Jan. 31, 2018
Dodavatelé energií čas od času nejednají úplně férově a chtějí po svých odběratelích, aby platili horentní částky za energie, které nikdy ani nemohli odebrat. Přesně tak se to stalo i paní Růženě, když si užívala zaslouženého důchodu.
Při pravidelné kontrole plynoměru v bytě paní Růženy měl technik údajně zjistit, že neoprávněně se zařízením manipulovala. Následně ji kontaktoval dodavatel s tím, že na základě znaleckého posudku skutečně s plynoměrem neoprávněně manipulovala, a proto po ní požaduje úhradu 74 563 Kč za neoprávněný odběr plynu.
Případ jsme převzali, prostudovali podklady a došli jsme k tomu, že dodavatel neprokázal, že paní Růžena skutečně s plynoměrem jakkoliv manipulovala, když byla pouze poškozená plomba. Neprokázal dokonce ani to, zda plynoměr chybně fungoval či jak došel k výsledné částce, kterou po paní Růženě požadoval. Obrátili jsme se proto na dodavatele s žádostí o vysvětlení těchto nejasností a zároveň jsme argumentovali tím, že částka je nepřiměřeně vysoká k předchozí spotřebě. Dodavatel nicméně stále trval na svém.
Ve chvíli, kdy jsme již byli připraveni předat věc spolupracující advokátní kanceláři, obdržela paní Růžena dopis, ve kterém dodavatel uznal své pochybení a sdělil paní Růženě, že částku již nadále nebude vymáhat. Následně ještě poslal paní Růženě písemnou omluvu za způsobené komplikace.