Měl platit, i když neměl za co

March 20, 2019

Někdo sbírá známky, někdo motýly. Pan Gregor, vášnivý to řidič, sbíral a vyměňoval auta. Když jeden ze svých kousků prodal, v dobré víře doložil pojišťovně všechny potřebné doklady a zrušil povinné ručení. Tím považoval vše za skončené. Pojišťovna po něm ale začala po několika měsících vymáhat nezaplacené pojistné.

Po prodeji vozidla a vyřízení všech papírů včetně zrušení povinného ručení měl pan Gregor za to, že je vše vyřízené. Když se mu po osmi měsících ozvala jistá advokátní kancelář zastupující pojišťovnu, u které měl povinné ručení sjednané, nestíhal se divit. Nejen, že po něm pojišťovna požadovala nedoplatek na pojistném ve výši 4 500,- Kč, advokátní kancelář si zároveň vyúčtovala dalších 8 000,- Kč za vymáhání pohledávky. Navíc mu hrozili, že pokud okamžitě nezaplatí, půjde přes soud vymáhání až do exekuce, čímž jeho dluh vzroste o desetitisíce korun.

S tím se pan Gregor odmítl smířit a snažil se vše vyřešit s pojišťovnou a advokátní kanceláří sám. Vše ale byly jen slepé uličky, které vedly pouze k dalším výhrůžkám protistrany. Proto se pan Gregor obrátil na nás, abychom převzali jeho zastoupení a věc vyřešili k jeho spokojenosti. A jelikož měl pan Gregor stanovenou lhůtu k úhradě, museli jsme jednat rychle. Ihned jsme proto vstoupili v jednání s pojišťovnou i advokátní kanceláří a vyžádali si řádné zdůvodnění nároku pojišťovny. Jakékoliv odůvodnění totiž první výzva postrádala.

Po obdržení řádného odůvodnění nároku od advokátní kanceláře pojišťovny jsme posouzením nároku pověřili spolupracujícího advokáta, který se na problematiku pojistných smluv specializuje. Náš advokát pak kontaktoval protistranu s argumenty opírajícími se o aktuální judikaturu a ustálené právní zvyklosti. Na základě jeho analýzy pak pojišťovna i její advokátní kancelář ustoupily od vymáhání svých nároků a na naši žádost panu Gregorovi i zaslaly potvrzení, že všechny jeho závazky jsou splněné. Pan Gregor nám pak písemně poděkoval, že bez naší pomoci by nátlaku pojišťovny podlehl a raději dluh zaplatil.

Chcete více informací o právní ochraně? Poradíme vám, jak se nejlépe chránit.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Pojišťovna a škrábanec

Pojišťovna a škrábanec

Řidička vozu jedoucího za panem Mirkem na křižovatce neodhadla situaci a na mokré vozovce nedokázala včas zabrzdit. Náraz sice nebyl nijak silný, ale i tak dokázal citelně poškodit zadní část vozidla pana Mirka. Pojišťovna řidičky mu ale po opravě sdělila, že opravu nemůže proplatit celou, protože nárazník byl poškozený už před nehodou. Škrábanci.

Celý článek
Před týdnem

Pokažená dovolená

Pokažená dovolená

Dovolená v pětihvězdičkovém resortu v populárním letovisku nabrala nechtěné otáčky už při cestě z letiště. Vše začalo havárií autobusu, kterým pan Ivo s rodinou jeli, a pokračovalo několika výpověďmi před policií napříč celou dovolenou. Po návratu domů se však cestovní kancelář s kompenzací moc nepředvedla.

Celý článek
Před 2 týdny

Podvnodník na vlně

Podvnodník na vlně

Loni na jaře vrcholila panika okolo evropského nařízení GDPR. Mnoho podnikavých duší postavilo své výdělky na strachu z neznámého, z vysokých pokut, šíření bludů a pořádání zbytečných školení. Jeden takový to zkoušel i na pana Jaromíra.

Celý článek