April 25, 2018
Když se člověk po letech v pronájmu konečně stěhuje do vlastního, doufá, že vše půjde jako po másle. Doteď nevíme, jestli se dodavatel elektřiny pana Hynka zmýlil, nebo to prostě jen zkusil. Tak či onak je pan Hynek rád, že měl pojištění právní ochrany od D.A.S.
Pan Hynek ukončil nájemní smlouvu a dohodl se se svým pronajímatelem, že ten ukončí smlouvu s energetickou společností za něj. Připravili spolu plnou moc, a jak pronajímatel slíbil, tak také učinil. Vše se zdálo být jasné. Ne tak elektrárenské společnosti, která po měsíci zaslala panu Hynkovi výzvu k úhradě smluvní pokuty ve výši 15 000 Kč.
S plnou hlavou stěhování a zařizování nového bydlení se pan Hynek nechtěl tak zjevným nesmyslem vůbec zaobírat a sám vlastně ani moc nevěděl, jak s výzvou naložit. Platit ale nechtěl, a tak předal věc na posouzení nám. Koukli jsme na výzvu, prostudovali smluvní podmínky dodavatele elektřiny a zahájili jsme s ním jednání.
Postupně jsme elektrárenské společnosti vysvětlili, že vymáháním smluvní pokuty po panu Hynkovi porušuje své vlastní smluvní podmínky. Ty zcela jasně říkaly, že v případě změny bydliště mohl pan Hynek smlouvu o dodávkách elektřiny vypovědět bez sankce. Navíc jsme společnost odkázali na judikaturu, která napevno říká, že výkon práva nelze spojit se smluvní pokutou. A na stěhování do vlastního má právo každý!
Po další krátké komunikaci dodavatel elektřiny přiznal své pochybení, zanechal vymáhání smluvní pokuty a navíc panu Hynkovi s omluvou vrátil drobný přeplatek na jeho měsíčních zálohách.