Kulaté štěstí

7. července 2020

Pan Jaromír si přes internetový inzerát objednal sadu nablýskaných alu kol ke svému vozidlu. Disky mu dorazily nejen jiné, než objednal, ale i poničené. Nicméně nakoupil od fyzické osoby, a proto se na jeho případ nevztahovala standardní ochrana spotřebitele, jako by tomu bylo v případě, kdy by nakupoval od podnikatele.

Poté, co mu zásilka s objednanými koly dorazila, nestačil se po jejím rozbalení divit. Místo nové sady disků se v krabici líně povalovaly čtyři oprýskané disky, a navíc úplně jiný model. Pana Jaromíra samozřejmě ihned napadlo, že bude disky reklamovat, protože ty, které obdržel, rozhodně neodpovídaly popisu v inzerátu. Jak ale brzy zjistil, reklamace jsou ještě horší, když člověk není v postavení spotřebitele.

Obrátil se na prodejce a snažil se s ním dohodnout na vrácení peněz i disků. Ten však o ničem nechtěl slyšet a evidentně byl sám rád, že se pomlácených kol zbavil. Všechny snahy o jakoukoliv rozumnou domluvu znovu a znovu ztroskotávaly. Tím spíš, když si protistrana najala advokáta, aby za ni nastalou situaci řešil. To však už panu Jaromírovi došla trpělivost a obrátil se na nás, abychom jej ve sporu zastoupili.

Případ jsme prostudovali a vysvětlili panu Jaromírovi rozdíly mezi ochranou spotřebitele a o běžnou ochranu podle režimu občanského zákoníku. V dalším kroku jsme prodejci kol v zastoupení pana Jaromíra odeslali odstoupení od smlouvy, ve kterém jsme požadovali okamžité vrácení kupní ceny ve výši 17.000 Kč. A zadařilo se! Protistrana, která ve finále už odmítala s panem Jaromírem komunikovat, prakticky ihned po obdržení výzvy vrátila v plné výši kupní cenu na účet pana Jaromíra a sama se nabídla, že si pro sadu omšelých disků přijede. Opět se tedy ukázalo, že právní ochrana od D.A.S. dokáže otevřít i dveře, které se zdály být navždy zamčené.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Oprava auta, která vám (bez pojišťovny) udělá díru do rozpočtu

Oprava auta, která vám (bez pojišťovny) udělá díru do rozpočtu

Opravy auta nejsou zrovna nejlevnější záležitostí. Přesvědčil se o tom i pan Franta, který měl podle servisu zaplatit až 100.000 Kč. Tato suma ho sice překvapila, ale nepolekala. Spoléhal totiž na to, že mu pojišťovna s platbou pomůže. Realita byla ovšem jiná.

Celý článek
Před týdnem

Jak vykutálený dodavatel zvýšil fixní cenu plynu o 113 %

Jak vykutálený dodavatel zvýšil fixní cenu plynu o 113 %

Když se s dodavatelem domluvíte na fixní cenu za plyn, máte to za to, že to tak bude. Vždyť je to přece ve smlouvě, říkáte si. Takovou představu měl i pan Ladislav, který poctivě platil domluvené měsíční zálohy. Jenže v tom se spletl.

Celý článek
Před 2 týdny

Jak nepřijít o body (a peníze)

Jak nepřijít o body (a peníze)

Kdo chce řidiče bít, hůl si vždy najde. Byla to pravda i v případě pana Filipa, který byl neprávem obviněný ze závažného přestupku. Ještě že měl po svém boku advokáty D.A.S., kteří se nemilosrdných úředníků nezalekli.

Celý článek