Pokuta od elektrárny byla doslova šok

April 25, 2018

Když se člověk po letech v pronájmu konečně stěhuje do vlastního, doufá, že vše půjde jako po másle. Doteď nevíme, jestli se dodavatel elektřiny pana Hynka zmýlil, nebo to prostě jen zkusil. Tak či onak je pan Hynek rád, že měl pojištění právní ochrany od D.A.S.

Pan Hynek ukončil nájemní smlouvu a dohodl se se svým pronajímatelem, že ten ukončí smlouvu s energetickou společností za něj. Připravili spolu plnou moc, a jak pronajímatel slíbil, tak také učinil. Vše se zdálo být jasné. Ne tak elektrárenské společnosti, která po měsíci zaslala panu Hynkovi výzvu k úhradě smluvní pokuty ve výši 15 000 Kč.

S plnou hlavou stěhování a zařizování nového bydlení se pan Hynek nechtěl tak zjevným nesmyslem vůbec zaobírat a sám vlastně ani moc nevěděl, jak s výzvou naložit. Platit ale nechtěl, a tak předal věc na posouzení nám. Koukli jsme na výzvu, prostudovali smluvní podmínky dodavatele elektřiny a zahájili jsme s ním jednání.

Postupně jsme elektrárenské společnosti vysvětlili, že vymáháním smluvní pokuty po panu Hynkovi porušuje své vlastní smluvní podmínky. Ty zcela jasně říkaly, že v případě změny bydliště mohl pan Hynek smlouvu o dodávkách elektřiny vypovědět bez sankce. Navíc jsme společnost odkázali na judikaturu, která napevno říká, že výkon práva nelze spojit se smluvní pokutou. A na stěhování do vlastního má právo každý!

Po další krátké komunikaci dodavatel elektřiny přiznal své pochybení, zanechal vymáhání smluvní pokuty a navíc panu Hynkovi s omluvou vrátil drobný přeplatek na jeho měsíčních zálohách.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek