Jeden překlep a peníze jsou fuč

July 24, 2023

Taky se vám potí dlaně, když při online platbě zadáváte číslo cílového účtu? Jedna chybná číslice, jedno překliknutí a peníze jsou pryč. To se stalo i panu Liborovi, ke kterému se po této chybě banka otočila zády. Ještě že měl na své straně D.A.S.

Bankovní převody představují rychlý a pohodlný způsob online platby. Má to ale i svá rizika – jakmile spletete čísla a svou volbu potvrdíte, peníze se ocitnou na špatné adrese. To se stalo i panu Liborovi, kterému nedopatřením z konta odešla pěkně tučná suma. Když se nehodu snažil řešit se svou bankou skrze „chargeback“, dostal příkrou odpověď: „Je nám líto, pane Libore. Kvůli tomu, že se nejedná o neoprávněnou transakci (platbu jste sám zadal a potvrdil), peníze vám vrátit nemůžeme.  

„To se mi snad jen zdá,“ čílil se pan Libor. Jediné, co od banky dostal, byly identifikační údaje majitele účtu, ale ten jako naschvál hrál mrtvého brouka. Panu Liborovi tak zbyla jediná možnost: zavolat do D.A.S.  

Právníci naštěstí přesně věděli, co v takové situaci dělat, a zaslali majiteli účtu „výzvu k vydání bezdůvodného obohacení“. Výzva měla formu dopisu, ve kterém mu vysvětlili, že získal majetkový prospěch bez jakéhokoliv právního důvodu. A z občanského zákoníku jasně vyplývá, že v takové situaci má povinnost poslat peníze zpátky.  

Jak to nakonec dopadlo? „Mám úžasnou zprávu,“ volal právníkům po pár dnech pan Libor. „Peníze jsou zpět v bance,“ řekl nadšeně. Nejen, že nepřišel o své těžce našetřené finance (více než 10.000 Kč), ale navíc ušetřil na nákladech za právní zastoupení, které by jinak dělaly nejméně 7.841 Kč. A to není zrovna málo. Pan Libor se tak přesvědčil, že pojištění D.A.S. se hodí i v těch nejběžnějších situacích – jako je překlep při zadávání bankovního účtu. 

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek