March 16, 2021
Účty se mají platit. Za tím si vždycky stál i pan Ctirad, který poctivě platil každou složenku, co mu přišla. Jednoho dne však do schránky přistála obálka s fakturou, kterou prý neuhradil už 18 měsíců. Jak z tohoto nedorozumění pan Ctirad nakonec vybruslil?
Některé věci začínají nevině. Třeba když pan Ctirad, jako každý den, kontroloval schránku a na jejím dně našel dopis. „Kdo mi asi píše,“ těšil se pan Ctirad z nové korespondence. Nadšení však vyprchalo ve chvíli, kdy zjistil, že se jedná o dluh za energie, který mu údajně na krku visí už rok a půl. Jednalo se o částku 11.500 Kč, a k tomu ještě úroky ve výši 1.500 Kč. „To musí být nějaké nedorozumění, to přece není možné,“ podivoval se pan Ctirad nad situací.
Aby tomu přišel na kloub, zavolal do inkasní společnosti a žádal vysvětlení. Ta ho přesměrovala zpět na dodavatele energií a upozornila ho, že dlužná částka se od odeslání dopisu zvýšila o další 2.000 Kč. Dlouho neváhal a hned se obrátil na právníky D.A.S., aby mu poradili, co dělat.
Po odborné konzultaci pan Ctirad dostal jasné instrukce – najít fakturu na portálu dodavatele. To se sice zadařilo, ale stále ještě nechápal, proč mu nebyla nikdy doručena. Aby nedošlo k dalšímu navýšení dluhu, rychle peníze zaplatil a vyčkával, jak si s tím poradí právníci. Jak to dále pokračovalo?
Netrvalo dlouho a právníci přišli na kloub celé záhadě. Dodavatel energie poslal dopis na adresu, kde pan Ctirad už rok a půl nebydlí, i když jej o změně bydliště řádně informoval. Právníci se proto znovu obrátili na dodavatele a vysvětlili mu, že porušil své vlastní smluvní podmínky. Dodavatel svou vinu uznal, a tak mu nezbylo nic jiného, než přestat vymáhat úroky a další náklady, které si sám zavinil. „Ještě že mám to právní poradenství,“ řekl s úlevou pan Ctirad, který díky právníkům ušetřil nejen peníze, ale také mnoho nervů.