Dvojitá reklamace

Nov. 15, 2021

Věci, které si koupíme, mají často tendenci se porouchat přesně po vypršení reklamační lhůty. Když to stihneme do dvou let od zakoupení, máme právo na opravu či vrácení peněz. Takhle si to aspoň myslel pan Radim. Měl však smůlu, a to dokonce dvakrát.

Není nic lepšího než čirá radost z nové elektro vychytávky. Přesně takové nadšení cítil i pan Radek, který se konečně rozhoupal ke koupi nového iPhonu. Rok a půl mu dobře sloužil až do jednoho dne, kdy přestal reagovat. Pan Radim ho okamžitě vzdal do certifikovaného servisu Apple, aby dostali mobil zpátky do formy. Jak velký šok to byl, když se od prodejců dozvěděl o zamítnuté reklamaci. „Je nám to moc líto, ale telefon se skládá z neoriginálních dílů, a proto vám ho nemůžeme opravit,“ řekli mu v servisu.  

„To přece není možné. Kupoval jsem pravý Apple,“ zlobil se pan Radim a hned se obrátil na e-shop. Prodejce však odmítl situaci řešit, a tak mu zbyla jediná možnost: zavolat právníky D.A.S. Ti měli hned jasno, kdo je v právu, a požádali e-shop, aby panu Radimovi vrátil celou kupní částku za telefon. A k radosti pana Radima, 16.599 Kč se mu rychle objevilo na účtě. 

„To je skvělá zpráva,“ zaradoval se a doufal, že bude mít od komplikací nějakou chvíli pokoj. To se bohužel nestalo. Neuběhly ani dva měsíce a pak Radim se na D.A.S. obrátil s další reklamací – tentokrát mobilu Samsung, který pořídil v prodejně Datart. Po několika měsících telefon přestal fungovat, a tak se ho snažil vyreklamovat. Marně. Na prodejně mu řekli, že na opravu nemá nárok, protože telefon je mechanicky poškozený.  

Právníci hned našli zásadní chybu v postupu – pokud se telefon rozbil do 6 měsíců od zakoupení, má se za to, že byl vadný už při převzetí (§ 2161 odst. 2 občanský zákoník). A co víc, na smartphonu nebyly patrné žádné známky mechanického poškození. S tímto argumentem vyrukovali na prodejce, čímž mu sebrali vítr z plachet.  

Pan Radim se tak konečně dočkal pozitivně vyřízené reklamace. „Ještě že jsem měl právní ochranu. Bez ní bych byl úplně ztracený,“ oddechl si a poděkoval právníkům. Díky nim totiž ušetřil za služby advokáta v hodnotě 11.640 Kč.  

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 2 dny

Přetahovaná o pojistné

Přetahovaná o pojistné

Když dojde na peníze, pojišťovny bývají nekompromisní a budou se s vámi přetahovat do poslední koruny. Takovou zkušenost měl i pan Cyril, který do boje povolal právníky D.A.S. Dokázali si poradit s neoblomnou pojišťovnou a jejími úskoky?

Celý článek
Před týdnem

Zpožděný let

Zpožděný let

Dovolená – to je čas vypnout hlavu a věnovat se řádnému odpočinku. Přesně takhle si to maloval i pan Daniel, který si koupil letenky do exotického Turecka. Na cestě se však objevily nečekané překážky, kvůli kterým musel sáhnout po právní pomoci.

Celý článek
Před 2 týdny

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Věci, které si koupíme, mají často tendenci se porouchat přesně po vypršení reklamační lhůty. Když to stihneme do dvou let od zakoupení, máme právo na opravu či vrácení peněz. Takhle si to aspoň myslel pan Radim. Měl však smůlu, a to dokonce dvakrát.

Celý článek