Měla prý předpokládat, že si zničí auto

April 18, 2018

Díry, výmoly, pasti na slony… Všichni moc dobře víme, jak kolikrát vypadají české silnice. Po zimě obzvlášť. Člověk si může dávat sebevíc pozor, ale ne vždycky své auto před dírami ubrání. A v jedné takové, navíc neoznačené, paní Jana loni v dubnu doslova nechala kolo. Výsledek? Poškozené zadní kolo jejího luxusního vozidla a škoda přes 18 000 Kč!

Jelikož paní Jana neměla ke svému vozidlu sjednané havarijní pojištění, obrátila se na nás s žádostí o pomoc. Zákon totiž říká, že když vlastník vozidla nemá sjednané havarijní pojištění, může vymáhat škodu po vlastníkovi silnice. Případ jsme prostudovali, zjistili, kdo je vlastníkem a vyzvali ho k náhradě škody.

I přesto, že jsme disponovali bohatou fotodokumentací, několika svědky i policejním protokolem, vlastník komunikace nárok obratem odmítl s tím, že silnice je viditelně poškozena celá a v delším úseku a paní Jana měla počítat s tím, že si může poškodit auto.  Současně vlastník silnice podle adresy trvalého pobytu paní Jany ještě doplnil, že paní Jana tento úsek silnice dozajista užívá pravidelně, a že o jeho špatném stavu věděla. S tímto přístupem jsme se samozřejmě smířit nemohli a ostře jsme na něj zareagovali výzvou k okamžité úhradě s detailně rozvedenou právní argumentací.

Stáli jsme si za tím, že se v daném případě jednalo prokazatelně o závadu ve sjízdnosti silnice, za kterou odpovídá dle zákona právě její vlastník, paní Jana úsek projížděla poprvé a ona díra byla navíc skrytá na jinak přehledném a upraveném úseku. Silnice nebyla v žádném případě v celé délce poškozená. Současně jsme argumentovali i tím, že díra nebyla nijak označená, což jsme jednoznačně prokázali díky fotkám, které paní Jana hned na místě nehody pořídila.

Vlastník silnice se nejdříve snažil vykrucovat, že díra byla označená značkou, ale tu někdo ukradl. Vyzvali jsme ho tedy, aby své tvrzení doložil, ale dočkali jsme se jen ticha po pěšině. V okamžiku, kdy jsme se již chystali podat žalobu, kontaktovala nás pojišťovna vlastníka komunikace. Technik pojišťovny do týdne uskutečnil prohlídku auta paní Jany, proběhlo místní šetření a po 2 měsících jsme obdrželi konečné vyjádření pojišťovny, že nárok na náhradu škody paní Jany uznává a ihned vyplácí plnění v požadované výši.

Chcete více informací o právní ochraně? Poradíme vám, jak se nejlépe chránit.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Pojišťovna a škrábanec

Pojišťovna a škrábanec

Řidička vozu jedoucího za panem Mirkem na křižovatce neodhadla situaci a na mokré vozovce nedokázala včas zabrzdit. Náraz sice nebyl nijak silný, ale i tak dokázal citelně poškodit zadní část vozidla pana Mirka. Pojišťovna řidičky mu ale po opravě sdělila, že opravu nemůže proplatit celou, protože nárazník byl poškozený už před nehodou. Škrábanci.

Celý článek
Před týdnem

Pokažená dovolená

Pokažená dovolená

Dovolená v pětihvězdičkovém resortu v populárním letovisku nabrala nechtěné otáčky už při cestě z letiště. Vše začalo havárií autobusu, kterým pan Ivo s rodinou jeli, a pokračovalo několika výpověďmi před policií napříč celou dovolenou. Po návratu domů se však cestovní kancelář s kompenzací moc nepředvedla.

Celý článek
Před 2 týdny

Podvnodník na vlně

Podvnodník na vlně

Loni na jaře vrcholila panika okolo evropského nařízení GDPR. Mnoho podnikavých duší postavilo své výdělky na strachu z neznámého, z vysokých pokut, šíření bludů a pořádání zbytečných školení. Jeden takový to zkoušel i na pana Jaromíra.

Celý článek