesla a v klidu listovat těžce vydobytými historickými poklady.