April 24, 2023
Stalo se vám někdy, že vám prodejce dal slib, ale nedodržel ho? To byl i případ paní Renaty, která na instalaci lokátoru musela čekat místo 30 dnů dlouhé 4 měsíce. Ještě že měla po svém boku právníky D.A.S.
Paní Renata si už dlouhé měsíce dělala zálusk na nové auto, až jí do oka konečně padlo moderní SUV. Koupila si ho u jednoho z největších prodejců ojetých aut u nás, a k tomu získala zvýhodněnou cenu na doplňkové služby a zboží. Mezi ně patřila také instalace lokátoru v hodnotě 30.000 Kč – jedná se o vychytávku, která zajišťuje satelitní vyhledávání a pasivní střežení s monitoringem v celé EU. „To je úžasná nabídka,“ jásala paní Renata a už se nemohla dočkat až ho vyzkouší.
Jenže… instalace nešla přesně podle jejích představ. Prodejce jí slíbil, že lokátor bude instalován do 30 dní od podpisu objednávky. To se ale nestalo. Týdny střídaly měsíce a po nové vychytávce do auta nebylo ani vidu. „Taková škoda, tolik jsem se na to těšila,“ povzdechla si paní Renata, která se na prodávajícího obrátila s tím, že o lokátor už nemá zájem a že chce odstoupit ze smlouvy.
Věci se začaly hýbat až po 4 měsících, kdy paní Renatu kontaktoval technik s instalací lokátoru. Jakmile ho odmítla, dostalo se jí pouze arogantního a neseriózního chování. Přestože chyba byla na straně prodejce a za své prodlení se ani neobtěžoval omluvit. „Tohle si nenechám líbit,“ říkala si v duchu otrávená paní Renata a kontaktovala právníky D.A.S. s prosbou o pomoc.
Právníci si pečlivě prostudovali detaily a udeřili na prodejce s tím, aby své zákaznici vrátili částku za lokátor – na základě odstoupení ze smlouvy, které proběhlo už měsíce zpátky. Prodejci se to sice moc nezdálo, ale dobře věděl, že ze svých povinností vycouvat nemůže. Netrvalo dlouho a paní Renatě na účtu přistálo 30.000 Kč za nenainstalovaný lokátor. „Ještě že mám sjednané to pojištění,“ vydechla s úlevou. Díky D.A.S. se celá záležitost vyřídila do 1 měsíce od nahlášení a bez nutnosti soudního zásahu.