Měla prý předpokládat, že si zničí auto

April 18, 2018

Díry, výmoly, pasti na slony… Všichni moc dobře víme, jak kolikrát vypadají české silnice. Po zimě obzvlášť. Člověk si může dávat sebevíc pozor, ale ne vždycky své auto před dírami ubrání. A v jedné takové, navíc neoznačené, paní Jana loni v dubnu doslova nechala kolo. Výsledek? Poškozené zadní kolo jejího luxusního vozidla a škoda přes 18 000 Kč!

Jelikož paní Jana neměla ke svému vozidlu sjednané havarijní pojištění, obrátila se na nás s žádostí o pomoc. Zákon totiž říká, že když vlastník vozidla nemá sjednané havarijní pojištění, může vymáhat škodu po vlastníkovi silnice. Případ jsme prostudovali, zjistili, kdo je vlastníkem a vyzvali ho k náhradě škody.

I přesto, že jsme disponovali bohatou fotodokumentací, několika svědky i policejním protokolem, vlastník komunikace nárok obratem odmítl s tím, že silnice je viditelně poškozena celá a v delším úseku a paní Jana měla počítat s tím, že si může poškodit auto.  Současně vlastník silnice podle adresy trvalého pobytu paní Jany ještě doplnil, že paní Jana tento úsek silnice dozajista užívá pravidelně, a že o jeho špatném stavu věděla. S tímto přístupem jsme se samozřejmě smířit nemohli a ostře jsme na něj zareagovali výzvou k okamžité úhradě s detailně rozvedenou právní argumentací.

Stáli jsme si za tím, že se v daném případě jednalo prokazatelně o závadu ve sjízdnosti silnice, za kterou odpovídá dle zákona právě její vlastník, paní Jana úsek projížděla poprvé a ona díra byla navíc skrytá na jinak přehledném a upraveném úseku. Silnice nebyla v žádném případě v celé délce poškozená. Současně jsme argumentovali i tím, že díra nebyla nijak označená, což jsme jednoznačně prokázali díky fotkám, které paní Jana hned na místě nehody pořídila.

Vlastník silnice se nejdříve snažil vykrucovat, že díra byla označená značkou, ale tu někdo ukradl. Vyzvali jsme ho tedy, aby své tvrzení doložil, ale dočkali jsme se jen ticha po pěšině. V okamžiku, kdy jsme se již chystali podat žalobu, kontaktovala nás pojišťovna vlastníka komunikace. Technik pojišťovny do týdne uskutečnil prohlídku auta paní Jany, proběhlo místní šetření a po 2 měsících jsme obdrželi konečné vyjádření pojišťovny, že nárok na náhradu škody paní Jany uznává a ihned vyplácí plnění v požadované výši.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 3 dny

Půlka objednávky, holé neštěstí

Půlka objednávky, holé neštěstí

Když si objednáváte zboží online, nikdy nevíte, co dostanete. Někdy vám prodejce může omylem zaslat zcela jiný produkt, jindy vám nemusí přijít kompletní objednávka. To se stalo také panu Jirkovi, který v balíčku postrádal důležité součástky pro instalaci panelu na nářadí. Jak si s takovou situací poradil?

Celý článek
Před týdnem

Na rozmazané vidění si zvyknete

Na rozmazané vidění si zvyknete

Když si v životě nevíte rady, jdete za odborníkem a spoléháte na to, že vám správně poradí a pomůže vyřešit váš problém. S tímto počítal také pan Ondřej, který šel do optiky pro nové brýle. Domů se vracel s hezkými obroučkami, ale také rozmazaným viděním.

Celý článek
Před 2 týdny

Krutý návrat do reality

Krutý návrat do reality

Návraty z dovolené jsou vždy těžké, však to znáte. Své by vám o tom mohl vyprávět pan Daniel, který se z prosluněného Tenerife vracel zpátky do Vídně. Na letišti ho ale čekalo nemilé překvapení a bez pomoci advokátů D.A.S. se nakonec neobešel.

Celý článek