Při reklamaci si dobře všIMEI

July 15, 2019

Svůj mobil si většina z nás hlídá jako oko v hlavě a málokdy ho nechává bez dozoru. U paní Diany tomu nebylo jinak. I přesto se ale v servisu dozvěděla, že do servisu odevzdala jiný přístroj, než si u stejného prodejce zakoupila. Ptáte se, jak je to možné? Ptali jsme se také.

Většina uživatelů mobilních telefonů nemá ani ponětí, že jejich telefon obsahuje jakýsi IMEI kód. Pochopitelně to nevěděla ani paní Diana, která ve svých pětašedesáti letech považovala za úspěch, že se se smartphonem naučila zacházet. IMEI je unikátní kód přístroje vygenerovaný výrobcem, který je operátorem registrován v seznamu zařízení. Svoji výhodu nese v tom, že při odcizení mobilního telefonu operátor IMEI kód jednoduše zablokuje a přístroj v síti operátora přestává fungovat. Háček ale tkví v tom, že IMEI kód se dá přeprogramovat. Což, při vší úctě k její IT zdatnosti, nebylo něco, co by se paní Dianě mohlo povést.

Svůj chytrý mobilní telefon paní Diana nereklamovala pro stejnou vadu poprvé. A zatímco při první reklamaci proběhlo vše bez problémů, při druhé jí servis operátora, u kterého telefon zakoupila, sdělil, že telefon nelze reklamovat, když podle kódu IMEI se jedná o jiný telefon, než u operátora zakoupila. Což byl holý nesmysl, jelikož jiný telefon by paní Diana poznala a šance, že by si IMEI kód, byť jen nevědomě, přeprogramovala v 65 letech sama, také moc velká nebyla.

A zatímco prodejce naléhal, aby si paní Diana nefunkční telefon okamžitě vyzvedla, jinak jí začne účtovat skladné 150,- Kč denně, paní Diana po prodejci požadovala vrácení peněz, protože byla přesvědčená, že IMEI musel přeprogramovat on – a co s nefunkčním mobilem? V tuto chvíli, kdy se paní Diana s prodejcem dokola dohadovala, kdo má co udělat nebo zaplatit, jsme se do hry vložili my. A stačila přesně jedna výzva, aby prodejce odstoupení od smlouvy paní Diany přijal a vrátil ji kupní cenu 12 659,- Kč, kterou za telefon původně zaplatila. Paní Diana si tak mohla vybrat telefon nový a doufá, že se dlouhou dobu s žádným novým nebude muset učit.

Chcete více informací o právní ochraně? Poradíme vám, jak se nejlépe chránit.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Pojišťovna a škrábanec

Pojišťovna a škrábanec

Řidička vozu jedoucího za panem Mirkem na křižovatce neodhadla situaci a na mokré vozovce nedokázala včas zabrzdit. Náraz sice nebyl nijak silný, ale i tak dokázal citelně poškodit zadní část vozidla pana Mirka. Pojišťovna řidičky mu ale po opravě sdělila, že opravu nemůže proplatit celou, protože nárazník byl poškozený už před nehodou. Škrábanci.

Celý článek
Před týdnem

Pokažená dovolená

Pokažená dovolená

Dovolená v pětihvězdičkovém resortu v populárním letovisku nabrala nechtěné otáčky už při cestě z letiště. Vše začalo havárií autobusu, kterým pan Ivo s rodinou jeli, a pokračovalo několika výpověďmi před policií napříč celou dovolenou. Po návratu domů se však cestovní kancelář s kompenzací moc nepředvedla.

Celý článek
Před 2 týdny

Podvnodník na vlně

Podvnodník na vlně

Loni na jaře vrcholila panika okolo evropského nařízení GDPR. Mnoho podnikavých duší postavilo své výdělky na strachu z neznámého, z vysokých pokut, šíření bludů a pořádání zbytečných školení. Jeden takový to zkoušel i na pana Jaromíra.

Celý článek