Při reklamaci si dobře všIMEI

July 15, 2019

Svůj mobil si většina z nás hlídá jako oko v hlavě a málokdy ho nechává bez dozoru. U paní Diany tomu nebylo jinak. I přesto se ale v servisu dozvěděla, že do servisu odevzdala jiný přístroj, než si u stejného prodejce zakoupila. Ptáte se, jak je to možné? Ptali jsme se také.

Většina uživatelů mobilních telefonů nemá ani ponětí, že jejich telefon obsahuje jakýsi IMEI kód. Pochopitelně to nevěděla ani paní Diana, která ve svých pětašedesáti letech považovala za úspěch, že se se smartphonem naučila zacházet. IMEI je unikátní kód přístroje vygenerovaný výrobcem, který je operátorem registrován v seznamu zařízení. Svoji výhodu nese v tom, že při odcizení mobilního telefonu operátor IMEI kód jednoduše zablokuje a přístroj v síti operátora přestává fungovat. Háček ale tkví v tom, že IMEI kód se dá přeprogramovat. Což, při vší úctě k její IT zdatnosti, nebylo něco, co by se paní Dianě mohlo povést.

Svůj chytrý mobilní telefon paní Diana nereklamovala pro stejnou vadu poprvé. A zatímco při první reklamaci proběhlo vše bez problémů, při druhé jí servis operátora, u kterého telefon zakoupila, sdělil, že telefon nelze reklamovat, když podle kódu IMEI se jedná o jiný telefon, než u operátora zakoupila. Což byl holý nesmysl, jelikož jiný telefon by paní Diana poznala a šance, že by si IMEI kód, byť jen nevědomě, přeprogramovala v 65 letech sama, také moc velká nebyla.

A zatímco prodejce naléhal, aby si paní Diana nefunkční telefon okamžitě vyzvedla, jinak jí začne účtovat skladné 150,- Kč denně, paní Diana po prodejci požadovala vrácení peněz, protože byla přesvědčená, že IMEI musel přeprogramovat on – a co s nefunkčním mobilem? V tuto chvíli, kdy se paní Diana s prodejcem dokola dohadovala, kdo má co udělat nebo zaplatit, jsme se do hry vložili my. A stačila přesně jedna výzva, aby prodejce odstoupení od smlouvy paní Diany přijal a vrátil ji kupní cenu 12 659,- Kč, kterou za telefon původně zaplatila. Paní Diana si tak mohla vybrat telefon nový a doufá, že se dlouhou dobu s žádným novým nebude muset učit.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Dneska

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek