Koupenému koni na jazyk nehleď

Jan. 31, 2022

Výběr nových mazlíčků je radostná událost. Paní Martina se už dlouho těšila, až si domů na farmu pořídí nového koníka. Realita byla ale jiná, než si to vysnila. A bez právní pomoci se nakonec neobešla.

Paní Martina je zdatná chovatelka, která se koním věnuje celý svůj život. A zrovna v létě uvažovala, že by si do své zvířecí rodinky pořídila nový přírůstek. Pátrala, co to šlo, a nakonec našla perfektního kandidáta od své vzdálené kamarádky. „Je to moc hodný, zdravý koník, hodí se i pro úplné začátečníky,“ ujišťovala ji známá. Paní Martině se zamlouval, a tak si ho rovnou vzala domů.  

Zpočátku šlo všechno hladce. Pak se ale začaly dít zvláštní věci. Koník se choval nepředvídatelně, někdy dokonce agresivně. A to nejen vůči paní Martině, ale také dalším koním ve stáji. „Co to má znamenat,“ naříkala Martina. Nakonec se rozhodla vzít svůj nový přírůstek k veterináři, aby se podíval, zda zvláštní chování nemá něco společného s jeho zdravotním stavem. A odpověď byla překvapující. „Váš koník má hlubokou jizvu na jazyku a taky špatně vidí na levé oko. Vypadá to, jako by byl u svého předchozího majitele týraný,“ sdělil paní Martině veterinář. 

To byl velký šok. Když si koníka kupovala, neměla o žádné z těchto věcí nejmenší tušení. Na nic dalšího nečekala a hned kontaktovala D.A.S., aby jí poradili, co v této situaci dělat. Právníci jí řekli, že má hned několik možností: koníka vrátit, požadovat výměnu nebo peníze. Paní Martina koníka vrátit ani vyměnit nechtěla, protože si k němu za tu dobu vytvořila už silné pouto. Jediné, co chtěla, bylo vysvětlení a náhradu škody

„Já jsem ale o ničem nevěděla,“ bránila se známá, když jí přišla výzva o finanční kompenzaci. „Kůň byl celou dobu úplně v pořádku. Paní Martina si ho měla pořádně prohlédnout, než si ho vzala domů.“ Právníci jí ale ukázali spis, ve kterém veterinářka jasně uvedla, že kůň trpěl těmito problémy už při koupi.  

Lékařská zpráva, připravenost právníků i zápal paní Martiny nakonec obměkčily srdce předchozí majitelky. Ta se rozhodla zaplatit navrhovanou částku, což vycházelo na 15.000 Kč. Paní Martina dobře věděla, že újma se penězi vyčíslit nedá, ale byla ráda, že se vše řádně vyřešilo. „Děkuji, že jste mě podpořili a pomohli mi zvládnout tuhle nepříjemnost,“ řekla s úlevou na tváři právníkům. Bez nich by se svého nároku nedomohla. 

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek