Jak jsme zachránili dovolenou

Nov. 7, 2022

Neexistuje lepší pocit, než když po roce tvrdé práci jedete konečně na dovolenou. Pan Mirek objednal first minute zájezd do slunečného Turecka a už se nemohl dočkat, až se s manželkou pojede rekreovat. Plány mu však zkřížily nečekané komplikace.

„Kampak se letos vydáme,“ přemýšlel pan Mirek, zatímco brouzdal po internetu a prohlížel si jednotlivé pobyty. Jeho pozornost nakonec upoutalo exotické Turecko a zvýhodněná nabídka 10denní dovolené přímo na pláži. „To beru,“ řekl vítězoslavně pan Mirek, který měl radost z toho, jak ušetřil. Jednalo se totiž o first minute zájezd, a díky tomu ho celá dovolená včetně letenek vyšla jen na 74.979 Kč.  

Nad jeho plány se ale začaly stahovat černé mraky ve chvíli, kdy mu cestovní kancelář oznámila, že zaměstnanec udělal při rezervaci chybu. A kvůli tomu nebylo možné zájezd realizovat v daný termín. Cestovní kancelář ovšem rychle přispěchala s alternativou: „Pokud trváte na stejném termínu, tak stačí zaplatit navíc 7.700 Kč a zájezd je váš.“ 

Tenhle přístup pana Mirka tak akorát dopálil a na pomoc si zavolal profesionály z D.A.S. Právníci na nic nečekali a ihned poslali cestovní kanceláři výzvu, aby své stanovisko přehodnotila. Jenže kancelář se začala vykrucovat – nejdřív navýšení ceny vysvětlovala chybou zaměstnance, poté chybou v informačním systému a dále dramatickým nárůstem cen za dopravu. Nakonec panu Mirkovi řekla, že rezervaci musí z mimořádných důvodů zrušit.  

Takové chování však bylo v rozporu se zákonem. Oznámení o změně ceny zájezdu musí zahrnovat zdůvodnění, výpočet zvýšení a dopad této změny na ceny zájezdu. Panu Mirkovi však cestovní kancelář nic takového neřekla. Zároveň mu ani nenabídla možnost odstoupení od smlouvy, přestože cena zájezdu byla navýšena o více než 8 %. A pokud zvýšení ceny skutečno zapříčinil zaměstnanec cestovní kanceláře, za chybu měla platit cestovní kancelář, nikoliv pan Mirek.  

Jak sami vidíte, právníci měli s argumenty nabito. A ať se cestovní kancelář snažila sebevíc, otočit situaci ve svůj prospěch už nedokázala. Pan Mirek díky právní pomoci nakonec dosáhl svého. Objednaný zájezd „first minute“ se konal na místě, které si vybral, a za cenu, která mu byla stanovena na začátku. „Děkujeme vám za skvělou asistenci. Bez vás bychom se svého práva nedomohli,“ řekl vděčně právníkům pan Mirek, který se už zase mohl těšit na svůj veget v Turecku

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek