Drahé posvícení

July 13, 2020

Slunný den trávila paní Ivana na zahradě svého rodinného domu. Z luštění osmisměrek ji vytrhl zvonek u hlavní branky. Kdyby věděla, co ji kvůli tomuto zazvonění v následujících týdnech čeká, nikdy by se z lehátka ani nezvedla. U vstupu stál podomní prodejce energií.

Obchodnímu zástupci otevřela, sedla si s ním do altánu, a nakonec nabídce nejlepší, nejlevnější, nejúžasnější a nejkrásnější dodávky energií podlehla. Podepsala smlouvu a jako dárek k podpisu jí prodejce skoro až obřadně předal sadu pěti LED žárovek. Když si pak večer uvařila čaj a ještě jednou si v klidu podepsanou smlouvu přečetla, zjistila, že není zase tak výhodná, jak ji obchodník prezentoval a jak se na první pohled zdálo, a proto se rozhodla, že od smlouvy hned druhý den odstoupí – z našich článků totiž věděla, že na to má ze zákona nárok.

Druhý den paní Ivana skutečně společnosti zajišťující dodávky energií doporučeně zaslala písemné odstoupení od smlouvy a považovala věc za uzavřenou. Za několik dnů obdržela od energetické společnosti dopis, že za žárovky má zaplatit smluvní pokutu ve výši 3.000,- Kč, jelikož se nejednalo tak úplně o dárek a je proto nutné kompenzovat kupní cenu těchto žárovek. Pěti žárovek za 3.000,- Kč.

S tím paní Ivana samozřejmě nesouhlasila, ale to už případ předala k řešení nám, abychom se za ni postavili a bránili její práva. Seznámili jsme se s veškerými podklady, stanoviskem České obchodní inspekce i s nálezem Ústavního soudu České republiky, který se zabýval obdobným případem. Poté jsme společnosti s nejúžasnějšími energiemi na adresu sídla zaslali výzvu s balíčkem, který obsahoval nerozbalené žárovky. Výzva obsahovala požadavek, aby společnost nepokračovala ve vymáhání smluvní pokuty ve výši 3.000,- Kč. První výzva se s úspěchem ještě nesetkala, když společnost opáčila výzvou předžalobní. V reakci na tu jsme zpracovali dlouhé vyjádření, ve kterém jsme nárok společnosti razantně odmítli. Argumentovali jsme zejména vzájemnou provázaností smluv a zcela zjevnými nekalými obchodními praktikami, které společnost užívala. Na tento dopis už nepoctivá společnost slyšela a informovala nás, že od vymáhání smluvní pokuty ve výši 3.000,- Kč upouští a zaslala paní Ivaně potvrzení o bezdlužnosti.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek