Nepovedená cesta do Nepálu

Nov. 1, 2021

Koronavirová pandemie zhatila mnoho cestovatelských plánů. Jedním z nich byla i výlet paní Dany a jejího manžela do exotické indonéské destinace. Ke smutku z pokažené cesty se navíc přidala také obava ze ztráty peněz.

Nepál je okouzlující asijská destinace, kam se paní Dana s manželem chtěla podívat už celé roky. Svůj sen si nakonec rozhodli splnit, a tak se vydali do cestovní kanceláře, aby zaplatili za zájezd a letenky. Jejich nadšení ale opadlo dříve, než stihli vyslovit Káthmándú. 

Celý výlet se musel zrušit, protože se cestovní kancelář dostala do dluhu a následně do insolvenčního řízení. „To snad ne... a co naše peníze,” hořekovala paní Dana, která se bála, že o ně přijde nadobro. Žádost o vrácení ceny za zájezd ale byla úspěšně schválena, a její obavy se částečně rozplynuly. Posledním krokem bylo požádat o vrácení peněz za letenky (38.685 Kč), které cestovní kancelář zakoupila jako zprostředkovatel.  

Druhý pokus o vratku ovšem skončil neúspěšně. „Co si teď počneme?,” povzdechla si paní Dana. Pak si ale vzpomněla, že má sjednané pojištění právní ochrany, a tak rychle oslovila právníky D.A.S. Ti celý případ důkladně prostudovali a obrátili se na leteckou společnost, aby paní Daně vrátila peníze za letenky, nebo jí alespoň poskytla voucher na další lety. Všechno bylo marné.  

Právníci se ale nevzdali a spojili síly se spolupracující advokátní kanceláří. Jak se říká, více hlav více ví, a to se potvrdilo i v tomto případě. Společně našli v zákonu ustanovení § 7b odst. 5 zákona č. 159/1999 Sb., které říká, že nároky zákazníka* vůči cestovní kanceláři v tomto případě přechází na pojišťovnu.  

Jak to nakonec dopadlo? Právníci i paní Dana s manželem slavili úspěch. Pojišťovna dostala veškerou e-mailovou komunikaci s kanceláří, kde byla černém na bílé nabídka zájezdu i zprostředkovatelská smlouva na letenky. Klienti se do svého vysněného Nepálu sice nedostali, ale alespoň se dočkali spravedlnosti i dlouho očekávaných peněz.  

 

 

 

 

* Na základě ustanovení § 7b odst. 5 zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v cestovním ruchu, ve znění pozdějších předpisů, přecházejí nároky zákazníka, které mu vznikly vůči cestovní kanceláři v důsledku nesplnění smlouvy o zájezdu (samotný zájezd do Nepálu) nebo smlouvy o zprostředkování spojených cestovních služeb, na pojišťovnu.  

 

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 2 dny

Přetahovaná o pojistné

Přetahovaná o pojistné

Když dojde na peníze, pojišťovny bývají nekompromisní a budou se s vámi přetahovat do poslední koruny. Takovou zkušenost měl i pan Cyril, který do boje povolal právníky D.A.S. Dokázali si poradit s neoblomnou pojišťovnou a jejími úskoky?

Celý článek
Před týdnem

Zpožděný let

Zpožděný let

Dovolená – to je čas vypnout hlavu a věnovat se řádnému odpočinku. Přesně takhle si to maloval i pan Daniel, který si koupil letenky do exotického Turecka. Na cestě se však objevily nečekané překážky, kvůli kterým musel sáhnout po právní pomoci.

Celý článek
Před 2 týdny

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Věci, které si koupíme, mají často tendenci se porouchat přesně po vypršení reklamační lhůty. Když to stihneme do dvou let od zakoupení, máme právo na opravu či vrácení peněz. Takhle si to aspoň myslel pan Radim. Měl však smůlu, a to dokonce dvakrát.

Celý článek