Polštář prý měli sprchovat na sucho

12. prosince 2017

Vzorné respektování pokynů prodejce zajistí dlouhou životnost výrobku. Alespoň tak se to píše ve většině návodů k použití. Jenže paní Martina si kvůli dodržování instrukcí pro údržbu zničila úplně nový polštář za několik tisíc korun. A výrobce? Bez zájmu o nápravu. Předváděcí akce opět plně dostály své neblahé pověsti.

Problémů s předváděcími akcemi jsou plné noviny, a přesto se jejich organizátorům stále daří získávat důvěřivé zákazníky, kteří zaplatí horentní sumy za pochybné produkty a služby. Paní Martina má dlouhodobé problémy s krkem, a tak když jí prodejce předvedl ortopedický polštář pro uvolnění krční páteře, neváhala za něj utratit nemalou částku. Spalo se jí vskutku báječně – do chvíle, než její malý syn polštář ušpinil a ona skvrnu osprchovala vlažnou vodou, přesně jak jí na akci poradil prodejce. Polštář v sobě totiž několik dní držel vodu, změnil tvar i měkkost.

Paní Martina se domnívala, že se nejspíše jedná o vadný kus a požádala prodejce o reklamaci polštáře. Jenže tehdy přišla sprcha na řadu podruhé, a to studená – prodejce reklamaci zamítl, protože polštář lze čistit pouze suchou metodou, tedy vysátím nebo vytřepáním. Paní Martina nevěřila vlastním uším – vždyť na předváděcí akci prodejce říkal něco zcela jiného!

Vyzvali jsme prodejce k přehodnocení reklamace a odkázali se přitom na ustanovení § 2100 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku, podle kterého musí vyjít paní Martině vstříc, protože porušil povinnosti prodávajícího, a sice poskytl vadné instrukce ke způsobu údržby. Prodávající svou chybu uznal a paní Martině zaslal zcela nový polštář.

Chcete více informací o právní ochraně? Poradíme vám, jak se nejlépe chránit.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Nesmyslná výpověď

Nesmyslná výpověď

Po 15 odpravovaných letech pro velký obchodní řetězec obdržela paní Irma od svého zaměstnavatele výpověď pro hrubé porušení zákonných povinností. Prý měla manipulovat s evidencí pracovní docházky. Ničeho takového si ale paní Irma nebyla vědomá. Jednala totiž na pokyn nadřízených.

Celý článek
Před týdnem

Střet vozidla se zvěří – základní pravidla a nároky

Střet vozidla se zvěří – základní pravidla a nároky

Se začátkem podzimu přichází období, v němž je větší část dne zahalena do tmy. Pro řidiče to znamená zvýšené riziko srážky s lesní zvěří, která je také na podzim nejaktivnější. Shrnuli jsme pro vás základní pravidla prevence a chování po střetu se zvěří a také možnosti, jak co nejméně pocítit následky způsobené nehodou.

Celý článek
Před týdnem

Povinná výbava od 1.10.2018 jednoduše a přehledně

Povinná výbava od 1.10.2018 jednoduše a přehledně

S ohledem na technický pokrok, kdy často již není možné do vozidla a jeho oprav zasahovat ze strany běžného řidiče, je ustoupeno od povinnosti vozit s sebou náhradní pojistky či žárovky. Ministerstvo daný krok zdůvodňuje především tím, že stejně většina řidičů si nechává tyto opravy a úpravy provádět v servise. Pro řidiče trvá však i nadále povinnosti mít v povinné výbavě reflexní vestu a výstražní trojúhelník. Pro některá vozidla platí i povinnost hasícího přístroje (M2, M3 nebo sanitní vozidla).

Celý článek