Sept. 25, 2018
Srnka, divočák, jelen… Všechno to jsou roztomilá zvířátka, dokud je ve stotřicetikilometrové rychlosti nepotkáte na dálnici. O to je horší, když Vám pak vaše pojišťovna podtrhne nohy tím, že slíbí opravu vozidla, ale pak si to rozmyslí.
Cestou z letní dovolené v Chorvatsku pan Albert srazil na dálnici D1 srnku. Nebudeme si lhát, pohled to byl nepěkný, zejména pro děti, které byly v autě taky, a vozidlo samo nedopadlo nejlépe. Naštěstí měl pan Albert ke svému havarijnímu pojištění připojištěnou i srážku se zvěří a celou událost ihned řádně nahlásil. Po prošetření a zdokumentování likvidátor potvrdil panu Albertovi nezbytné a ten dopravil své vozidlo do autorizovaného servisu, kde měli vozidlo na náklady pojišťovny opravit, což také udělali.
Šok přišel ve chvíli, kdy pan Albert obdržel od pojišťovny dopis, že po revizi pojistné události neuhradí pojišťovna celou opravu, ale částku o bezmála 47 000,- Kč nižší. Prý se prostě spletli, a že se omlouvají. Díky za nic. Vozidlo opravené, pojišťovna odmítá opravu zaplatit celou, pan Albert si nemohl dovolit vynaložit z vlastních prostředků takovou sumu a autoservis požaduje peníze. Jelikož si pan Albert sám nevěděl rady, obrátil se na nás s prosbou o pomoc.
Případ jsme rádi převzali a v zastoupení pana Alberta se obrátili na jeho havarijní pojišťovnu s výzvou k přehodnocení závěrů likvidace a dovyplacení zbylé částky plnění, jak pojišťovna uvedla jak panu Albertovi, tak servisu v krycím dopise. Argumentovali jsme zejména tím, že pan Albert jednal v dobré víře v informace obsažené v krycím dopise. Pochybení likvidátora pojišťovny, tedy osoby odborně způsobilé, v žádném případě nemohlo jít k tíži pana Alberta. Pojišťovna pak pod tíhou našich argumentů neměla na výběr, než své stanovisko přehodnotit a doplatila zbývající částku na opravu automobilu.