Italské prázdniny s polským kamionem

Feb. 20, 2023

Lahodné kopečky gelata, koupání v moři a slunění na pláži. Taková byla dovolenková představa pana Petra. Jak asi už tušíte, plánovaný výlet dopadl jinak, než očekával. Naštěstí měl sjednané pojištění D.A.S., což mu ušetřilo nejen peníze, ale také nervy.

Pan Petr se v roce 2021 rozhodl napodobit Jana Wericha a udělat si „italské prázdniny“. Od dob legendárního umělce se sice leccos změnilo, rizika na cestách jsou však stále stejná. Po překročení italských hranic se o tom pan Petr sám přesvědčil. Ve chvíli, kdy se s rodinou vracel k autu na parkovišti, viděl, jak mu parkující polský kamion zkrášloval pravou polovinu auta masivní rýhou.

„To se mi snad jen zdá,“ chytal se za hlavu pan Petr, když koukal na způsobenou škodu. „To bude stát alespoň 100.000 Kč.“ Na nic nečekal a zavolal policii, jako by udělal v Česku. Ta ho ovšem odbyla s tím, že na místě nejsou žádní zranění, tak ať si záznam o dopravní nehodě laskavě vyplní sami. To obě strany také udělaly a jely si po svém.

Jakmile se pan Petr se svou rodinou nabažil slunce a teplých vod Středozemního moře, vrátil se do Česka a auto nechal opravit. Následně vůči polské pojišťovně uplatnil nárok na náhradu škody a měl za to, že věc se brzy vyřeší. V tom se ale spletl. Škodní zástupce si dal s vyřizováním likvidace načas a na jakékoli urgence reagoval svalením viny na nespolupracující polskou pojišťovnu. Tato výmluva mu vydržela více než 18 měsíců, než panu Petrovi došla trpělivost a zavolal D.A.S.

Žádost pana Petra nemohla přijít v lepší čas. Nárok na škodu byl prokázaný, vyčíslený a včas uplatněný. Jediné, co bylo potřeba, byla trocha „pojišťovácké magie“. Ne každý totiž ví, že v obdobných případech je možné uplatnit nárok vůči České kanceláři pojistitelů („ČKP“), která přesně za tímto účelem zřídila garanční fond. Z něj je možné vyplatit pohledávky za zahraniční pojišťovny, které hrají mrtvého brouka.

Právníci nemarnili čas a po dalších výmluvách od škodního zástupce se rovnou obrátili na ČKP. Ta případ zaregistrovala a před vyplacením částky dala polské pojišťovně poslední šanci klientův nárok zaplatit. Když si polská pojišťovna všimla hrozby ČKP, nezaváhala a okamžitě dala svému škodnímu zástupci pokyn k úhradě 100% uplatněného nároku.

Do 3 měsíců od nahlášení události u D.A.S. na účtu pana Petra přistálo krásných 152.000 Kč. „Perfektní práce, pánové. Ani nevíte, jak velký kámen mi spadl ze srdce.“ Díky svému pojištění totiž ušetřil alespoň 27.000 Kč za náklady na advokáta.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek