Kulaté štěstí

July 7, 2020

Pan Jaromír si přes internetový inzerát objednal sadu nablýskaných alu kol ke svému vozidlu. Disky mu dorazily nejen jiné, než objednal, ale i poničené. Nicméně nakoupil od fyzické osoby, a proto se na jeho případ nevztahovala standardní ochrana spotřebitele, jako by tomu bylo v případě, kdy by nakupoval od podnikatele.

Poté, co mu zásilka s objednanými koly dorazila, nestačil se po jejím rozbalení divit. Místo nové sady disků se v krabici líně povalovaly čtyři oprýskané disky, a navíc úplně jiný model. Pana Jaromíra samozřejmě ihned napadlo, že bude disky reklamovat, protože ty, které obdržel, rozhodně neodpovídaly popisu v inzerátu. Jak ale brzy zjistil, reklamace jsou ještě horší, když člověk není v postavení spotřebitele.

Obrátil se na prodejce a snažil se s ním dohodnout na vrácení peněz i disků. Ten však o ničem nechtěl slyšet a evidentně byl sám rád, že se pomlácených kol zbavil. Všechny snahy o jakoukoliv rozumnou domluvu znovu a znovu ztroskotávaly. Tím spíš, když si protistrana najala advokáta, aby za ni nastalou situaci řešil. To však už panu Jaromírovi došla trpělivost a obrátil se na nás, abychom jej ve sporu zastoupili.

Případ jsme prostudovali a vysvětlili panu Jaromírovi rozdíly mezi ochranou spotřebitele a o běžnou ochranu podle režimu občanského zákoníku. V dalším kroku jsme prodejci kol v zastoupení pana Jaromíra odeslali odstoupení od smlouvy, ve kterém jsme požadovali okamžité vrácení kupní ceny ve výši 17.000 Kč. A zadařilo se! Protistrana, která ve finále už odmítala s panem Jaromírem komunikovat, prakticky ihned po obdržení výzvy vrátila v plné výši kupní cenu na účet pana Jaromíra a sama se nabídla, že si pro sadu omšelých disků přijede. Opět se tedy ukázalo, že právní ochrana od D.A.S. dokáže otevřít i dveře, které se zdály být navždy zamčené.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Ředitel versus starosta

Ředitel versus starosta

Když se dva lidé nepohodnou, nejlepším řešením je vzájemná dohoda. Přesně takhle to měl vyřešit pan starosta s panem ředitelem. Místo toho si ale vybral zákeřnější cestu – a to osobní pomstu. Jak D.A.S. zasáhla proti jeho nečestným praktikám?

Celý článek
Před týdnem

Třikrát opravovaná televize

Třikrát opravovaná televize

Moderní elektronika má nechvalnou pověst. Prý se vždycky rozbije těsně po záruce. Paní Martina utrhla rekord, neboť její televize přestala fungovat dokonce po 6 měsících. Následný proces reklamace ale nešel tak, jak očekávala. Ještě že měla po svém boku právníky D.A.S.

Celý článek
Před 2 týdny

Koukej, tady je zelená karta

Koukej, tady je zelená karta

Říká se, že lež má krátké nohy. Toto rčení se potvrdilo i při řešení případu pana Davida, kterého obalamutila jeho bývalá přítelkyně. Naštěstí měl po svém boku šikovné právníky, s nimiž situace nabrala nový směr.

Celý článek