Kdo prý řekne A, nemusí už říkat B

12. prosince 2017

Lhát se přece nemá a slovo „lež“ je takové nepříjemné slovíčko – proto řada lidí či dokonce celých společností raději skutečnost zatají, než aby neříkala pravdu. Například pojišťovna pana Jindřicha pro jistotu vypustila celou druhou půli paragrafu zákoníku práce jen proto, aby nemusela jeho zaměstnavateli uhradit škodu z odpovědnostního pojištění.

Na silnici se stávají nehody z nepozornosti, z hlouposti, z nezkušenosti, ale třeba i kvůli nepříjemné náhodě. Pan Jindřich při rozvozu zboží pro svého zaměstnavatele nedopatřením roztrhl plachtu návěsu. Jeho zaměstnavatel se zhrozil potřebných investic na opravu a pochopitelně požadoval po panu Jindřichovi náhradu škody, na kterou měl nárok. Pan Jindřich byl jako řidič z povolání na takovou situaci připravený a oslovil svou odpovědnostní pojišťovnu.

Pojišťovna ale vyvedla pana Jindřicha velmi rychle z klidu. Upozornila na stáří a stav plachty a vyplatila zaměstnavateli pana Jindřicha pouze sotva polovinu výše škody. V odůvodnění se pojišťovna odkazovala na zákoník práce, kde stojí, že „při určení výše škody na věci se vychází z obvyklé ceny v době poškození nebo ztráty“. Pan Jindřich už se děsil, že bude muset plachtu doplácet ze svého, jeho zaměstnavatel však postoupil případ nám.

Vyzvali jsme pojišťovnu k plnému uhrazení škody, protože v ustanovení § 272 se ohledně rozsahu sice můžeme dočíst, že „při určení výše škody na věci se vychází z obvyklé ceny v době poškození nebo ztráty“, ale citované ustanovení dále pokračuje: „a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit“. Jinými slovy – faktura za opravu plachty představuje právě vynaložené náklady k tomu, aby návěs mohl opět plnit svou funkci. Tím jsme pojišťovně vzali vítr z plachty a pan Jindřich, resp. jeho zaměstnavatel získal náhradu v plné výši.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 5 dny

Když touha po odpočinku skončí v rukou advokátů

Když touha po odpočinku skončí v rukou advokátů

Víte, kde je ten nejlepší relax? Přece ve sprše. Své o tom ví také paní Daniela, která si do ní plánovala pořídit masážní box. Myšlenka o úžasném odpočinku se však brzy rozplynula. A bez pomoci D.A.S. se nakonec neobešla.

Celý článek
Před týdnem

Spor s pojišťovnou, který skočil triumfem

Spor s pojišťovnou, který skočil triumfem

Pan Martin měl opravdu smolný den. Připletl se do dopravní nehody, která nepoškodila jen jedno, ale dokonce dvě jeho auta zaparkovaná podél silnice. Když pak požadoval proplacení škod, pojišťovna si hbitě našla kličku, jak se své zodpovědnosti vyhnout.

Celý článek
Před 2 týdny

Jak vyhrát boj s Krajskou správou silnic?

Jak vyhrát boj s Krajskou správou silnic?

Výmoly, štěrk, nerovnosti na silnici. V nejlepším případě to odnese jen pneumatika, v horším případě i disk nebo další části auta. V případě pana Leoše to bylo obojí. S úhradou oprav za škodu to však tak jednoduché nebylo.

Celý článek