Při jízdě MHD se prý netelefonuje

26. června 2017

Že telefon za volant nepatří, ví každé malé dítě nebo alespoň všichni, které už telefonování za jízdy stálo pokutu. Že telefon nepatří ani do hromadných dopravních prostředků zjistil nedávno pan Matěj od své pojišťovny. Odmítla mu totiž vyplatit pojistné plnění za rozbité zařízení, ke kterému došlo právě v MHD. Poškození se přece dalo čekat!

Fobií z pavouků trpí poměrně značná část obyvatelstva. Zejména majitelé chytrých telefonů se děsí okamžiku, kdy jim drahé zařízení vyklouzne z ruky a po displeji se roztáhne pavouk od mikrofonu po sluchátko. Pan Matěj se vypořádal se svým strachem po svém – nový telefon si ihned při koupi pojistil proti náhodnému poškození. Ochránil svou investici před nehodami i vlastní nešikovností. Nebo si to alespoň myslel.

Když se jednoho dne vydal pan Matěj na pracovní schůzku hromadnou dopravou, rozhodl se využít čas na cestách ke čtení e-mailů na svém smartphonu. Stačila však jedna nerovnost na silnici, aby namísto vyřízených e-mailů byl vyřízený celý telefon. Při nadskočení vozu vyklouzl panu Matějovi z ruky a škoda byla na světě. Pan Matěj tedy požádal svou pojišťovnu o úhradu opravy na základě sjednaného pojištění. K jeho zděšení však pojišťovna odmítla plnění vyplatit, protože pád telefonu v MHD lze přece předvídat a nejedná se tedy o náhodné poškození.

S pojišťovnami máme zkušenosti a víme, že s výmluvami si nejlépe poradí kvalitní argumentace. Připravili jsme tedy za pana Matěje pro pojišťovnu výzvu, která naprosto vylučovala podřazení dané situace pod výluky pojistných podmínek. Pojišťovně nezbylo nic jiného, než opravu telefonu zaplatit. Takové řešení samozřejmě přišlo panu Matějovi jako na zavolanou.

Chcete více informací o právní ochraně? Poradíme vám, jak se nejlépe chránit.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Včera

Bez placení by to nešlo

Bez placení by to nešlo

Náš klient provozuje automobilovou nákladní dopravu. A jako každý podnikatel občas narazí na zákazníka, který se k placení zrovna dvakrát nemá a jen dokola omílá, že peníze už odeslal, že je odešle zítra a další bezduché výmluvy.

Celý článek
Před týdnem

Nesmyslná výpověď

Nesmyslná výpověď

Po 15 odpravovaných letech pro velký obchodní řetězec obdržela paní Irma od svého zaměstnavatele výpověď pro hrubé porušení zákonných povinností. Prý měla manipulovat s evidencí pracovní docházky. Ničeho takového si ale paní Irma nebyla vědomá. Jednala totiž na pokyn nadřízených.

Celý článek
Před týdnem

Střet vozidla se zvěří – základní pravidla a nároky

Střet vozidla se zvěří – základní pravidla a nároky

Se začátkem podzimu přichází období, v němž je větší část dne zahalena do tmy. Pro řidiče to znamená zvýšené riziko srážky s lesní zvěří, která je také na podzim nejaktivnější. Shrnuli jsme pro vás základní pravidla prevence a chování po střetu se zvěří a také možnosti, jak co nejméně pocítit následky způsobené nehodou.

Celý článek