Měla prý předpokládat, že si zničí auto

April 18, 2018

Díry, výmoly, pasti na slony… Všichni moc dobře víme, jak kolikrát vypadají české silnice. Po zimě obzvlášť. Člověk si může dávat sebevíc pozor, ale ne vždycky své auto před dírami ubrání. A v jedné takové, navíc neoznačené, paní Jana loni v dubnu doslova nechala kolo. Výsledek? Poškozené zadní kolo jejího luxusního vozidla a škoda přes 18 000 Kč!

Jelikož paní Jana neměla ke svému vozidlu sjednané havarijní pojištění, obrátila se na nás s žádostí o pomoc. Zákon totiž říká, že když vlastník vozidla nemá sjednané havarijní pojištění, může vymáhat škodu po vlastníkovi silnice. Případ jsme prostudovali, zjistili, kdo je vlastníkem a vyzvali ho k náhradě škody.

I přesto, že jsme disponovali bohatou fotodokumentací, několika svědky i policejním protokolem, vlastník komunikace nárok obratem odmítl s tím, že silnice je viditelně poškozena celá a v delším úseku a paní Jana měla počítat s tím, že si může poškodit auto.  Současně vlastník silnice podle adresy trvalého pobytu paní Jany ještě doplnil, že paní Jana tento úsek silnice dozajista užívá pravidelně, a že o jeho špatném stavu věděla. S tímto přístupem jsme se samozřejmě smířit nemohli a ostře jsme na něj zareagovali výzvou k okamžité úhradě s detailně rozvedenou právní argumentací.

Stáli jsme si za tím, že se v daném případě jednalo prokazatelně o závadu ve sjízdnosti silnice, za kterou odpovídá dle zákona právě její vlastník, paní Jana úsek projížděla poprvé a ona díra byla navíc skrytá na jinak přehledném a upraveném úseku. Silnice nebyla v žádném případě v celé délce poškozená. Současně jsme argumentovali i tím, že díra nebyla nijak označená, což jsme jednoznačně prokázali díky fotkám, které paní Jana hned na místě nehody pořídila.

Vlastník silnice se nejdříve snažil vykrucovat, že díra byla označená značkou, ale tu někdo ukradl. Vyzvali jsme ho tedy, aby své tvrzení doložil, ale dočkali jsme se jen ticha po pěšině. V okamžiku, kdy jsme se již chystali podat žalobu, kontaktovala nás pojišťovna vlastníka komunikace. Technik pojišťovny do týdne uskutečnil prohlídku auta paní Jany, proběhlo místní šetření a po 2 měsících jsme obdrželi konečné vyjádření pojišťovny, že nárok na náhradu škody paní Jany uznává a ihned vyplácí plnění v požadované výši.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Chyťte advokáta!

Chyťte advokáta!

Někdy si vytáhneme černého Petra a smůla se nám lepí na paty, ať se vydáme kamkoliv. To byl případ paní Martiny, která se dostala do svízelné situace dokonce dvakrát za sebou. Jak se to celé semlelo a jak dokázali právníci D.A.S. obrátit smůlu ve spravedlnost a pořádek?

Celý článek
Před týdnem

Zrada od šéfa

Zrada od šéfa

Jistá práce, zvýšení kvalifikace, skvělý plat. To jsou výhody, kterých se pan Lukáš nemohl dočkat. Jeho nadšené očekávání o nové práci však brzy vystřídal pocit zklamání. A bez právní asistence D.A.S. se nakonec neobešel.

Celý článek
Před měsícem

E-shopová trable

E-shopová trable

Nákupy přes e-shop jsou rychlé a pohodlné, ale občas mohou vyústit ve velké zklamání. Takovou zkušenost má i paní Lenka, která byla po rozbalení svého zboží nepříjemně překvapena. V jednu chvíli už se obávala, že ztratí i své peníze. Pak ale do hry vstoupili právníci D.A.S.

Celý článek