Oct. 31, 2018
Většině z nás přeběhne mráz po zádech jen ze samotné představy, že musíme něco vyřídit s nějakým úřadem. Ne však paní Mirka – má od toho totiž pojištění právní ochrany. Přečtěte si, jak to bylo s náhradou škody za poškozené vozidlo na nerovné silnici.
Paní Mirka jezdí každý den autem do práce. Skoro každý den ta stejná trasa. Jednou ale jela jinudy, a jak to dopadlo! Nerovná vozovka a poškozené auto bylo na světě. Co naplat, muselo do servisu. Tam jí automechanik sdělil, že má poškozenou pneumatiku, pružinu, tlumič a podběh. Vzhledem k tomu, že paní Mirka auto potřebovala pro každodenní dojíždění do práce, nechala jej v servisu rovnou opravit, což vyšlo na 63 700,- Kč. Jak byla oprava hotová, shromáždila podklady a předala případ nám, abychom jí zajistili patřičnou náhradu škody.
Vyzbrojeni fotkami poškození vozidla, místa vozovky, kde k nehodě došlo, a fakturou za opravu jsme zahájili jednání s Technickou správou komunikací. Po chvíli komunikace nás Technická správa komunikací odkázala na svoji pojišťovnu, se kterou jsme v jednání o náhradě škody a její výši pokračovali. Pojišťovna si vyžádala další podklady a po jejich obdržení nárok paní Mirky schválila.
Pojišťovna uhradila 36 000,- Kč, Technická správa komunikací ten zbytek, 27 700,- Kč, a paní Mirka byla šťastná, že vozidlo mohla dále užívat. Škarohlíd by sice mohl říci, že naše úloha v celém případu byla jen pouhou formalitou. Nicméně jakákoliv komunikace s Technickou správou komunikací či pojišťovnou vyžaduje vysokou míru odbornosti a orientace v dané problematice, bez nichž bychom jen stěží mohli hájit práva a zájmy našich klientů.
Mít na své straně DAS znamená, že nejste na své problémy sami.