Hlučná lednice

Aug. 8, 2022

Stalo se vám někdy, že jste si koupili nový spotřebič a kvůli vadám ho chtěli brzy reklamovat? Nejspíš si říkáte, že taková situace by se měla obejít bez velkých obtíží. U pana Davida to tak bohužel nebylo. Jak si poradil s obtížnou reklamací?

Pan David už dlouho přemýšlel nad tím, že si pořídí modernější model lednice. Prostorný, ultra tichý a se spoustou funkcí, jako znáte z televizních reklam. Jednoho dne nakonec podlehl své touze a vydal se na nákupy. Když se vrátil domů, byl se svým úlovkem nadmíru spokojený. Lednici si pěkně nastavil a naplnil jídlem. „To je paráda, přesně takhle jsem si to představoval,“ pochvaloval si pan David. Jeho nadšení mu ale dlouho nevydrželo.  

Po nějaké době začal pozorovat nedostatky, které mu drásaly nervy. Lednice vydávala hlasité zvuky, a navíc se její boky a přední dveře viditelně vlnily. „To se mi snad zdá,“ lamentoval pan David. „Za tu lednici jsem dal takový peníze, a stejně nefunguje.“ Když mu došla trpělivost, obrátil se na výrobce. Ten po panu Davidovi chtěl, aby všechno zdokumentoval a poslal. To byl ale pěkný oříšek, protože nerovnosti se těžko fotily a nepravidelné klepání motoru nebylo zrovna jednoduché nahrát. 

Nic naplat, vady přijel posoudit sám technik výrobce. „Pane, je mi líto, ale vlnění lednice není žádná vada. Vada by to byla jen v případě, že by stěna praskla,“ vysvětlil technik. A když měl pan David předvést hlučný motor, jak naschvál byla lednice naprosto zticha. Žádná reklamace se tedy nekonala.  

Pan David se tím nenechal odradit a zavolal právníky D.A.S., kteří poslali prodejci výzvu o přehodnocení reklamace. Věděli, že podle § 2161 a § 2165 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku musí prodávající prokázat, že vada na lednici neexistuje a že za ni nenese zodpovědnost.  

Jak to nakonec dopadlo? K radosti pana Davida neměl prodejce žádné námitky. Po argumentech od právníků dobře věděl, že právo je na straně zákazníků. Bez velkých okolků slíbil, že na lednici vystaví dobropis a zařídí svoz zboží, aby s tím pan David neměl další starosti. „Výborná zpráva, pánové,“ řekl právníkům. Za vrácené peníze si hned koupil novou chladničku, a díky právní ochraně navíc ušetřil alespoň 4.744 Kč na nákladech za advokáta. 

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Dneska

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek