Šmejdi 21. století a nekalé obchodní praktiky

Dec. 25, 2023

Ačkoli by se zdálo, že doba „šmejdů“ prodávajících hrnce a další zboží na předváděcích akcích, je již dávno pryč, opak je pravdou. Takové akce stále probíhají a lidé pod nátlakem kupují předražené zboží, které ve skutečnosti nechtějí. Příkladem je příběh paní Věry, která si pořídila biolampu za necelých 12.000 Kč.

Paní Věra šla zrovna s nákupem domů, když ji zaujal plakát, který zval na školení všechny zájemce o medicínu. „Mamko, to je něco pro nás,“ zaradovala se. Za týden se společně dostavily na školení a na místě je čekal nemalý šok – z kurzu se najednou vyklubala předváděcí akce produktů, ze které nikdo nemohl odejít. A jak to u podobných akcí bývá zvykem, prodejce dělal vše, co bylo v jeho silách, aby si účastníci „školení“ něco koupili.  

Nátlak dolehl i na paní Věru, která si nakonec objednala biolampu za 11.900 Kč. K této koupi však nedostala žádnou smlouvu ani fakturu, což se jí zdálo podezřelé. Po čase navíc zjistila, že její koupě je ve skutečnosti financována prostřednictvím zápůjčky u nechvalně známé nebankovní společnosti.  

A korunu tomu dal samotný systém doručení. Biolampu jí totiž nedovezl kurýr, ale prodejce ji uložil na poště desítek kilometrů od jejího domova. „To se mi snad jen zdá,“ rozčilovala se paní Věra, která toho měla tak akorát dost. Když se ovšem snažila odstoupit od smlouvy, prodejce to nerespektoval – prý na to nemá nárok, jelikož smlouva byla uzavřená v obchodních prostorech. Ještě že se paní Věra nenechala odbýt a obrátila se na D.A.S. „Můžete mi prosím pomoci? Nechci, aby prodejci takové jednání prošlo.“  

Co na to advokáti D.A.S.? Jelikož se nejednalo o distanční smlouvu, z právního hlediska měl prodejce pravdu. Svým jednáním se však dopustil hned několika přešlapů v oblasti nekalých obchodních praktik. Novela zákona o ochraně spotřebiteli dává paní Věře v tomto případě právo na odstoupení od smlouvy – a to dokonce do 90 dnů od koupě.  

Na tento argument už prodejce neměl co říct. Svou chybu samozřejmě neuznal, ale písemně potvrdil odstoupení od smlouvy, což pro paní Věru znamenalo výhru. Díky tomu získala zpět 11.990 Kč a ušetřila si spoustu nervů. „Moc děkuji za rychlou asistenci. Příště se takovým pochybným akcím budu vyhýbat opravdu velkým obloukem,“ slibovala advokátům.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek