Nečekaná klička ve smlouvě

Feb. 16, 2021

Pojištění by mělo sloužit jako velká záchranná síť, která vás v případě problémů vždycky chytí. To si myslel i pan Lukáš, který pevně doufal, že pojištění odpovědnosti ho ochrání před všemi riziky jeho podnikání. V tom se ale spletl. Když pomoc pojišťovny potřeboval nejvíce, tak našla si kličku, jak jeho nárok obejít. Jak si pan Lukáš nakonec poradil?

Pan Lukáš je zkušený technik, který má na svém kontě velké množství vyhotovených zakázek a spokojených zákazníků. Nová zakázka v podobě výroby hydraulické trubky pro jeho dodavatele tak neměla představovat žádný problém. Vše proběhlo hladce a dodavatel si trubku namontoval na stroj ještě ten stejný den.

Jenže ouha. Při spuštění stroje trubka povolila a ze stroje začal tryskat natlakovaný olej. Dodavateli tedy nezbývalo nic jiného, než stroj odstavit, vše uklidnit a vyhodit poškozené díly. Celkovou škodu pak dodavatel vyčíslil na 16.500 eur.

„Ale ne, to se nemělo stát,“ kroutil hlavou pan Lukáš nad velkou ztrátou svého dodavatele. Naštěstí měl sjednané pojištění odpovědnosti, takže si byl jistý, že mu pojišťovna částku proplatí. V tom se ale spletl. I když pan Lukáš prokázal, že se jednalo o vadnou hydraulickou trubku, pojišťovna ho odkázala na výluku ve smlouvě. Tam stálo, že klientovi nemusí hradit škodu, pokud dodané věci byly vadné nebo objednaná činnost byla vadně provedena. Jak to pan Lukáš řešil dál?

Po nelichotivé odpovědi ze strany pojišťovny se pan Lukáš rozhodl obrátit na právníky D.A.S, aby mu pomohli najít správné východisko. Netrvalo dlouho a právníci zjistili, že k pojistné smlouvě klienta byl dodatek, ve kterém bylo sjednané pojištění za škodu způsobenou vadou výrobku. Pan Lukáš se zaradoval, neboť dodatek přesně odpovídal jeho situaci.

Po zaslání výzvy k přehodnocení stanoviska pojišťovna sama usoudila, že udělala chybu. A panu Lukášovi uhradila celou částku, jak měla. „To mi ušetřilo skoro 435.000 korun,“ řekl s nadšením pan Lukáš a byl moc rád, že ho právníci nenechali ve štychu i přes neústupnou argumentaci pojišťovny.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Zapomenutý dluh

Zapomenutý dluh

Dluhy se mají platit. Má to jen jednu malou výjimku – po promlčení lhůty na vymáhání tato povinnost odpadá. Co ale dělat, když se najde člověk, který po vás peníze bude chtít i přesto? Jako inspirace poslouží příběh našeho klienta, pana Františka.

Celý článek
Před 2 týdny

Není pila jako pila

Není pila jako pila

Ne všechny reklamace probíhají hladce. Někdy musíte na prodejce zatlačit a sáhnout po právní pomoci. To udělal i pan David a vyplatilo se. Ušetřil si tím nervy, čas i peníze. Inspirujte se příběhem, jak z neúspěšné reklamace stává úspěšná.

Celý článek
Před 2 týdny

Nepovedené Vánoce v Dubaji

Nepovedené Vánoce v Dubaji

Vánoce v teple a u bazénu? To je sen nejednoho z nás. Na exotickou dovolenou se těšili také manželé Vladimír a Iveta, kteří zaplatili nemalou částku za luxusní dubajský hotel. Jejich představy o prvotřídní dovolené se ale rychle rozplynuly.

Celý článek