Prokleté černé křeslo

Jan. 28, 2021

Nákupy přes e-shop mohou někdy dopadnout jinak, než očekáváte. Své o tom ví i paní Jana, která si s nadšením objednala krásné černé křeslo. Když jí konečně přišlo, radost ji rychle přešla. V té době ještě netušila, že kromě zklamání z nákupu bude muset čelit ještě komplikované reklamaci.

Paní Jana je velká milovnice interiérového designu a vždy hledá způsoby, jak si zútulnit své bydlení. Tentokrát její oko spočinulo na krásném černém křesle, které našla na jednom českém e-shopu. „To se bude v našem obýváku skvěle vyjímat,“ rozplývala se při objednávce paní Jana. Měla sice na výběr ještě z několika dalších variant, ale černou barvu si zkrátka zamilovala.

Objednávka byla zaplacena a paní Jana už se moc těšila, až ji domů přijde nový umělecký kousek. Když křeslo konečně dorazilo, realita byla jiná, než paní Jana očekávala. Křeslo totiž vůbec neodpovídalo jejím představám, a navíc bylo pěkně tvrdé. Co s tím? Paní Jana se dvakrát nerozmýšlela a rozhodla se křeslo rychle vrátit. K jejímu překvapení prodejce však žádost odmítl s tím, že si prý objednala křeslo na míru, a tak na jeho vrácení nemá nárok.1

Paní Jana se podivila, protože křeslo na zakázku vyrobené nebylo. Moc dobře si pamatovala, že si mohla vybrat z několika barevných variant. Dlouho proto neotálela a zavolala na pomoc zkušené právníky D.A.S. Ti po prozkoumání celé situace došli k závěru, že paní Jana skutečně neobjednala křeslo na zakázku a podle názoru České obchodní inspekce má právo na odstoupení kupní smlouvy do 14 dnů a následné vrácení peněz.

Právníci se s argumentací právního názoru České obchodní inspekce obrátili na český e-shop a požádali majitele o přehodnocení svého názoru. A úspěšně! Milovnice interiérového designu paní Jana se s radostí dočkala vrácených peněz a byla vděčná, že má za sebou takový skvělý tým advokátů. Aktivní přístup a sjednané pojištění právní ochrany ji zachránilo nejen od nepohodlného černého křesla, ale také od nečestného chování e-shopu.

 

  1. Dle ust. § 1837 občanského zákoníku totiž platí, že: Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy: d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Podvodník na telefonu

Podvodník na telefonu

Na podvodníky dnes narazíte na každém rohu. Stejnou zkušenost má i pan Dalibor, kterému se podařilo naletět na podvodnou telefonickou smlouvu. Jak z toho nakonec vyvázl? To se dozvíte v našem příběhu.

Celý článek
Před týdnem

Nečekaná klička ve smlouvě

Nečekaná klička ve smlouvě

Pojištění by mělo sloužit jako velká záchranná síť, která vás v případě problémů vždycky chytí. To si myslel i pan Lukáš, který pevně doufal, že pojištění odpovědnosti ho ochrání před všemi riziky jeho podnikání. V tom se ale spletl. Když pomoc pojišťovny potřeboval nejvíce, tak našla si kličku, jak jeho nárok obejít. Jak si pan Lukáš nakonec poradil?

Celý článek
Před 3 týdny

Milionové odškodné

Milionové odškodné

Jedna nevinná jízda na čtyřkolce a hrozivý pád – to je příběh pana Ondřeje, který na tento den bude vzpomínat ještě dlouho. Jak se popasoval se svými zraněními a neústupnou pojišťovnou, která mu odmítala vyplatit spravedlivou částku za následky jeho úrazu?

Celý článek