Samoživitelka v nouzi

June 18, 2019

Od pojišťovny očekáváme, že nás v těžké chvíli podrží a pomůže nám překlenout krizové období. To očekávala i paní Irena, samoživitelka, když si její čtyřletá dcera zlomila na schodech nohu. Nemohla dceru nikomu svěřit a musela s ní zůstat doma. Pojišťovna ale řekla, že za zlomenou nohu může paní Irena sama a nic vyplácet nebude.

Dcerka paní Ireny při ranní cestě do školky uklouzla ve spěchu na schodech a utrpěla zlomeninu holenní kosti. Tu navíc v nemocnici ošetřili tak nešikovně, že krátce na to musela podstoupit opravný chirurgický zákrok, po jehož provedení zůstala dlouhou dobu upoutaná na lůžko. Paní Irena, bez manžela, bez babičky a dědečka, kteří by mohli s péčí o dcerku pomoci, musela přestat chodit do práce a naplno se věnovat své nemohoucí dceři. Jakési štěstí v neštěstí paní Irena alespoň spatřovala v úrazovém pojištění, které pro svou dceru ihned po jejím narození sjednala. Nebo si to alespoň myslela.

Paní Irena řádně vyplnila formulář pojišťovny a přiložila k němu všechny dokumenty, o kterých si myslela, že budou k posouzení pojistné události potřeba. Zpočátku se zdálo, že vše proběhne hladce. Pojišťovna si sice vyžádala další dokumentaci k doplnění, ale nic nenasvědčovalo tomu, že by s nárokem měly být jakékoliv komplikace. Těsně před vypršením lhůty pro vyřízení pojistné události ale pojišťovna paní Ireně poslala strohý dopis, že její žádost zamítá. Bez dalšího odůvodnění.

Převzali jsme zastoupení paní Ireny a případem pověřili spolupracující advokátní kancelář, která se dlouhodobě specializuje právě na práva plynoucí z pojistných smluv a zdravotnické právo. Advokát neváhal a ihned se na pojišťovnu obrátil s předžalobní výzvou k přehodnocení jejího stanoviska, když své zamítavé stanovisko pojišťovna ani neodůvodnila. Úrazová pojišťovna se však neměla ani k odpovědi, pouze po urgenci odepsala, že odmítá cokoliv vyplácet. Podle názoru pojišťovny totiž za zlomeninu nohy mohla paní Irena. Prý měla dceru na schodech více hlídat a zároveň měla zajistit, aby s dcerou do školky vyrážela dříve a nemusely tak spěchat.

Po takové odpovědi advokát neotálel a podal na pojišťovnu žalobu o zaplacení pojistného plnění ve výši 147 000,- Kč. Tato částka vycházela ze znaleckého posudku, který jsme pro účely uplatnění nároku nechali zpracovat. Samotné soudní řízení proběhlo už hladce – soud pojišťovně uložil, aby paní Ireně vyplatila celou žalovanou částku. Odvolání pojišťovna už nepodala a velice rychle poté, co rozsudek nabyl právní moci, částku v plné výši k rukám paní Ireny skutečně vyplatila.

Náklady na kompletní právní zastoupení paní Ireny (včetně pořízení znaleckého posudku) dosáhly částky bezmála 60 000,- Kč. Nejen tedy, že D.A.S. zajistila vše potřebné pro vyplacení pojistného plnění, ale navíc paní Irenu ušetřila od velké investice do samotného vymáhání částky. Máte obavu, aby na vás vaše pojišťovna nezkoušela něco podobného? Navštivte https://www.das.cz/ochrana-proti-pojistovnam/ a zajistěte klidný spánek vám i svým blízkým.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 3 týdny

Nouzový stav bude v České republice trvat pouze do 17. květnaNouzový stav bude v České republice trvat pouze do 17. května

Nouzový stav bude v České republice trvat pouze do 17. květnaNouzový stav bude v České republice trvat pouze do 17. května

Včera, dne 28. 4. 2020, poslanecká sněmovna rozhodla o prodloužení nouzového stavu do 17. května. Původní návrh vlády o prodloužení do 25. května byl nakonec zamítnut. Vláda však připravuje novelu o ochraně veřejného zdraví, která má restrikce z nouzového stavu zachovat i po jeho ukončení.

Celý článek