Nepovedená cesta do Nepálu

1. listopadu 2021

Koronavirová pandemie zhatila mnoho cestovatelských plánů. Jedním z nich byla i výlet paní Dany a jejího manžela do exotické indonéské destinace. Ke smutku z pokažené cesty se navíc přidala také obava ze ztráty peněz.

Nepál je okouzlující asijská destinace, kam se paní Dana s manželem chtěla podívat už celé roky. Svůj sen si nakonec rozhodli splnit, a tak se vydali do cestovní kanceláře, aby zaplatili za zájezd a letenky. Jejich nadšení ale opadlo dříve, než stihli vyslovit Káthmándú. 

Celý výlet se musel zrušit, protože se cestovní kancelář dostala do dluhu a následně do insolvenčního řízení. „To snad ne... a co naše peníze,” hořekovala paní Dana, která se bála, že o ně přijde nadobro. Žádost o vrácení ceny za zájezd ale byla úspěšně schválena, a její obavy se částečně rozplynuly. Posledním krokem bylo požádat o vrácení peněz za letenky (38.685 Kč), které cestovní kancelář zakoupila jako zprostředkovatel.  

Druhý pokus o vratku ovšem skončil neúspěšně. „Co si teď počneme?,” povzdechla si paní Dana. Pak si ale vzpomněla, že má sjednané pojištění právní ochrany, a tak rychle oslovila právníky D.A.S. Ti celý případ důkladně prostudovali a obrátili se na leteckou společnost, aby paní Daně vrátila peníze za letenky, nebo jí alespoň poskytla voucher na další lety. Všechno bylo marné.  

Právníci se ale nevzdali a spojili síly se spolupracující advokátní kanceláří. Jak se říká, více hlav více ví, a to se potvrdilo i v tomto případě. Společně našli v zákonu ustanovení § 7b odst. 5 zákona č. 159/1999 Sb., které říká, že nároky zákazníka* vůči cestovní kanceláři v tomto případě přechází na pojišťovnu.  

Jak to nakonec dopadlo? Právníci i paní Dana s manželem slavili úspěch. Pojišťovna dostala veškerou e-mailovou komunikaci s kanceláří, kde byla černém na bílé nabídka zájezdu i zprostředkovatelská smlouva na letenky. Klienti se do svého vysněného Nepálu sice nedostali, ale alespoň se dočkali spravedlnosti i dlouho očekávaných peněz.  

 

 

 

 

* Na základě ustanovení § 7b odst. 5 zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v cestovním ruchu, ve znění pozdějších předpisů, přecházejí nároky zákazníka, které mu vznikly vůči cestovní kanceláři v důsledku nesplnění smlouvy o zájezdu (samotný zájezd do Nepálu) nebo smlouvy o zprostředkování spojených cestovních služeb, na pojišťovnu.  

 

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Jak vykutálený dodavatel zvýšil fixní cenu plynu o 113 %

Jak vykutálený dodavatel zvýšil fixní cenu plynu o 113 %

Když se s dodavatelem domluvíte na fixní cenu za plyn, máte to za to, že to tak bude. Vždyť je to přece ve smlouvě, říkáte si. Takovou představu měl i pan Ladislav, který poctivě platil domluvené měsíční zálohy. Jenže v tom se spletl.

Celý článek
Před týdnem

Jak nepřijít o body (a peníze)

Jak nepřijít o body (a peníze)

Kdo chce řidiče bít, hůl si vždy najde. Byla to pravda i v případě pana Filipa, který byl neprávem obviněný ze závažného přestupku. Ještě že měl po svém boku advokáty D.A.S., kteří se nemilosrdných úředníků nezalekli.

Celý článek
Před 2 týdny

Dopravní asistence se vždycky hodí

Dopravní asistence se vždycky hodí

Víte, co dělat, když vám někdo poškodí auto? Kde nahlásit škodu a jak sepsat záznam o nehodě? V těchto vypjatých situacích je dobré mít na své straně někoho, kdo vás krok za krokem navede a zodpoví všechny vaše otázky. Přesvědčil se o tom i pan Libor.

Celý článek