Kdo prý řekne A, nemusí už říkat B

Dec. 12, 2017

Lhát se přece nemá a slovo „lež“ je takové nepříjemné slovíčko – proto řada lidí či dokonce celých společností raději skutečnost zatají, než aby neříkala pravdu. Například pojišťovna pana Jindřicha pro jistotu vypustila celou druhou půli paragrafu zákoníku práce jen proto, aby nemusela jeho zaměstnavateli uhradit škodu z odpovědnostního pojištění.

Na silnici se stávají nehody z nepozornosti, z hlouposti, z nezkušenosti, ale třeba i kvůli nepříjemné náhodě. Pan Jindřich při rozvozu zboží pro svého zaměstnavatele nedopatřením roztrhl plachtu návěsu. Jeho zaměstnavatel se zhrozil potřebných investic na opravu a pochopitelně požadoval po panu Jindřichovi náhradu škody, na kterou měl nárok. Pan Jindřich byl jako řidič z povolání na takovou situaci připravený a oslovil svou odpovědnostní pojišťovnu.

Pojišťovna ale vyvedla pana Jindřicha velmi rychle z klidu. Upozornila na stáří a stav plachty a vyplatila zaměstnavateli pana Jindřicha pouze sotva polovinu výše škody. V odůvodnění se pojišťovna odkazovala na zákoník práce, kde stojí, že „při určení výše škody na věci se vychází z obvyklé ceny v době poškození nebo ztráty“. Pan Jindřich už se děsil, že bude muset plachtu doplácet ze svého, jeho zaměstnavatel však postoupil případ nám.

Vyzvali jsme pojišťovnu k plnému uhrazení škody, protože v ustanovení § 272 se ohledně rozsahu sice můžeme dočíst, že „při určení výše škody na věci se vychází z obvyklé ceny v době poškození nebo ztráty“, ale citované ustanovení dále pokračuje: „a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit“. Jinými slovy – faktura za opravu plachty představuje právě vynaložené náklady k tomu, aby návěs mohl opět plnit svou funkci. Tím jsme pojišťovně vzali vítr z plachty a pan Jindřich, resp. jeho zaměstnavatel získal náhradu v plné výši.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Dneska

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek