Oblek pro každou příležitost

22. srpna 2022

Šaty dělají člověka. To je pro pana Marka motto, kterým se řídil každý den. Velmi rychle ale zjistil, že vybírání a nošení módního oblečení nemusí být vždy zábava. Čekala ho totiž nepříjemná tahanice s prodejcem a reklamace jednoho extra drahého kousku.

Pokud existuje jedna věc, na které pan Marek nešetří, pak jsou to obleky. Každý rok si proto několikrát zajde do specializovaného obchodu a obohatí svou skříň o nový model. Tentokrát mu do oka padl luxusní námořnický oblek z neuvěřitelně lehkého a jemného materiálu. „Na léto jako stvořený,“ zaradoval se.  

Ihned po nákupu si ho oblékl a nosil ho, kdykoliv měl příležitost. Nadšení z něj vyprchalo až po 4 měsících, když na zadní straně kalhot objevil díru. „Ale ne, jak je tohle možné,“ naříkal. A protože se s tím nechtěl smířit, vydal se rovnou do obchodu, aby oblek reklamoval. 

„Je nám líto, ale na mechanické poškození látky se záruka bohužel nevztahuje. Pravděpodobně jste si sedl na něco ostrého,“ pokrčil rameny prodejce. Trpělivost pana Marka byla v tu chvíli pryč. Na nic nečekal a rychle se obrátil na právníky D.A.S., aby celou situaci prověřili. 

Právníci měli hned na začátku jasno. Podle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku musí prodejce prokázat, že zboží nebylo vadné už při koupi, protože k poškození kalhot došlo v prvních 6 měsících. Prodejce se vykrucoval, jak jen to šlo, ale nakonec navrhl, že materiál kalhot otestuje ve zkušebně. V případě, že vada materiálu nebude prokázána, ponese náklady na testování pan Marek. 

 Právníci však měli lepší plán – obrátili se na soudního znalce se specializací na textil. Po pečlivém přezkoumání došel soudní znalec k závěru, že vada vznikla mechanicky, nebyla to však vina pana Marka. Oblek byl totiž vyroben z luxusní 100% odlehčené vlny a byl určen pouze k příležitostnému nošení. Jenže to pan Marek nevěděl. Informace nebyla ani na paragonu, ani na e-shopu výrobce. Pan Marek oblek jednoduše považoval za ideální formální outfit na každý den.  

Teď vás ale určitě zajímá, jak to celé dopadlo. Výrobce pod tíhou znaleckých závěrů nakonec reklamaci uznal a panu Markovi vrátil celou kupní částku, která dělala 7.690 Kč. „Úžasná zpráva, pánové,“ zajásal pan Marek, když se dozvěděl o rozhodnutí. Nyní už na něj čekala další skvělá věc – za vrácené peníze se mohl vrhnout do nakupování a vybírání zbrusu nového obleku. 

 

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 5 dny

Když touha po odpočinku skončí v rukou advokátů

Když touha po odpočinku skončí v rukou advokátů

Víte, kde je ten nejlepší relax? Přece ve sprše. Své o tom ví také paní Daniela, která si do ní plánovala pořídit masážní box. Myšlenka o úžasném odpočinku se však brzy rozplynula. A bez pomoci D.A.S. se nakonec neobešla.

Celý článek
Před týdnem

Spor s pojišťovnou, který skočil triumfem

Spor s pojišťovnou, který skočil triumfem

Pan Martin měl opravdu smolný den. Připletl se do dopravní nehody, která nepoškodila jen jedno, ale dokonce dvě jeho auta zaparkovaná podél silnice. Když pak požadoval proplacení škod, pojišťovna si hbitě našla kličku, jak se své zodpovědnosti vyhnout.

Celý článek
Před 2 týdny

Jak vyhrát boj s Krajskou správou silnic?

Jak vyhrát boj s Krajskou správou silnic?

Výmoly, štěrk, nerovnosti na silnici. V nejlepším případě to odnese jen pneumatika, v horším případě i disk nebo další části auta. V případě pana Leoše to bylo obojí. S úhradou oprav za škodu to však tak jednoduché nebylo.

Celý článek