Povinná dovolená bez peněz

April 16, 2019

Paní Mirka si hned po mateřské sehnala práci. Součástí pracovní smlouvy bylo, že první dva týdny ji bude zaškolovat garant – zkušený zaměstnanec. Ten však onemocněl, a tak zaměstnavatel paní Mirce nakázal, aby si vzala dovolenou. Zvláštní, že? Tím spíš, že dovolenou pak ani nechtěl paní Mirce proplatit.

Každého samozřejmě napadne, že celá situace se dala řešit úplně jednoduše tak, že by paní Mirku zaškolil jiný zaměstnanec. A dnes už se ani nedozvíme, proč k tomu nedošlo. Když pak ale v průběhu zkušební doby dala paní Mirka výpověď, zaměstnavatel jí zkrátil mzdu o dobu, kdy ji poslal na dovolenou. Že prý neměla odpracováno, na dovolenou tak neměla nárok a její volno proto bere jako neplacené. Celkem tak paní Mirka přišla o 11 470,- Kč.

Potom, co si paní Mirka od zaměstnavatele vyslechla tuhle snůšku nesmyslů, obrátila se s žádostí o pomoc na nás. Případ jsme převzali a ihned jsme se na zaměstnavatele obrátili s výzvou. V té jsme ho požádali o přehodnocení jeho postoje a zdůraznili, že jeho postup obchází zákon a v žádném případě tak není se zákoníkem práce v souladu. Překážka v práci byla na straně zaměstnavatele. A v takovém případě, kdy zaměstnavatel není schopen přidělovat zaměstnanci práci, je povinen nahradit mu mzdu ve výši průměrného výdělku.

Po dvou týdnech od odeslání výzvy nás paní Mirka kontaktovala, že se jí bývalý zaměstnavatel po obdržení výzvy sám ozval. Uznal svou chybu, omluvil se za ni a k dopisu rovnou připojil i složenku na dlužnou mzdu ve výši 11 470,- Kč. Paní Mirka byla spokojená a uznala, že mít pojištění právní ochrany od D.A.S. se zkrátka vyplatí.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Dneska

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek