Nepovedená cesta do Nepálu

Nov. 1, 2021

Koronavirová pandemie zhatila mnoho cestovatelských plánů. Jedním z nich byla i výlet paní Dany a jejího manžela do exotické indonéské destinace. Ke smutku z pokažené cesty se navíc přidala také obava ze ztráty peněz.

Nepál je okouzlující asijská destinace, kam se paní Dana s manželem chtěla podívat už celé roky. Svůj sen si nakonec rozhodli splnit, a tak se vydali do cestovní kanceláře, aby zaplatili za zájezd a letenky. Jejich nadšení ale opadlo dříve, než stihli vyslovit Káthmándú. 

Celý výlet se musel zrušit, protože se cestovní kancelář dostala do dluhu a následně do insolvenčního řízení. „To snad ne... a co naše peníze,” hořekovala paní Dana, která se bála, že o ně přijde nadobro. Žádost o vrácení ceny za zájezd ale byla úspěšně schválena, a její obavy se částečně rozplynuly. Posledním krokem bylo požádat o vrácení peněz za letenky (38.685 Kč), které cestovní kancelář zakoupila jako zprostředkovatel.  

Druhý pokus o vratku ovšem skončil neúspěšně. „Co si teď počneme?,” povzdechla si paní Dana. Pak si ale vzpomněla, že má sjednané pojištění právní ochrany, a tak rychle oslovila právníky D.A.S. Ti celý případ důkladně prostudovali a obrátili se na leteckou společnost, aby paní Daně vrátila peníze za letenky, nebo jí alespoň poskytla voucher na další lety. Všechno bylo marné.  

Právníci se ale nevzdali a spojili síly se spolupracující advokátní kanceláří. Jak se říká, více hlav více ví, a to se potvrdilo i v tomto případě. Společně našli v zákonu ustanovení § 7b odst. 5 zákona č. 159/1999 Sb., které říká, že nároky zákazníka* vůči cestovní kanceláři v tomto případě přechází na pojišťovnu.  

Jak to nakonec dopadlo? Právníci i paní Dana s manželem slavili úspěch. Pojišťovna dostala veškerou e-mailovou komunikaci s kanceláří, kde byla černém na bílé nabídka zájezdu i zprostředkovatelská smlouva na letenky. Klienti se do svého vysněného Nepálu sice nedostali, ale alespoň se dočkali spravedlnosti i dlouho očekávaných peněz.  

 

 

 

 

* Na základě ustanovení § 7b odst. 5 zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v cestovním ruchu, ve znění pozdějších předpisů, přecházejí nároky zákazníka, které mu vznikly vůči cestovní kanceláři v důsledku nesplnění smlouvy o zájezdu (samotný zájezd do Nepálu) nebo smlouvy o zprostředkování spojených cestovních služeb, na pojišťovnu.  

 

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 3 dny

Půlka objednávky, holé neštěstí

Půlka objednávky, holé neštěstí

Když si objednáváte zboží online, nikdy nevíte, co dostanete. Někdy vám prodejce může omylem zaslat zcela jiný produkt, jindy vám nemusí přijít kompletní objednávka. To se stalo také panu Jirkovi, který v balíčku postrádal důležité součástky pro instalaci panelu na nářadí. Jak si s takovou situací poradil?

Celý článek
Před týdnem

Na rozmazané vidění si zvyknete

Na rozmazané vidění si zvyknete

Když si v životě nevíte rady, jdete za odborníkem a spoléháte na to, že vám správně poradí a pomůže vyřešit váš problém. S tímto počítal také pan Ondřej, který šel do optiky pro nové brýle. Domů se vracel s hezkými obroučkami, ale také rozmazaným viděním.

Celý článek
Před 2 týdny

Krutý návrat do reality

Krutý návrat do reality

Návraty z dovolené jsou vždy těžké, však to znáte. Své by vám o tom mohl vyprávět pan Daniel, který se z prosluněného Tenerife vracel zpátky do Vídně. Na letišti ho ale čekalo nemilé překvapení a bez pomoci advokátů D.A.S. se nakonec neobešel.

Celý článek