Nečekaná klička ve smlouvě

Feb. 16, 2021

Pojištění by mělo sloužit jako velká záchranná síť, která vás v případě problémů vždycky chytí. To si myslel i pan Lukáš, který pevně doufal, že pojištění odpovědnosti ho ochrání před všemi riziky jeho podnikání. V tom se ale spletl. Když pomoc pojišťovny potřeboval nejvíce, tak našla si kličku, jak jeho nárok obejít. Jak si pan Lukáš nakonec poradil?

Pan Lukáš je zkušený technik, který má na svém kontě velké množství vyhotovených zakázek a spokojených zákazníků. Nová zakázka v podobě výroby hydraulické trubky pro jeho dodavatele tak neměla představovat žádný problém. Vše proběhlo hladce a dodavatel si trubku namontoval na stroj ještě ten stejný den.

Jenže ouha. Při spuštění stroje trubka povolila a ze stroje začal tryskat natlakovaný olej. Dodavateli tedy nezbývalo nic jiného, než stroj odstavit, vše uklidnit a vyhodit poškozené díly. Celkovou škodu pak dodavatel vyčíslil na 16.500 eur.

„Ale ne, to se nemělo stát,“ kroutil hlavou pan Lukáš nad velkou ztrátou svého dodavatele. Naštěstí měl sjednané pojištění odpovědnosti, takže si byl jistý, že mu pojišťovna částku proplatí. V tom se ale spletl. I když pan Lukáš prokázal, že se jednalo o vadnou hydraulickou trubku, pojišťovna ho odkázala na výluku ve smlouvě. Tam stálo, že klientovi nemusí hradit škodu, pokud dodané věci byly vadné nebo objednaná činnost byla vadně provedena. Jak to pan Lukáš řešil dál?

Po nelichotivé odpovědi ze strany pojišťovny se pan Lukáš rozhodl obrátit na právníky D.A.S, aby mu pomohli najít správné východisko. Netrvalo dlouho a právníci zjistili, že k pojistné smlouvě klienta byl dodatek, ve kterém bylo sjednané pojištění za škodu způsobenou vadou výrobku. Pan Lukáš se zaradoval, neboť dodatek přesně odpovídal jeho situaci.

Po zaslání výzvy k přehodnocení stanoviska pojišťovna sama usoudila, že udělala chybu. A panu Lukášovi uhradila celou částku, jak měla. „To mi ušetřilo skoro 435.000 korun,“ řekl s nadšením pan Lukáš a byl moc rád, že ho právníci nenechali ve štychu i přes neústupnou argumentaci pojišťovny.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek