Pojišťovna a škrábanec

Oct. 15, 2019

Řidička vozu jedoucího za panem Mirkem na křižovatce neodhadla situaci a na mokré vozovce nedokázala včas zabrzdit. Náraz sice nebyl nijak silný, ale i tak dokázal citelně poškodit zadní část vozidla pana Mirka. Pojišťovna řidičky mu ale po opravě sdělila, že opravu nemůže proplatit celou, protože nárazník byl poškozený už před nehodou. Škrábanci.

Pan Mirek neprodleně nehodu nahlásil pojišťovně své i pojišťovně slečny, která nehodu zavinila, a podle jejich pokynu předal vozidlo do smluvního servisu pojišťovny. Byl pak velmi nemile překvapený, když odpovědnostní pojišťovna řidičky odmítla opravu plně uhradit s tím, že nárazník jeho vozidla už byl poškozený i před nehodou. Tím se pan Mirek ocitl v situaci, kdy měl ze svého a bez zavinění na své straně doplácet servisu opravu, kterou jeho vozidlo fakticky nepotřebovalo. Obrátil se proto na nás, abychom s pojišťovnou zjednali nápravu.

Převzali jsme jeho zastoupení a obrátili se na pojišťovnu s tím, že s jejím názorem o dřívějším poškození nárazníku se zkrátka ztotožnit nemůžeme. Jednalo se totiž pouze o drobné škrábance vzniklé v průběhu devíti let běžného používání auta, které byly s poškozením vzniklým při dopravní nehodě naprosto nesrovnatelné. Proto jsme pojišťovně sdělili, že její postup při krácení pojistného plnění považujeme za nezákonný a žádáme, aby svůj postoj přehodnotila. Spolu s tím jsme pojišťovnu seznámili s rozhodnutím Ústavního soudu ČR, podle kterého není možné přenášet povinnost k náhradě nákladů na uvedení věci do původního stavu na poškozeného a znevýhodňovat jej tak oproti škůdci, pokud obnovení původního stavu vozidla není možné jinak než za použití nových náhradních dílů a oprava tak směřovala jen k obnovení stavu před autonehodou.

Na naše stanovisko pojišťovna však reagovala pouze stručným zamítnutím, a proto jsme přistoupili k zaslání předžalobní výzvy. V té jsme po pojišťovně požadovali, aby buď svůj postoj řádně odůvodnila, nebo aby opravu vozidla doplatila. Chtěli jsme, aby nám pojišťovna sdělila, jaký způsobem stanovila částku, o kterou krátila pojistné plnění, uvedla přesný výpočet a svůj postup náležitě doložila podklady pro své rozhodnutí, zejména zápisem likvidátora, ve kterém bude přesně popsáno, jak měl být nárazník na autě pana Mirka poškozený, a to včetně fotografií s označením, které poškození vzniklo nehodou a které na nárazníku bylo již dříve. Netrvalo dlouho a přišly dobré zprávy. Pojišťovna se vyjádřila, že v návaznosti na naši argumentaci přehodnocuje své předchozí stanovisko a zbývající částku za opravu vozidla pana Mirka neprodleně doplácí.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Chyťte advokáta!

Chyťte advokáta!

Někdy si vytáhneme černého Petra a smůla se nám lepí na paty, ať se vydáme kamkoliv. To byl případ paní Martiny, která se dostala do svízelné situace dokonce dvakrát za sebou. Jak se to celé semlelo a jak dokázali právníci D.A.S. obrátit smůlu ve spravedlnost a pořádek?

Celý článek
Před týdnem

Zrada od šéfa

Zrada od šéfa

Jistá práce, zvýšení kvalifikace, skvělý plat. To jsou výhody, kterých se pan Lukáš nemohl dočkat. Jeho nadšené očekávání o nové práci však brzy vystřídal pocit zklamání. A bez právní asistence D.A.S. se nakonec neobešel.

Celý článek
Před měsícem

E-shopová trable

E-shopová trable

Nákupy přes e-shop jsou rychlé a pohodlné, ale občas mohou vyústit ve velké zklamání. Takovou zkušenost má i paní Lenka, která byla po rozbalení svého zboží nepříjemně překvapena. V jednu chvíli už se obávala, že ztratí i své peníze. Pak ale do hry vstoupili právníci D.A.S.

Celý článek