Feb. 16, 2021
Pojištění by mělo sloužit jako velká záchranná síť, která vás v případě problémů vždycky chytí. To si myslel i pan Lukáš, který pevně doufal, že pojištění odpovědnosti ho ochrání před všemi riziky jeho podnikání. V tom se ale spletl. Když pomoc pojišťovny potřeboval nejvíce, tak našla si kličku, jak jeho nárok obejít. Jak si pan Lukáš nakonec poradil?
Pan Lukáš je zkušený technik, který má na svém kontě velké množství vyhotovených zakázek a spokojených zákazníků. Nová zakázka v podobě výroby hydraulické trubky pro jeho dodavatele tak neměla představovat žádný problém. Vše proběhlo hladce a dodavatel si trubku namontoval na stroj ještě ten stejný den.
Jenže ouha. Při spuštění stroje trubka povolila a ze stroje začal tryskat natlakovaný olej. Dodavateli tedy nezbývalo nic jiného, než stroj odstavit, vše uklidnit a vyhodit poškozené díly. Celkovou škodu pak dodavatel vyčíslil na 16.500 eur.
„Ale ne, to se nemělo stát,“ kroutil hlavou pan Lukáš nad velkou ztrátou svého dodavatele. Naštěstí měl sjednané pojištění odpovědnosti, takže si byl jistý, že mu pojišťovna částku proplatí. V tom se ale spletl. I když pan Lukáš prokázal, že se jednalo o vadnou hydraulickou trubku, pojišťovna ho odkázala na výluku ve smlouvě. Tam stálo, že klientovi nemusí hradit škodu, pokud dodané věci byly vadné nebo objednaná činnost byla vadně provedena. Jak to pan Lukáš řešil dál?
Po nelichotivé odpovědi ze strany pojišťovny se pan Lukáš rozhodl obrátit na právníky D.A.S, aby mu pomohli najít správné východisko. Netrvalo dlouho a právníci zjistili, že k pojistné smlouvě klienta byl dodatek, ve kterém bylo sjednané pojištění za škodu způsobenou vadou výrobku. Pan Lukáš se zaradoval, neboť dodatek přesně odpovídal jeho situaci.
Po zaslání výzvy k přehodnocení stanoviska pojišťovna sama usoudila, že udělala chybu. A panu Lukášovi uhradila celou částku, jak měla. „To mi ušetřilo skoro 435.000 korun,“ řekl s nadšením pan Lukáš a byl moc rád, že ho právníci nenechali ve štychu i přes neústupnou argumentaci pojišťovny.